Tack Ruga ^^ äntligen någon med vett i skallenRuga said:Angående Max så är känslan initialer att han är mer nybörjare än ulv
Tack Ruga ^^ äntligen någon med vett i skallenRuga said:Angående Max så är känslan initialer att han är mer nybörjare än ulv
Ja, är ni verkligen säkra på det? För jag är säker på att jag inte är ulv förstår niBjörn den gode said:jag är lite kluven, är vi verkligen så säkra på att Max är ulv att det är värt att plocka honom?
Vill ni att jag ska outa mer info om mig själv?Max Raven said:2. Max - Claimat förmågesiare, ingen info outad (kanske inte har någon, givetvis), inte direkt ansträngt sig för att komma ur drevet(fast det kan vara min personliga känsla och bero på nybörjare som 'frusit' och inte vet vad han ska göra för att ta sig ur).
Du har inte berättat vilka tre du håller som högst misstänkt att bära päls.Max said:Vill ni att jag ska outa mer info om mig själv?Max Raven said:2. Max - Claimat förmågesiare, ingen info outad (kanske inte har någon, givetvis), inte direkt ansträngt sig för att komma ur drevet(fast det kan vara min personliga känsla och bero på nybörjare som 'frusit' och inte vet vad han ska göra för att ta sig ur).
Kanske? Dock - och nu vet jag att jag ekar Recca - bara för att man inte röstar som du så är man inte ulv, och bara för att man röstar som du är man inte bybo.Björn den gode said:Så, har jag rätt? Är det någon detalj ni inte håller med om? Basse Kofot behöver inte svara på just den biten om att han är ulv.
Jag har igentligen inga 3 top favoriter som ulv. För mig är ni alla ulvar så länge ni inte har bevisat motsatsen med starka bevis som jag kan tro på. Och då kanske du vill ha en topp 3 utav alla er som jag misstänker, men jag har ingen top 3.Trasapa said:Du har inte berättat vilka tre du håller som högst misstänkt att bära päls.
Lista dina tre topp favoriter som ulv med en simpel motivering så blir vi lite gladare.
Han stallar, och vill inte byta sin röst ännu till något aktuellt drev.Max Raven 17:50 said:Blir (minst) två poster här. Först tänkte jag bemöta lite röster:
Återigen så väljer han att inte rösta på något av dreven men flaggar för att han nog kommer rösta på Basenanji (om det ser ut som att Recca riskerar att åka ut, fast det skriver han ju inte).Max Raven 18:25 said:Just nu är jag inne att rösta på Basenanji just för att bekräfta eller motsäga vad denne sagt om info, men jag är inte så säker på att denne är särskilt röd. Då är jag mer osäker på Hastfer, t ex. Men som sagt, återkommer.
Sen 21.15 så var röstläget så här:Max Raven 21:15 said:Meh, medhåll Vimes. Jag är inte såld på Recca som ulv, men det kan ge info det med.
Röst: Recca.
Kanske ändrar mig i sista stund. Jobbar fortfarande med datan.
Han hoppar alltså på Trasapa på ett sent drev, när det faktiskt ser ut att ha en chans att lyckas. Och han är dessutom inne på att Trasapa borde gå ut med sin siffra, känns ju som att Recca och han har diskuterat det här i ulvforumet.Max Raven runda 2 21:24 said:Jag har problem med att så många röstar på Recca. Det känns som att det är ganska skakiga grunder utöver att hon verkar vara i dålig form - vilket jag inte kan säga något om. Hon har varit under hård eld den här rundan, och dessutom av flera veteraner (BDG, Vimes). När sedan Vimes avslöjade sig som siare så kollapsade rösterna på honom, vilket verkar ha svällt rösterna på Recca. Samtidigt har runda 2 formligen stått stilla på grund av Recca och Trasapas gnabb (och KK/Vimes - BDG-fejden). BDG avvärjde sin plats med sitt outande. Recca verkar dock redan ha förbrukat sin info runda 1, när hon avslöjade sin medresenärstatus. H
I korthet - jag ser inte så starka grunder för rösterna på Recca och blir lite oroad av att folk vill gå med strömmen så lätt.
Röst: Trasapa
Motivation: Det är infektionsgrejen som spökar, plus att du varit så upphängd på Recca den här rundan. Det är svagt, men det känns som aningen mer än Recca. Dessutom är du Doktor, och har ingen siffra.
Du måste välja 3!Max said:Jag har igentligen inga 3 top favoriter som ulv. För mig är ni alla ulvar så länge ni inte har bevisat motsatsen med starka bevis som jag kan tro på. Och då kanske du vill ha en topp 3 utav alla er som jag misstänker, men jag har ingen top 3.Trasapa said:Du har inte berättat vilka tre du håller som högst misstänkt att bära päls.
