Bassejr
Hero
trångsynta spelare, orättvisa SL, riktigt illa skrivna äventyr, urtråkiga kampanjer... Tja, jag är det värsta ni har varit med om?
Japan på medeltiden inspirerat rollspel där jag spelade ledaren för en legoknektsgrupp vars mål var att bygga upp sitt företag och struntade blankt i moraliska frågor och lydde order från sina överordnader utan att ifrågasätta dem. Kollar med gm:en att det är okej att jag spelar någon som inte kommer välja det goda alternativet utan är extremt Lawfull neutral i d&d termer. Gm:en säger att detta låter jättebra och uppmuntrar mig att spela karaktären.Bassejr said:trångsynta spelare, orättvisa SL, riktigt illa skrivna äventyr, urtråkiga kampanjer... Tja, jag är det värsta ni har varit med om?
jag överväger att någon gång försöka återskapa dom delar av äventyret som gått förlorat och speleda det för någon grupp.Vimes said:Jäklar det där lät ju awesome Lukas!
Det här ska jag fasiken göra till min go-to lösning för allt som är svårt i livetLu-kaazh said:(lösning:döda dockan)
Ett urval:Bassejr said:Tja, jag är det värsta ni har varit med om?
Rörande historien med slavarna. WTF? Vad fan gör man i en sådan situation?EvilSpook said:Vi började lite splittrade med att delar av gruppen skulle säljas som slavar. Jag och den andra dvärgen förordade en fritagning men adelskvinnan (Spelad av en vuxen kvinna!) verkade vilja köpa loss slavarna. Eftersom hon var nybörjare lät vi henne testa sin plan men till allas förvåning valde hon istället att våldta en av dem. Trots att fler av oss var rutinerade rollspelare tyckte vi inte att vi hade nån riktigt hållbar idé om hur vi skulle ta berättelsen vidare. Det blev väldigt "konstigt".
I en lång fantasykampanj vi spelade envisades gruppens två mäktigaste magiker att sabotera alla andras bra idéer och egna initiativ. De hotade, skadade, lade förbannelser på och mobbade övriga rollpersoner i gruppen så fort någon föreslog nåt vettigt. Motiveringen var att "min rollperson tycker så och har den personligheten". I övrigt förekom nästan inget karaktärsgestaltande från deras sida. Inte ens efter flera försök till feedback/metasnack ändrade de sig.
Vi ville ju inte "gå för hårt fram" eftersom hon var ny och vi inte kände henne så bra. Ja - vad gör man?God45 said:Rörande historien med slavarna. WTF? Vad fan gör man i en sådan situation?
Vi tolererade dem ett tag eftersom de andra spelarna ändå tyckte det var kul och pga. det sociala kring spelandet. Hade inte gjort det idag dock.God45 said:Rörande magikerna. Om meta snack inte funkar och gm:en inte får rätt på det... Mörda dem i sömnen och sno deras skor, försök använda magi utan stäm-band...