Re: Nemo saltat sobrius
Du skämtar väl? Han har ju inga argument alls, väl underbyggda eller inte. Han bara kräks ju på D&D och jag förstår inte vad det har här att göra.
Jorå, han har visst kläckt ur sig argument, samt hänvisat till andras. Och det var efter att någon specifikt frågat om D&D kontra Eon.
Visst, det är ju jättebra. Men jag tror inte att det är intressant att veta. Ymirs vridna åsikter är förmodligen inte vad användaren fråfgade efter.
Öh? När trådstartaren frågar efter folk åsikter i allmänhet och inte specificerar att han inte vill ha Ymirs, får man nog dra slutsatsen att han faktiskt inte hade något emot Ymirs åsikter.
Vad fanns det i Ymirs inlägg som gick att bemöta? Var det "suger" eller "på alla punkter"? Eller kanske det välformulerade "kulturhistorisk kännedom som en kvicksilverförgiftad valross"?
Tja, eftersom han klagade på spelkonstruktörernas allmänna kunskapsnivå och förmåga att hitta på en trovärdig värd hade du ju kunde haspla ur dig ett exempel eller två på varför han har fel, istället för att deklarera att hans
åsikter suger ta mig fan på alla punkter som finns
men det verkar ligga över din förmåga, med tanke på vad du sagt hitills.
Sanningen är att det inte var "lite av ett trollinlägg" utan ett renrasigt troll. Och anledningen till att jag blir förbannad är inte att jag gillar D&D och han hatar det, utan att min dotter, i oförstånd, gjorde ett liknande inlägg om EON och blev radikalt nersablad. Nu är hon bara elva år och Ymir förmodligen något äldre, men tydligen är det skillnad på folk och folk...
Varför beter dig du då på exakt samma sätt som de som gav sig på din dotter? Håller du med dem? Gjorde de rätt? Kan du förklara för din dotter varför hennes pappa beter sig på samma sätt?
Tänk över det hela. Angrep de din dotter personligen eller svarade de på hennes inlägg? Om det är det förra, varför är det då rätt att du gör samma sak?
Jag tycker det luktar mer än en smula skenhelighet här.
"The best lack all conviction, while the worst
are full of passionate intensity." -- W.B. Yeats