Necross
Swashbuckler
Alright. Jag tror att jag förstår hur du tänker, men jag vill ändå opponera mig.Vitulv said:Det onödiga är att du implicit antyder att de som inte vill diskutera politik i sociala sammanhang är dumma och fega och inte klarar av att bete sig. Det är alltså din formulering som i mina ögon är onödig, inte det faktum att du tycker att man kan diskutera politik i alla sociala sammanhang.
Först: Vad du tycker att jag "implicit antyder" är mest upp till dig. Att jag skriver att en regel är "dum och feg" betyder inte att jag menar att alla som gillar den är rena idioter. Försök att tolka lite mer välvilligt istället för att hårddra och vrida allt som skrivs på internet till det värsta tänkbara.
Sedan: Som sagt, det är väl bara att ignorera folk som skriver dumheter? T ex islamofoba grejor. Om de verkligen är islamofoba - rapportera till moderatorn så åtgärdar de säkert på ett lämpligt sätt.
Om det verkligen är trollning är det bäst att ignorera HELT.
En politisk diskussion däremot kan vara både rimlig och nyttig, t ex vad det gäller genus inom rollspel. Jag tror varken på censur eller på att det inte går att påverka folk med ord. "Locket på" betyder bara att en massa skit får gro, se t ex övriga partiers hantering av SD, som jag tycker är katastofal, trots att jag inte på något sätt i övrigt sympatiserar med SD.