Nekromanti Dr Whowolf (runda 3)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Trasapa said:
Då bör du ha fått upp en passiv förmåga kan jag gissa.
Trasapa said:
eller ingen förmåga
Trasapa said:
eller är det en aktiv. Jag skulle nog vilja se max uttala sig först här.
Jag vill inte förstöra festen, men det här var ju mer roligt än bra kompis.

Går ju att läsa in en hel del här, men du har ju rätt i att det är bäst att låta Max uttala sig först i och med hans rättigheter till grönhet har sjunkit drastiskt.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Nästa steg för Max.

Valet av Trasapa är ju långt ifrån optimalt.

Vem av dessa spelare har du högst upp på din ulv-lista:

1. Hastfer/Ruga
2. Empis
3. Thodd
4. Max Raven

(om du inte har någon av dessa spelare på din lista kan du ändå ange den du tycker är skummas av dem)

Om du hade valt någon av dom och en aktiv/passiv-förmåga hade dykt upp. Vad är din slutsats då?

Basenanji

Postd20modernist
Ja, jag vill nog också att du säger vem du misstänker mest just nu Max! :gremsmile:

Sedan: om jag inte tar fel så läser du högstadie-kemi?

Det kan vara något att tänka på för oss +30-åringar...så vi får nog hjälpa Max att spela spelet!

Till att börja med:

1) Gör en lista över de tre du misstänker mest just nu.
2) Berätta vad du fick för resultat av ditt siande av Trasapa! :gremsmile:

Basenanji

Postd20modernist
Re: Var är siarna?

Konrad Konvalj said:
Basenanji said:
Skriver på Padda...

Nu ser jag att KK har fått info som tyder på att det inte finns nån siare?!

Tänk om Ian Chestertons info bara stämmer delvis och inte alls kan tas till intäkt för att det verkligen existerar en siare/väktare?

Nu blir jag synnerligen nyfiken på vad KK tycker om Max Nybörjarens och BDGs claimanden!
Örrö!

Siare har jag inte snackat om. Lyft fram det i så fall. Jag kan möjligen ha snackat hypotetiskt gällande det hela med siare.

Jag snackar om att rollen Väktare känns rätt långsökt och inte så troligt baserat på min roll.
Suck. Det är när vi inte har outat klart och tydligt som det blir såna här misstag. :gremsuck:

Max

Warrior
Konrad Konvalj said:
Max said:
Ah, det kan jag göra, bra förslag ^^

Jag valde att sia Trasapa för jag tyckte att han var konstig som sa att det var dåligt av mig att rösta på Vimes (han formulerade det som om att jag precis röstade på Vimes) när jag inte ens röstade på vimes då? För tillfället när han skrev det så hade jag ingen röst. Och jag blev lite irriterad så jag valde att sia honom. Innan det hade jag min sia:ning satt på BDG för att se om han hade en aktiv förmåga för att vara säker på att han inte ljög om att vara siare.
Tycker du själv att det var ett bra val?

Litar du på att BDG har en aktiv förmåga mer idag än igår?

Motiveringen är alltså om jag fattat det rätt. Du vart sur på Trasapa och hoppade över att läsa in vad han egentligen skrev igår så du valde att "hämnd" sia honom.
Jag skulle säga att hämnd är ett lite starkt ord, men kort sagt ja.

Max

Warrior
Konrad Konvalj said:
Nästa steg för Max.

1. Hastfer/Ruga
2. Empis
3. Thodd
4. Max Raven

(om du inte har någon av dessa spelare på din lista kan du ändå ange den du tycker är skummas av dem)

Om du hade valt någon av dom och en aktiv/passiv-förmåga hade dykt upp. Vad är din slutsats då?
För mig verkar Thodd skummast. Han är ju nybörjare som jag, fast han gör myvket bättre ifrån sig. Antingen så är han bara grym på detta eller så får han hjälp av någon.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Max said:
Konrad Konvalj said:
Nästa steg för Max.

1. Hastfer/Ruga
2. Empis
3. Thodd
4. Max Raven

För mig verkar Thodd skummast. Han är ju nybörjare som jag, fast han gör myvket bättre ifrån sig. Antingen så är han bara grym på detta eller så får han hjälp av någon.
Vad hade följande gett dig:

Thodd-->Ingen aktiv/passiv förmåga

Thodd-->En aktiv/passiv förmåga

Händer du med? Alltså, vad hade du fått ut av det och lagt samman dina misstankar om Thodd är skummis på båda resultaten.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Max said:
Förlåt K.K jag förstår inte riktigt vad du menar :/.
Vi säger att du valde Thodd eftersom du tycker han är lite av en skummis.

Du använder din förmåga och får fram ett svar.

