Gasten
Warrior
Ett fetestort Aztek-tempel! [NT]
NT = No Text (Ingen text)
NT = No Text (Ingen text)
Fast jag hade inte riktigt tänkt mig att övernaturligheterna är någonting som regimen kan utnyttja. De är alldeles för ny och för okända.
Hade jag gjort det i det riktiga Ryssland, hade jag kört på Trobergs linje och låtit Tunguskameteoren ställa till det... den kan till och med landa i en stor sjö och bli en ö.
Hela Sibirien känns också ungefär lika mörkt och okänt och djävligt som Mörkrets Hjärta; man förväntar sig Marlon Brando och kosackskallar på pinnar eller så. Utmärkt plats för skräckrollspel.
Övernaturligheternas natur, där 1 står för skräckelement (tänk vampyrer, spöken och häxor) och 10 står för high fantasy (eldklotstrollkarlar, alver och drakar)
Reglernas heroismnivå där 1 är ett realistiskt system där en ensam lodis med kniv är ett stort hot och 10 är heroisk action där man kastar sig ut från zeppelinare och spöar motståndarna fem åt gången.
Rollpersonernas tillgång till övernaturligheter där 1 innebär att de är helt vanligt folk (om än kanske av det heroiska slaget) medan de vid 10 kan var trollkarlar, urverksgolems och vampyrer själva.
Ja! Tunguska är perfekt. Hela världen vet att något hände, men ingen vet vad och Ryssland tiger som muren. Ryssland försöker med varienrand framgång utforska området, men mycket är okänt. Expeditioner försvinner spårlöst, eller kommer tillbaka förändrade. Artifakter hittas, men få av dem är begripliga. Blir lite inslag av Stalker (bortsett från att den utspelar sig i Canada) och spiontriller också!
Fast man skulle nog lämna "traditionella" övernaturligheter då och istället köra mer med mindtricks, lite som Solaris. Nästan som om området "testar" de som försöker utforska det, men ingen vet varför eller hur. Vad som än pågår så är det uppenbart att vi har lika stor chans att förstå sammanhanget i vad som pågår som en myra som kryper i en dator. Vi vet inte ens om området är positivt eller negativt inställt till oss eller om det bara petar på oss lite nyfiket, ungefär som vi förstrött kan sätta ner foten framför en skalbagge för att se var den tar vägen.
Exakt, fast John Malkovich är bättre som Kurtz.
En kort men ack så angelägen fråga: tycker folk jag ska fundera ut någon form av förklaring till den Stora Hemligheten om magins återkomst (även om rollpersonerna knappast kommer att få reda på svaret), eller ska den förbli just en Stor Hemlighet för att få mer mystik?
Övernaturligheternas natur, där 1 står för skräckelement (tänk vampyrer, spöken och häxor) och 10 står för high fantasy (eldklotstrollkarlar, alver och drakar)
Reglernas heroismnivå där 1 är ett realistiskt system där en ensam lodis med kniv är ett stort hot och 10 är heroisk action där man kastar sig ut från zeppelinare och spöar motståndarna fem åt gången.
Rollpersonernas tillgång till övernaturligheter där 1 innebär att de är helt vanligt folk (om än kanske av det heroiska slaget) medan de vid 10 kan var trollkarlar, urverksgolems och vampyrer själva.