Ja.Diamantäpplet är inget bra nybörjaräventyr eftersom det är en del i en längre serie (som jag visserligen inte har spelat även om jag läste det första äventyret när det släpptes) och kanske lite för svårt.
Ja.Då tycker jag Sorgernas brunn bättre. Lagom dåligt och enkelt precis som nybörjaräventyr ofta är. Eller Regnsynd, kort, visserligen skitbra äventyr som trots sin epik är ganska enkelt för nya rollpersoner att klara av.
Ja.Men själv ser jag gärna ett NYTT äventyr till Eon4.
Hear hear!Persson said:Huvudtagen vill jag att Neogames gör valen som de tjänar mest pengar på så de överlever.
Håller med till 100%, uppdelat gör att spelledaren kan sitta och spelleda sin strid medan spelaren som dött i sagda strid kan skapa sig en ny karaktär (exempelvis).Mundo said:Något av det bästa som gjorts i min mening, måste vara hur Eon 3 böckerna kom. I SL och Spelar bok. Köpte två spelarböcker direkt, för vi är en stor grupp och det är sjukt behändigt när man ska införskaffa utrustning, skapa karaktärer, höja färdigheter etc.
Bara 160 sidor?!?! NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!! *stämmer in i plågokören*160 sidor? Jag hör en arme av Eoniter skrika i fruktan, men plötsligt gick nya Eon från att vara "Något jag inte skulle röra med tång." till "Något jag skall hålla ögonen på."
Jag skulle säga att 80% av materialet blir nyskrivet medan det kanske hämtas vissa saker här och där.En fråga bara, beskrivningen av Absalon, är det nytt material eller kommer det vara hämtat ifrån Fenix-artikeln som kom ut för något nummer sedan?
En vädjan inför den nya upplagan; ägna åtminstone några sekunder åt att fundera på vad magisystemet rimligtvis kommer att ha för påverkan på Mundana!Så ser jag på bloggen att det sker arbete med magireglerna också. Eftersom det är mitt största intresseområde så är jag lite nyfiken på vad vi kan vänta oss för förändringar där