Nekromanti [Eon IV] Titel och packetering

Conan

انتفاضة
Ja vid sidan är bäst, så man kan lägga bort det när det väl är spelat.

Conan

انتفاضة
Är det något man lärt sig så är det väl att sådana deadlines inte säger nånting.

Conan

انتفاضة
Diamantäpplet är inget bra nybörjaräventyr eftersom det är en del i en längre serie (som jag visserligen inte har spelat även om jag läste det första äventyret när det släpptes) och kanske lite för svårt.

Då tycker jag Sorgernas brunn bättre. Lagom dåligt och enkelt precis som nybörjaräventyr ofta är. Eller Regnsynd, kort, visserligen skitbra äventyr som trots sin epik är ganska enkelt för nya rollpersoner att klara av.

Men själv ser jag gärna ett NYTT äventyr till Eon4.

duncan_UBBT

Swordsman
Diamantäpplet är inget bra nybörjaräventyr eftersom det är en del i en längre serie (som jag visserligen inte har spelat även om jag läste det första äventyret när det släpptes) och kanske lite för svårt.
Ja.

Då tycker jag Sorgernas brunn bättre. Lagom dåligt och enkelt precis som nybörjaräventyr ofta är. Eller Regnsynd, kort, visserligen skitbra äventyr som trots sin epik är ganska enkelt för nya rollpersoner att klara av.
Ja.

Men själv ser jag gärna ett NYTT äventyr till Eon4.
Ja.

Mundo

Myrmidon
Det får gärna heta Eon fyra för mig. Sådana detaljer bryr jag mig inte jättemycket om.

Något av det bästa som gjorts i min mening, måste vara hur Eon 3 böckerna kom. I SL och Spelar bok. Köpte två spelarböcker direkt, för vi är en stor grupp och det är sjukt behändigt när man ska införskaffa utrustning, skapa karaktärer, höja färdigheter etc.

Gå för Guds skull inte tillbaka till bara en grundbok.

G

Guest

Guest
Persson said:
Huvudtagen vill jag att Neogames gör valen som de tjänar mest pengar på så de överlever.
Hear hear!
Våga ta betalt!

k7e9

Hero
Mundo said:
Något av det bästa som gjorts i min mening, måste vara hur Eon 3 böckerna kom. I SL och Spelar bok. Köpte två spelarböcker direkt, för vi är en stor grupp och det är sjukt behändigt när man ska införskaffa utrustning, skapa karaktärer, höja färdigheter etc.
Håller med till 100%, uppdelat gör att spelledaren kan sitta och spelleda sin strid medan spelaren som dött i sagda strid kan skapa sig en ny karaktär (exempelvis).

Virvelmoln

Veteran
Och en spelledarskärm vore bra att få med. Noir har ju någon slags "statlig utgåva" som kostar mer, göra något liknande för eon för dem som vill betala lite mer och ha något lite stiligare?

Legion

Warrior
Som det ser ut nu blir den officiella titeln endast Eon, men på boken klargörs även att det är den fjärde utgåvan.
Till en början är det endast en bok, i fyrfärg, hårdinbunden, och den landar på ca 160 sidor, men det finns redan mycket materiel att använda till en ren spelarbok. Det hade varit trevligt att kunna släppa den samtidigt som Eon, men det är knappast troligt att det kommer hinnas med.

Den världsbeskrivning som följer med boken har fokus på Absalon, en stad i Jargien i gränslandet mot vildmarken.
En suverän äventyrsplats, och man dränker inte nya spelare med en hel värld av information om alla länder. Det finns redan tillräckligt att ta till sig iom de moduler som redan finns ute.

Är ni intresserade av att se hur arbetet fortskrider, gå till Neobloggen , som faktiskt uppdateras förhållandevis ofta.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
160 sidor? Jag hör en arme av Eoniter skrika i fruktan, men plötsligt gick nya Eon från att vara "Något jag inte skulle röra med tång." till "Något jag skall hålla ögonen på."

