Avskedsfest
Det som är lite jobbigt med varulvsspel, är att det blir sånt jävla vakuum efteråt. Jag sitter och tycker att det är lite skönt att det är över samtidigt som det känns så tomt och vemodigt att gå in på forumet…bara för att se att ingen har skrivit nåt.
Hm. Post-varulvsspelstrauma?
Sedan har folk börjat skriva om bakfyllepizzor i småpraten vilket inspiredade mig att dela ut lite mat som betyg på hur jag tyckte att folk spelade. Det fina är att man får tolka de där betygen som man själv ser på matfrågan! Och det är ju kul att bli recenserad, eller hur?
Basenanji–Calzone m räkor
Inte bra i första rundan, för slarvig, virrig och oengagerad. Men ändå bra som prickade in min favvo Recca! En calzone får duga. Med räkor, för jobbet i runda tre. Men ska det bli en roligare pizza än så här får jag bli skarpare och mer analytisk. Och inte så jävla godhjärtad och naiv. Varulvsspel är betydligt mer komplicerat än en satans inbakad pizza med skaldjur på burk!
Brynolf– En burk cola
Ta en en gratis läskburk till pizzan som tröst för att du inte kunde vara med. Jag vet, man vill hellre dricka ett gott rödvin så för att du ska få något att jobba för ger jag dig uppgiften att vid nästa tillfälle (där livet inte lägger sig i) delta lite mer. För mer Brynolf kan aldrig vara dåligt, precis som mer goda grejer alltid gör en middag bättre. Oavsett pizzasort!
BDG–Quattro Formaggio
Ostpizzor får grannborden att rynka på näsan och välja en annan restaurang, men är man en finsmakare som Björn vet man att beställa en pizzornas pizza. Hoppas att vi kan jobba lite mer på tillsammans nästa gång och att du orkar vara pedagogisk nog att förklara för mig vad jag gör fel i stället för att bara rösta ut mig! Du ser ut att njuta så mycket av den där märkliga osten, har du lust att dela med dig lite?
Empiricus– Tonfiskpizza
Tonfisk innehåller mycket proteiner och är för muskeltillväxten vad havet är för fisken. Emp har ett språk som är lika stilistiskt säkert som hans logiska förmåga är vass. Ändå kanske tonfiskpizzan lider av att underskattas? Kanske dags att ge sig ut på djupare vatten för att fånga andra fiskar! Vad som kommer hamna på Emps pizza i framtiden är vi många som vill veta!
Jocke Kofot– Fläskfilé m Bearnaise
Kaloribomb! Gjorde vi fel som inte såg möjligheterna att spela för fel lag? Här får du en pizza som inte skäms för att göra fel: fett, fett och fett! Haha, gott som synden och när vi suckar över riskerna för midjemåttets utveckling inser vi ändå att det är gött att njuta i ögonblicket Här och Nu. Nästa gång tar vi något nyttigare, men påminner oss att förbjuden frukt kan smaka det med. Himlen kan vänta.
Konrad Konvalj– Husets Special
In med delikatesserna, här sparar vi inte på något! Mozzarella, färska tomater, valnötter, chevré, och en liten salami från en nordspansk by där ingen pratar med varandra utan bara skär upp korvar tillagade enligt ett recept av Korvguden. Starkt, mättande, personligt och himmelskt. En pizza som får dig att tro att du äter på en femstjärnig lyxkrog i NY. Den bästa av alla alternativ. Du njuter, till och med bortom chocken när du ser vad den kostar: men det var den värd, resonerar du, utblottad. För vem kan klaga över materiell fattigdom när man är så paradisiskt mätt?
Max–Hawaii
Ananas för den spralliga tonen! Ändå: här vill vi ha mer, Hawaii är bara startsationen på pizzadelikatessernas spännande färd. Pröva mer Max! Och skriv mer! Och tänk mer! Och delta mer! Och skriv hur du tycker att andra tänker! Har vi ätit en Hawaii, kan ingen annan pizza vara fel: du har många goda upplevelser framför dig!
Max Raven–Kebabpizza
Oväntat gott. Ändå en smakbrytning som kräver att vi lämnar Italien på gott och ont. Kanske behövs en aning mer självförtroende, för det finns väl ingen lag på att pizzorna ska komma från Italien? Vi som har smakat vet dock att kebabpizzan förtjänar en permanent plats bredvid de lite tråkigare alternativen. Kebab är gott och pizza är gott. Ibland är det inte svårare än så.
Recca– Marinara m scampi
Här kan vi faktiskt hoppa det röda vinet och pröva något vitt. Mineraligt eller kanske mer åt det söt-syrliga hållet? En riesling till havets frukter. Bra och gott. Färsk scampi påminner om att med bra ingredienser kan man aldrig misslyckas. Kanske uppförsbacke med tanke på förväntningarna? Hursomhelst kan Recca aldrig slippa undan de välförtjänta strålkastarljusen. Stjärnan på scen – det är snart dags igen!
Trasapa– Salami, lök och ägg
En pizza som inte borde skämmas för sig. Med riktigt goda tillbehör som gör dig stark. Nu kan vi strunta i de dåliga kalorierna för med ägg och lök har vi gjort för immunförsvaret vad den senaste anti-robotsystemet gör för Sydkoreas försvar. Skarp, bra och nyttig. Ibland kan man bara skylla på otur och på att även det bästa missilförsvar missar 1 av 10. På't igen!
Thodd– Acapulco
Ah, en nybörjare som vi tror att vi vet hur den ska smaka? Acapulco blir dock den fantastiska mötet mellan Mexico och Italien, det där som vi inte riktigt vågade tro på efter oröäkneliga tacobesvikelser men som överygar oss direkt efter första tuggan. Med höjda ögonbryn säger vi till varandra att vi vill ha mer av denna förvånande smakbit!
Vimes– Aubergine, ruccola, oliver och halloumiost
Jag förstår mig inte alltid på vegetarianernas alternativ, men när man väl äter inser vi att de är både delikata och gör så att man inte blir så där läbbigt proppmätt. Fint spelat, även om portionen var lite liten. Mer nästa gång!
Ruga– Vesuvio
Hm. Vesuvio? Är det här verkligen vad en pizza kan vara? Rugas spel är bra och hon har erfarenhet. Pizzan som bagarna säger är den enda som finns kvar, trots att vi känner dofterna av kebab, bearnaise, fläskfilé, grönsaker och skaldjur. "Kom tillbaka i morgon, då jävlar!" menar kocken som ser lite trött ut. En pizza är förstås alltid god, inte minst när den kommer som överraskning. Tack för maten Ruga – inte minst med tanke på tanke på att köket egentligen var stängt!
Hastfer– Pizzasallad
Hey! Vi ville ha pizza också? Var är den? Jaha, den kommer... Okej, när du är med nästa gång och ger oss Hastfer på Riktigt då ska det smaka! Och vilken krydda är bättre än hungern?
LJS– oxfilé
Oxfilé är alltid oxfilé. Ett tack med guldkant!
---
Tack alla!