1. Thodd använder en passiv/aktiv-förmåga
2. Thodd använder inte en passiv/aktiv-förmåga

Om resultatet är 1, hur tar du ställning då? Är det ulvigt? Är det grönande? Är det ingenting?

Om resultatet är 2, hur tar du ställning då? Är det ulvigt? Är det grönande? Är det ingenting?

Trasapa

Swordsman
Max said:
Basenanji said:
Max!

Vilket svar fick du när du siade Trasapa?
Tänker jag inte säga, för det hjälper bara ulvarna.
Nej skärp dig nu Max. Det här är din chans att få en mindre röd nyans. Dessutom, vad har vi för användning av en "siare" som inte delar med sig av sin info? Då kan du lika gärna dingla.

Trasapa

Swordsman
Kånrad said:

Går ju att läsa in en hel del här, men du har ju rätt i att det är bäst att låta Max uttala sig först i och med hans rättigheter till grönhet har sjunkit drastiskt.
Ja det var ju inte skitbra men ganska roligt. Jag gav honom chansen att posta in emellan..

Huruvida så står vi still så länge inte Max är villig att dela med sig av vad han "siade". Så min röst ligger tryggt kvar där den är.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Trasapa said:
Kånrad said:

Ja det var ju inte skitbra men ganska roligt. Jag gav honom chansen att posta in emellan..

Huruvida så står vi still så länge inte Max är villig att dela med sig av vad han "siade". Så min röst ligger tryggt kvar där den är.
Kanske de tre roligaste inläggen den här rundan, men som sagt. Nu står vi still igen och byn kan återgå till djupsömn.

Max

Warrior
Konrad Konvalj said:
Max said:
Förlåt K.K jag förstår inte riktigt vad du menar :/.
Vi säger att du valde Thodd eftersom du tycker han är lite av en skummis.

Du använder din förmåga och får fram ett svar.

1. Thodd använder en passiv/aktiv-förmåga
2. Thodd använder inte en passiv/aktiv-förmåga

Om resultatet är 1, hur tar du ställning då? Är det ulvigt? Är det grönande? Är det ingenting?

Om resultatet är 2, hur tar du ställning då? Är det ulvigt? Är det grönande? Är det ingenting?
Det har jag väl ingen aning om? Det beror ju helt på vad förmågan är? ^^ och det kan ju inte jag se :gremsmile:

Max

Warrior
Trasapa said:
Max said:
Basenanji said:
Max!

Vilket svar fick du när du siade Trasapa?
Tänker jag inte säga, för det hjälper bara ulvarna.
Va? ni säger ju att det bara ynnar ulvarna om jag säger vad jag får reda på. Och du vill att jag ska säga det så att ulvarna får ännu mer info?

Nej skärp dig nu Max. Det här är din chans att få en mindre röd nyans. Dessutom, vad har vi för användning av en "siare" som inte delar med sig av sin info? Då kan du lika gärna dingla.

Trasapa

Swordsman
Vad dillar du i nu? Vem har sagt att ulvarna tjänar mest på det? Jag, basse och K.K vill ju att du ska berätta.

Men berätta gärna med egna ord hur du tycker att det gynnar ulvarna mer än byn.

Patient Beta

Swordsman
Okay, några grejer till att börja med:

Trasapa och Recca
Runda 2 tillhörde till merparten Recca och Trasapa och deras grej. Ulv-Recca var helt såld på att röda ner Trasapa, och Trasapa fightade tillbaka.

Men.

När jag lägger min röst på Trasapa så händer följande röstskifte:

Empiricus 2013-05-19 15:54 från Recca till Trasapa
Jocke Kofot 2013-05-19 15:57 från BDG till Recca
Trasapa 2013-05-19 16:31 från BDG till Recca
Max Raven 2013-05-19 16:38 från Max till Trasapa
Max Raven 2013-05-19 19:58 från Trasapa till Ingen
Max 2013-05-19 21:23 från Ingen till Trasapa
Max Raven 2013-05-19 21:24 från Ingen till Trasapa
Thodd 2013-05-19 21:26 från Max till Trasapa

Reccas inlägg efter min röst:

#860577 - 2013-05-19 17:05
Recca said:
Trasapa said:
Max Raven said:
Jag är lite osäker på bevisen mot endera sidan också, och fast jag inte är såld på idén att rösta ut två samtidigt så:

Röst: Trasapa.

Vet att jag följer Empiricus/Recca här utan någon speciell motivation - har varit av/till osäker på Trasapa. Kan komma att ändra mig framåt omröstningen. Får ta och läsa igenom saker igen och se.
Du får gärna säga till hur jag kan hjälpa dig att ta ett beslut. Finns det något jag bör svara på? Måste jag outa mig mer? Jag ser helst inte att du går enbart på Reccas känslomässiga mothugg på mig utan hellre att du bygger ett eget case där du själv kommer fram till att jag är ulv.