Regmolar

Swashbuckler
160 sidor? Jag hör en arme av Eoniter skrika i fruktan, men plötsligt gick nya Eon från att vara "Något jag inte skulle röra med tång." till "Något jag skall hålla ögonen på."
Bara 160 sidor?!?! NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!! *stämmer in i plågokören*

Skämt å sido, det betyder nog att jag
1. kommer att orka läsa den,
2. kommer att orka planera in strider mot fiender som inte garanterat dör på en attack

Och om jag har riktig, riktig tur kanske det till och med innebär att några av mina spelare orkar läsa den :gremwink: (lustigt nog är det många av dem som verkligen gillar Eon, men av någon anledning aldrig har orkat sätta sig in i hur regelsystemet fungerar utöver "ObXT6 under något värde...")

Poseur

Swashbuckler
160 sidor känns riktigt fräscht faktiskt. Riktigt nice!
Lär erkänna att jag tidigare var i skepsiskören men desto mer insikt jag får i reglerna desto mer älskar jag det nya systemet.
Tror det kommer bli riktigt underbart.

En fråga bara, beskrivningen av Absalon, är det nytt material eller kommer det vara hämtat ifrån Fenix-artikeln som kom ut för något nummer sedan?

/Poseur i hyllningskören numer

Andy

Vila i frid
Helt fantastiskt med 160 sidor. Det låter som man kan göra "en Noir" och använda reglerna till vilken fantasyvärld man vill.

Absalon kan lika gärna ligga i Westeros, Ereb Altor eller Midgård.

Blasphemy

Swashbuckler
En fråga bara, beskrivningen av Absalon, är det nytt material eller kommer det vara hämtat ifrån Fenix-artikeln som kom ut för något nummer sedan?
Jag skulle säga att 80% av materialet blir nyskrivet medan det kanske hämtas vissa saker här och där.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
160 sidor låter riktigt bra :gremsmile:

Jag tillhör en av dem som anser att de gamla regelböckerna haft mycket meningslös utfyllnad, så det här låter fräscht, nytt och spännande. Än en gång vill jag passa på att berömma er för att ni vågar ta nya tag och förändra koncept!

Av ren nyfikenhet: vad är det som får stryka på foten och inte kommer med?

Så ser jag på bloggen att det sker arbete med magireglerna också. Eftersom det är mitt största intresseområde så är jag lite nyfiken på vad vi kan vänta oss för förändringar där :gremsmile:

rjonas

Hero
Oj, Spännande med nyupplaga av Eon. Minns att vi var inne och nosade på Eon i tidernas begynnelse men att det rann ut i sanden kort efter att vi skapat rollpersoner. -Halta, lytta rollpersoner med talfel. :gremsmile: Jag tänker i alla fall följa utvecklingen för om det är något som Eon bevisat är att det samlar inbitna spelare.

Regmolar

Swashbuckler
OT: Magiregler

Så ser jag på bloggen att det sker arbete med magireglerna också. Eftersom det är mitt största intresseområde så är jag lite nyfiken på vad vi kan vänta oss för förändringar där
En vädjan inför den nya upplagan; ägna åtminstone några sekunder åt att fundera på vad magisystemet rimligtvis kommer att ha för påverkan på Mundana!

Med Consaber som nästan-undantag verkar det ju som om författarna till spelets äldre moduler gärna glömt bort magikernas existens över huvud taget (i Consaber finns de, men deras påverkan på landet tycks rent politisk). Framför allt de stora helningsmöjligheterna i [det gamla] magisystemet borde ju vara ett märkbart inslag i samhället (åtminstone i dess högre skikt). För att inte tala om tiotusen år av Portal-effekten + Permanent-effekten...

Om vi sedan får info svart på vitt om hur vanligt magi är (eller bara lite diskussion om olika nivåer man kan lägga sig på) och hur fasen det ser ut när det används (just nu kommer den enda, bristfälliga, informationen från stämningstexter...) skulle livet som spelledare bli mycket bekvämare.