Nightowl
Champion
Applådåskor! [NT]
NT = No Text (Ingen text)
NT = No Text (Ingen text)
Nu är du, om jag får citera dig, lite väl melodramatisk. Vem har påstått att du har gjort så?I övrigt kan jag inte minnas att jag har antytt, hycklat, förnekat ämnets betydelse eller på något annat sätt försökt kasta dunster i ögonen på forumiterna.
Desto viktigare i det läget. Har man investerat stålar och tid i det så vill man ju att det ska funka bra, och användarinflytande är en nyckelingrediens för det. Så resonerar i alla fall jag med RPG Lab.Jag tror inte heller att vi kan få ett helt demokratiskt kundanpassat forum så länge det är en liten handfull personer som förväntas att helt gratis bära alla kostnader, sköta driften och få allting att fungera.
Ärligt talat så har jag alltid betraktat Gardener som en ytterst resonabel och seriös person, och jag har aldrig sett honom som bromsklossen för ökat inflytande.Precis, förväntan. Det vore hemskt tråkigt om vi fick en jättegivande dialog, drog upp storslagna planer för framtiden för att sedan få veta att det som vi just diskuterat inte är önskvärt eller genomförbart ifrån Gardeners sida. Det är fortfarande han som äger, driver och underhåller det här forumet.
Fast hade det inte gynnat forumet att behandla det på ett mer demokratiskt sätt och att ha en mer kundinriktad inställning?Mig veterligen. (snip)
Nej, även för en privat site så är besökarna en tillgång, vilket gör dem värdefulla, och därmed funkar det också att betrakta dem som kunder.Då är också kundperspektivet mer relevant - för en privat sajt är inte besökarna kunder, de är gäster.
Naturligtvis, men en bra användare är en bra användare även om man kallar honom kund, och chansen att han stannar är större.Det är värt att poängtera att man inte automatiskt löser saker och ting genom att säga "alla besökare är kunder". En iditiot är en idiot även om man kallar honom/henne för "kund".
Jag tycker att det skulle gynna forumet om somliga användare ägnade en tiondel så mycket energi åt att diskutera rollspel som de ägnar åt frågor om demokrati eller andra saker.Fast hade det inte gynnat forumet att behandla det på ett mer demokratiskt sätt och att ha en mer kundinriktad inställning?
Krille said:Nu tänker jag ta av mig moderatorhatten.
[snip]
Jag trodde faktiskt att det här var rollspel.nu, inte internetdrama.nu eller kvasipolitik.nu.
Jag tror de flesta (däribland jag själv) gärna läser fler recensioner av dig.Yassilus said:Frågan är om det är någon mening med att jag recenserar mer överhuvudtaget för Rollspel.nu
Om du frågar mig så vore det synd om du slutade skriva recensioner.Frågan är om det är någon mening med att jag recenserar mer överhuvudtaget för Rollspel.nu.
Varför skulle du vilja ta till en sådan storslägga? Om det nu är ett problem med att du rescenserar kaleidoskoppryttlar, så räcker det väl med att du avstår från sådant i framtiden, eller?Frågan är om det är någon mening med att jag recenserar mer överhuvudtaget för Rollspel.nu.