Mot Recca så är det fler som lyfter hennes ulvighet, mot mig är det mest Recca och det ganska sent, efter att jag drevat henne hårt.
För att dina scumtells blev synliga när du drevade som en ulv.

#860597 - 2013-05-19 18:26
Recca said:
Trasapa said:
Recca, jag vet vad du tycker. Därför frågade jag inte dig utan jag vill höra vad max Raven säger. Är det ok? Eller ska vi bara fortsätta att munhuggas som småbarn? Onödigt.
Det här inlägget som du skriver till mig nu är sjukt nedlåtande.

Anledningen till att jag skrev någonting alls till dig var för att du diskuterade mig med någon annan. Jag har all rätt att skriva någonting. Och du har ingen rätt att sätta dig på mig och hindra mig från att uttrycka mig på det här forumet.

#860598 - 2013-05-19 18:37
Recca said:
Trasapa said:
Så vad är egentligen smartast just nu. Jag har flera alternativ egentligen.
1, vi spar Recca och bdg siar henne medan väktaren skyddar honom, max siar bdg. Nästa runda kör vi ut max och får då två gröningar eller så plockar vi ut bdg/Recca som röda.
2, vi fimpar Recca nu med max eller bdg och får då svart på vitt färgen på Recca och k. K eller Vimes. Vi får dessutom mycket att gå på i drevet mot Recca vare sig hon är röd eller grön.
3, något smartare..
Men va?

Det faktum att BDG har outat siare gör ju att han är grön. Förstår du seriöst itne hur spelet fungerar?

Okay, jag känner mig lite glad med att du åtminstone har ett alternativ där jag inte står för hängning så jag kanske ska tat lite cool med förolämpningarna. Förlåt.

Okay, så här. Det finns en väktare+siare eftersom Basses information säger det.

BDG går ut som siare. Dvs, BDG har utan att veta vilka förmågor övriga doktorer har eftersom de inte outat några ännu, chansat siare (om han är ulv) eller bara outat sanningen om han är bybo.

En ulv chansar inte på en sån sak liksom...

Dessutom lutar jag åt att Max är grön för han outar dessutom att han är siare han med, vilket en ulv som ljuger inte skulle göra.

Du har gjort en hel del märkliga uttalanden i R2, Trasan. Och samtidigt som du varit löjligt stensäker på att jag är ulv sedan början av R2 så backar du nu litegrann lagom till att R2 börjar ticka mot sitt slut.

Varför? Jo för när byn får facit på att jag är grön så kommer du ligga i skottgluggen och det är du väldigt medveten om.

#860618 - 2013-05-19 19:47
Recca said:
Trasapa said:
Recca said:
Men va?

Det faktum att BDG har outat siare gör ju att han är grön. Förstår du seriöst itne hur spelet fungerar?
Ok varje chans du får nu så hackar du bara på hur dålig jag är och att jag inte fattar ett skit hur spelet fungerar. Jag vet att jag är dålig, det är mitt tredje spel men jag försöker den här gången att vara mer aktiv för att jag kanske ska kunna lära mig någonting.

Det enda du gör just nu är att lägga all energi på att dumförklara mig och det börjar bli skittråkigt.

Jag lägger ner nu. Jag kommer inte skriva några mer tankar och funderingar den här rundan för jag orkar ärligt talat inte höra mer hur dålig jag är.

Jag börjar spela passivt och följer efter resten istället som jag borde så slipper du irritera dig på alla mina dumma idéer.
Du har eskalerat det här med mig sedan R1 när du första gången skrev att jag är dum i huvudet och dålig. :gremfrown:

Och när jag blev ledsen och kände mig förolämpad så sa du att du inte trodde på mig, att det var ett spel för gallerierna och att jag blev ännu mer rödad av mitt beteende.

...Men jag ska försöka vara snäll nu och så hoppas jag att du gör samma sak.
#860626 - 2013-05-19 20:06 <- nerkapat för att citat skall funka
Recca said:
Trasapa said:
Björn den gode said:
Ja alltså jag tänker inte ändra mig, jag tycker fortfarande vi ska döda Recca, men det är lite jobbigt hur hennes inlägg ganska länge varit vettigare än Trasapas. Så jag vill bara quota det här inlägget, så att vi inte glömmer bort det imorrn oavsett vilken färg Recca visar sig ha.

Recca said:
Trasapa said:
Jag tycker verkligen att Recca har spelat upp sig och kommit med vettiga saker det senaste. Vilket är jättejobbigt för det får mig att helt plötsligt tveka. Synd bara att det enda hon gör är att fokusera på mig och inget annat.

