Recca said:
Vidare, hur stor betydelse har testosteron och fysisk styrka i ett modernt samhälle? Varför tycker du att de fysiska skillnaderna är viktiga i ett samhälle som skattar intelligens högre än fysik? Varför tycker din exempelperson det?
Varför ställer du så många retoriska frågor? Varför påstår du att jag tycker att "de fysiska skillnaderna är viktiga i ett samhälle som skattar intelligens högre än fysik"? Vad är målet med dina frågor?
Läs mitt inlägg igen. Om du efter det fortfarande tror att
jag baserar min syn på jämställdhet på de fysiologiska skillnaderna mellan könen, så är det något du projicerar på mig för att jag dristar mig att säga att det är kontraproduktivt att sopa det under mattan, om du verkligen vill nå fram med ditt budskap.
Men, jag blir mer och mer övertygad om att du inte vill nå fram med ditt budskap, utan att det viktigaste är att du får basunera ut det. Vem som lyssnar, vem som påverkas, och vem som faktiskt tar intryck verkar vara underordnat.
Du skrev tidigare om att du vill att fler män kliver in i feminismens sfär och börjar arbeta för jämställdhet. För att det ska ske, måste männen känna sig välkomna i mycket större utsträckning än vad de känner sig idag.
Så för att avsluta med en retorisk fråga, vad gör du för att männen ska känna sig välkomna att kliva in i den feministiska sfären?
/M