Nekromanti Eon 3

Pendragon

Swashbuckler
Re: Betygen...?

Måste nog faktiskt säga att om du uttalar dig om andra spel, eller undermedvetet jämför med andra spel när du gör en recension, hör det till vanligt hyfs att utgå ifrån den aktuella versionen och inte en tio år äldre utgåva... I Westerns fall är skillnaden mellan den nuvarande tredje upplagan och de tidigare väldigt stor. Inte ens vi som ändå gjorde det första Western tycker att det var vare sig tillräckligt smidigt eller komplett (även om det var charmigt) - det var därför vi gjorde en ny version;-) Som fler än vi verkar anse vara ett riktigt bra spel.
Jag är fullt medveten om det, och därför var jag noga med att påpeka att jag syftade på den gamla utgåvan (som jag f ö tycker är mycket bra, men inte bäst).
Jag har sett den nya utgåvan, men jag har inte kollat tillräckligt i den för att våga uttala mig om dess kvalitéer i t ex en officiell recension. Intrycket jag fick var att det var helt klart förbättrat, men fortfarande hade kvar några av det där grejorna jag störde mig enormt på, t ex de hundratals enheter man behövde ha koll på under karaktärskapandet.

Men som sagt, det var länge sen jag kikade i det, och inte fullt tillräckligt. Vill ni ha ett rättvis recension av det så kan ni ju alltid skicka mig ett recensions-ex? :gremwink:

...inte? *suck* Då får jag väl ta och köpa det som alla andra då, nu när ni kittlar mina Jack London-nerver med en Klondike-modul och allt.

/Joel