För min del, så hade jag gärna sett att eons mörkervinkling kom in i spelet från början, och att dess färdighetssystem var annorlunda.
Exempel:
I mitt tycke så är de mest viktiga förmågorna en rollperson kan ha i EON antingen att härska (våld, övertala, administrera), kunna saker (geografi, ockultism, juridik), klara saker (överleva, jaga, hantverksfärdigheter), och slutligen att trolla (transformering, schamanism etc). Detta råkar vara fyra, dvs lika många som antalet kvartal på ett år. Antag att det under varje flik finns tre basfärdigheter (härska: administration, övertala, slåss), så får vi tolv färdigeter (månaderna). Ge var och en av dessa fyra underfärdigheter, korresponderande till antalet veckor (övertala: köpslå, diplomati, förföra, retorik), och lägg därefter på utrymme för sju, icke ifyllda, skolor (dagar), motsvarande stridskonstbegreppen. Dagsfärdigheterna är smalare än månadsfärdigheterna, men vassare, vilket illustreras av att varje normalsvårt slag kan göras mot dag (ob1t6), vecka (ob2t6) etc. till de fyra baserna (ob4t6) - på motsvarande sätt är ett lätt slag automatiskt avklarat med färdighet=effekt på skolnivå, medan ett mycket svårt slag blir nära nog omöjliga ob6t6 på basnivå. Å andra sidan får man en svårighetsökning på ett för varje nivå mellan den information man söker och den nivå på vilken man befinner sig, dvs. en rp som slår för "jargisk ingeniörsutbildning" (skola), när han skall egga massorna till uppror (härska) får +ob3t6 i svårighet.
Ge varje spelare ett antal enheter att placera ut under karaktärssskapandet, med förbihållet att varje gång en färdighet som ligger på tio eller mer höjs, så måste det finnas täckning för det genom att summan finns i färdigheter på lägre nivå, dvs, härska kan höjas till 9 utan problem, men därefter måste x enheter spenderas på att höja "våld" och "övertala" till 5 vardera, innan han kan höja till tio, etc.
När det gäller mörkret, så borde det knytas kraftigt till astrologin, som borde göras om totalt, exempelvis genom att man gör en mångårig tabell, där varje planet korresponderar till ett karaktärsdrag, vilket förstärks eller försvagas beroende på hur nära planeten är, säg med ob3t6 som max, normalt med ob1t6. Detta gör astrologin relevant (om jag skall förklara krig som kung, vill jag göra det när mina medborgare är lojala och arga), och förklarar mörkret (agg - hög, tro - hög, heder - låg, lojalitet - låg, amor - låg). Inga demoner behövs längre. Människor är otroligt bra på att ha igäl varandra ändå, och förändringen gör att man kan designa rollformulären som horoskop, vilket jag hade uppskattat.
Slutligen tycker jag att man skall ta en rejäl funderare på om det inte är en god idé att lägga in stress istället för blödningstakt, och alienation (+ob1t6 per nivå, på alla sociala färdigheter, läker 1 kryss varje kvartal, utan vård) som blodförlust.