Re: Vettigt alternativ till Spotify?
Om du "inte har en aning"- varför ger du dig då in i diskussionen?
Sen pratar du om att du inte tycker man kan stödja musikindustrin eftersom eftersom det är en rutten bransch pga att den är ålderdomlig och då tyckte jag att jag bemötte det argumentet ganska tydligt. Det är inte min sak att avgöra hur en musiker vill sprida sitt verk. jag tycker inte att jag har rätt att stjäla hans saker för att han nyttjar ett bolag.
Sen har jag väl lika stor rätt att spekulera kring folks motiv som du har. Eller?
Så man inte prata något alls om människor som inte är närvarande. Man kan inte spekulera i varför folk gör uppror i norra afrika, eller hur det kommer sig att kungahuset agerar som de gör etc etc. Det går alltså inte, och är ointressant att prata om ett allmänt fenomen?krank said:<div>Nässe said:jag pratar om fenomenet i allmänhet. Att fildela. Hur kommer det sig att folk i allmänhet gör det?
</div><div>Jag har ingen aning, och jag känner inte att det är meningsfullt att dra slutsatser utifrån rena antaganden om denna grupp. När personer ur den gruppen kommer med argument, så kan man bemöta dem eller analysera dem.</div><div>
</div><div><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8"></div><div>Nässe said:</div><div><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8">Det handlar om det stora flertalet.</div><div>
</div><div>Vad grundar du dina slutsatser på, vad gäller det stora flertalets motivationer?</div>
Om du "inte har en aning"- varför ger du dig då in i diskussionen?
Sen pratar du om att du inte tycker man kan stödja musikindustrin eftersom eftersom det är en rutten bransch pga att den är ålderdomlig och då tyckte jag att jag bemötte det argumentet ganska tydligt. Det är inte min sak att avgöra hur en musiker vill sprida sitt verk. jag tycker inte att jag har rätt att stjäla hans saker för att han nyttjar ett bolag.
Sen har jag väl lika stor rätt att spekulera kring folks motiv som du har. Eller?