Men det som får mig att tveka mest är just att ingen av hennes ulvkompisar verkar göra ens ett försök att rädda henne. Speciellt efter vad du sa att ulvar inte vill offra sina egna så blir det ännu konstigare för mig.
Jag har faktiskt kikat en del på Empiricus på sistone. Jag tycker inte han producerar något vettigt alls. Varje inlägg är mellanmjölk. Han tar fram röstmönster och sånt men teorierna kring dem leder ingen vart, han lämnar över till övriga i byn att agera på hans slappa snömostankar. Han gled bort med sin röst från mig också på samma vis som Trasapa nu börjar låta drevet mot mig sköta sig självt.

Har de insett att de drivit på för hårt mot någon som kommer visa sig vara bybo och vill skaffa sig ett litet alibi när jag åker ut som grön?

Jag hade en känsla på Thodd i R1. Jag vete tusan nu längre, det har hänt så himla mycket sen dess. Trasapa ligger högt på min röda lista pga de underligheter som kom fram när han byggde case mot mig och ännu mer nu när han drar sig undan trots att han var stensäker innan.

Max, Hastfer, Jocke Kofot har jag ingen koll på alls tyvärr. Jag har svårt att bedöma newbies som inte skriver så mycket. Men lutar åt att Max är grön. Max Raven känns svår att placera, spenderade hela R1 med att kolla på doctor Who. I R2 har han gjort några bra inlägg dock, så av mina ulvar tror jag minst på att han är det.

K.K tycker jag känns grön fast han har inte lagt sig i beefen i R2 alls. Vimes och BDG är gröna.

Så möjliga ulvar för mig är Trasapa, Thodd, Empiricus följt av Hastfer, Jocke Kofot och på slutet Max Raven.

#860628 - 2013-05-19 20:08 <- nerkapat för att citat skall funka
Recca said:
Å va söt du är, Hastfer. *Krama.*

Jag tror K.K säger att han har en passiv förmåga. :gremsmile:

#860634 - 2013-05-19 20:21
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Nu så byn. Vi måste ta och samla oss lite.

Trasapa har satt fingret på en grej gällande R2 som är väldigt intressant. Hela byn har ju stannat av från det att beefen mellan Trasapa och Recca startade. Det kan tyda på en massa saker och vi kommer få svar genom att hänga en av dom.

I mina ögon är det Recca som skall dingla. Det är ju främst mina tankar från R1 som jag baserar en hängning på. Andra alternativ som tas upp från nu måste vara tydliga så att inte byn börjar svaja mot slutet och kaos utbryter.

1. Recca är ulv = Trasapa är bybo, det mest logiska i hela den här soppan.

2. Recca är bybo = Trasapa är ulv, det näst mest logiska i det hela.

3. Båda är ulvar. Jag finner det föga troligt.

4. Båda är bybor. En Tripp vs. Vimes (om jag inte minns fel). Då är det ju mer eller mindre katastrof.

4:an betyder ju att beefen har fixat ett skönt vinnarhål åt ulvarna att ligga och mysa i. Det behövs inte ta ställning till så mycket annat än om Recca skall hängas eller inte.

Tidigt och innan BDG´s outning så fanns det rätt stor risk att en dubbelhängning var på lut. Detta var ju något Vimes förespråkade och nu har vi BDG´s ord på av Vimes är grön. Vimes ord väger ju tungt vilket som och hade det inte kommit en outning från BDG så hade det kanske lett till en dubbelhängning. Detta något hade ju inte gynnat oss det minsta. BDG´s outning är grön rakt igenom. Den är lixom ett måste och den har fått fart på byn.
Men K.K. Du hade mig som röd i R1 och nu har du mig som röd för att jag var röd i R1. Hur slött är det? Har du ens brytt dig i att läsa mina inlägg sen dess?

#860664 - 2013-05-19 21:23
Recca said:
Ni har nu 5 minuter på er att ta bort era röster från en bybo och lägga dem på någon annan. :/

Ulv-Recca, som har krigat på Trasapa hela rundan tar, när byn väl verkar vända mot Trasapa, inte chansen att engagera det mer. Om Recca ansträngt sig under de sista timmarna och fått en person att byta över så hade Trasapa dinglat.
Men det verkar som om Recca ger upp sitt krig med undantag för lite gnabb så fort det verkar ha effekt. Varför gör Recca så, om hon verkligen vill ha ut Trasapa?

Är Trasapa däremot en Ulv så kan jag tänka mig att deras gräl var ett sätt att använda att Recca var tvåa runda 1 för att få Trasapa grönare. Jag tror inte att Recca inte skulle ta chansen att mer försöka använda rösterna för att sänka Trasapa istället för henne om hon ville. Är Trasapa grön så har jag svårt att förstå varför Recca inte skulle tagit den chansen.

Trasapa är en av mina tre misstänkta Ulvar.

Röst: Trasapa

Nu skall jag gå igenom mina rösträkningar och komma med mer lite mer genomtänkt.