Telash said:
Tycket bara den var elak och inte ett dugg kul.
Jag har svårt att se att den skulle vara elak. Båda personligheterna är skruvade för att uppnå en kontrast, med vilken man presenterar några vanliga situationer som de skulle kunna vara om folk var så totalt bisarra som människorna i sketchen.
Som typ Monty Python. De var ofta elaka, helt världsfrånvända, överdrivna och bisarra. Och väldigt roliga.
Det aktuella exemplet är en sketch, en ganska harmlös sådan om man jämför med mycket annat (mycket av Monty Python t.ex.), med polariserade karaktärer, eftersom humor aldrig gör sig bra om man inte arbetar med kontraster.
Att hon gång på gång köper läget och accepterar det är lika mycket en absurd överdrift som att han oanandes fortsätter agera som han gör. Om dessa absurda överdrifter inte fanns med, skulle det heller inte bli någon sketch.
Med det sagt, om du inte tycker sketchen är kul, så tycker du inte det. Jag tänker inte argumentera för att du måste tycka den är kul, för humor är så oerhört personligt.
Dock tror jag att det är lättare att förstå och acceptera sketchen om man just ser det som en sketch, som är gjord för att skämta med gängse föreställningar, och inte som ett Grand Statement Regarding The State Of Man And The Role Of The Woman In Our Society.
/M