Lista dina tre topp favoriter som ulv med en simpel motivering så blir vi lite gladare.
Jo skulle vi kunna få en dubbel så vore det ju fett, men jag är osäker på om vi inte skjuter oss i foten då..Max Raven said:Så... Basse Kofot och Thodd håller inte med KKs plan då?
Någon eller flera av oss fyra borde kunna se till att åtminstone Emp åker ut i värsta fall, eller?
Du menar utöver K.K?BDG said:Hur kan ingen annan ha sett det här?
Det har de. Läs tråden och spamma inte samma misstankar som både KK och Basse Kofot lyft.Björn den gode said:Han hoppar alltså på Trasapa på ett sent drev, när det faktiskt ser ut att ha en chans att lyckas. Och han är dessutom inne på att Trasapa borde gå ut med sin siffra, känns ju som att Recca och han har diskuterat det här i ulvforumet.
Hur kan ingen annan ha sett det här?
Och återigen. Det är min plan, men jag är inte fett på att utföra en plan nu när Max har outat och i mina ögon är han mer nybörjar-bybo än nybörjar-ulv. Det är för många grejer som är så off att ingen medulv skulle ha klarat av det hela. Recca/Empis är erfarna ulvar och att inte lyckas vara behjälplig för Max ser jag som lite långsökt.Max Raven said:Så... Basse Kofot och Thodd håller inte med KKs plan då?
Någon eller flera av oss fyra borde kunna se till att åtminstone Emp åker ut i värsta fall, eller?
Nej, det är det som är lite festligt med varulvsspel. Det är omöjligt att veta om någon är grön så länge du är bybo, men som ulv är det lite lättare för då har du facit.Max Raven said:Visste vi, helt säkert, att Trasapa inte var ulv R2? Vet vi med 100% säkerhet att han inte är ulv nu? Nej - men på den senare frågan är det betydligt lägre sannolikhet.
Skriv tre namn.Max said:Jag har igentligen inga 3 top favoriter som ulv. För mig är ni alla ulvar så länge ni inte har bevisat motsatsen med starka bevis som jag kan tro på. Och då kanske du vill ha en topp 3 utav alla er som jag misstänker, men jag har ingen top 3.
Fan vad coolt att jag:BDG said:(På grund av Basenanjis info så vet dom att det inte går att värva siaren och försöker inte med BDG).
Skrämmande tanke så klart.Trasapa said:Jag håller med BDG om att Max Räven är väldigt suspekt.
Jag har berört honom och just hans konstiga röstande redan tidigt i den här rundan. Men du belyste det mycket snyggare än mig.
Tiden börjar bli knapp. Självklart är Emp vårt primära mål för hängning men vågar vi oss på en dubbelhängning?
Jag börjar bli lite orolig för att matematiken jobbar emot oss här. Säg att vi har som bäst två ulvar bland oss och att ulvarna lyckas konvertera en bybo inatt. Det ger oss:
-1 ulv(emp
-1 bybo
+1 ulv(ovan konverterade bybo)
Då har vi nästa runda gått +-0 ulvar men minus en bybo. på så vis kan ulvarna sakta svälta ut oss och ju närmare vi kommer skärningspunkten mellan 50/50 ulvar/bybor så blir det svårare för oss att rösta ut två ulvar.
Bara en tanke och något som jag gärna ser K.K och BDG kommentera. Självklart får alla slänga in sina tankar men jag litar på deras erfarenhet i sådana här lägen.
Vilka var medresenärer igen? kommer inte ihåg ^^Konrad Konvalj said:Skriv tre namn.Max said:Jag har igentligen inga 3 top favoriter som ulv. För mig är ni alla ulvar så länge ni inte har bevisat motsatsen med starka bevis som jag kan tro på. Och då kanske du vill ha en topp 3 utav alla er som jag misstänker, men jag har ingen top 3.
Det finns ulvar ibland oss.
Björn den Gode (tidigare Brynolf)
Empiricus
Ruga (tidigare Hastfer)
Basse (tidigare Jocke Kofot)
Konrad Konvalj
Max
Max Raven
Trasapa
Thodd
Du har 8 namn att välja på.
1 namn har av BDG siats som ulv. Det är Empis.
Så egentligen behöver du bara skriva vilka två du tror kan vara kompis med Empis.
Utöver det må du använda din förmåga klokt den här rundan.
Du kan se om någon har en passiv/aktiv förmåga.
Använder du den på någon som är Medresenär så bör du enligt det vi har klurat ut få fram ett noll resultat.