solvebring
Superhero
Re: Drakar & Demoner + inspelade rollspelare = Nix
Tycker det framgår ganska väl från både hemsidan och informationen över medverkande i böckerna att det inte var mer än Magnus och Teo till en början, senare med Dan Slottner (väl?) och idag med Anders jacobsson som fast del i bolaget.
Jo, jag är medlem i Riotminds forum. Problemet är dock mest att antingen är trådarna ganska innehållslösa, eller att det väldigt sällan dyker upp trådar om något alls. Det brukar ungefär hända något när någon kastar kritik och Anders får förklara sig, eller då en helt nybliven spelare undrar över stridssystemet. Så tycker jag det känns, lite tråkigt. Det hade varit roligare, eftersom de 2003 köpte upp hela DoD, också erbjöd plats och diskussion för de som lirar från Äventyrsspels tid.
Jo, slutat spela är verkligen vad jag tror att de har. Det är just det som jag tycker är lite synd.För det första tror jag inte en sekund att DoD är Sveriges mest bortglömda rollspel. Det kan vara det mest ratade, men det visar bara på bredden av spelare som vuxit upp med olika versioner av DoD, och som nu har slutat spela, eller valt att spela något annat.
Tja, kritik kan man ju ta, men den skall vara rimlig som du säger. Varför fick folk för sig det egentligen?På wrnu var DoD-forumet länge det andra mest aktiva forumet bland de rollspelsspecifika (Eon är överlägsen där). Detta ändrades när Riot flyttade sin officiella status till sin egen domän, ett beslut som jag förstår til 100%. Ibland fick de kopiösa mängder orimlig kritik för sina spel, som baserade sig på att det fanns/finns folk på wrnu som trodde/tror att Riot var/är en rollspelskoloss med tungt kapital bakom sig ... när det i stort sett var/är två/tre killar som har utgivningen som ett hobbyprojekt.
Tycker det framgår ganska väl från både hemsidan och informationen över medverkande i böckerna att det inte var mer än Magnus och Teo till en början, senare med Dan Slottner (väl?) och idag med Anders jacobsson som fast del i bolaget.
Jo jag har märkt det. Jag är nämligen mer förtjust om att upptäcka och läsa om äldre, idag mer rare spel. Tillexempel så tycker jag det brukar vara jättekul när Mekanurg upplyser en om en del äldre och annourlunda spel när han slänger sig in i rollspelstrådar.Och ... man får säga vad man vill om rollspelare, men många av oss har en defekt att vi inte kan diskutera något annat än den senast utgivna versionen av ett rollspel. Innan Riot togs över bråkades det mest om Chronopia på forumet, och när Riot släppte sina böcker ville folk snacka om dessa. Men vi som gjorde/gör det hängde då alltså med till Riots forum.
Jo, jag är medlem i Riotminds forum. Problemet är dock mest att antingen är trådarna ganska innehållslösa, eller att det väldigt sällan dyker upp trådar om något alls. Det brukar ungefär hända något när någon kastar kritik och Anders får förklara sig, eller då en helt nybliven spelare undrar över stridssystemet. Så tycker jag det känns, lite tråkigt. Det hade varit roligare, eftersom de 2003 köpte upp hela DoD, också erbjöd plats och diskussion för de som lirar från Äventyrsspels tid.
Hehehe, kan hända, men de kan också lära sig mycket om de kom hit. Jag har lärt mig en himla massa nytt och förstått så mycket mer av hobbyn, sedan jag kom hit 2004. Var iof 16 år då, och var väl inte lika ung som somliga är på Riot. Hade ju dessutom spelat några få spel mer än DoD. Däremot var det mycket jag inte förstod då och jisses vad mängder korkade inlägg jag har postat sedan dess som jag helst inte vill se skymten av idag. WRNU är det bästa som hänt internet.I den meningen finns nog ett litet korn till förklaringen till varför wrnu och Riot och de som spelar deras spel inte precis dansar tryckare på logdanserna.
Och också ett korn till förklaring till varför spelarna på Riots forum tycker att vi är mossiga.