Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
What the heck!? Det där låter ju till och med värre än när ett fantasylajv slutade med att skurken avrättades medelst pistol!
Jag hade en märklig dröm som du var med i inatt. Du skulle hålla i ett spel och jag skulle vara med, vilket jag såg mycket fram emot. Men vid spelbordet så visade det sig röra sig om en avancerad version av runka bulle, där du gav i uppdrag till deltagarna att gå och onanera mot olika objekt och få bonuspoäng. Jag smet ut när de andra deltagarna halade fram sina dolmar. Det var något utanför min trygghetszon, hör och häpna.
Nu sitter jag här och tänker skicka dig ett julkort. Vad har du för adress?
Well, det där var ju helt klart en udda variant på spelmekanik för att avgöra om man lyckas. Den känns dock inte speciellt könsjämlik (killar får oftast bara en orgasm, medan tjejer oftast kan få flera, men inte alla tjejer kan få blöta orgasmer (och de som kan oftast inte flera i vilket fall)).Bunny said:Min sämsta rollspelsupplevelse utspelade sig så sent som nu i december, och inkluderar vår chefsredaktör, Svarte faraonen. En riktigt "smaskig" historia. Så här skrev jag till honom på morgonen när jag vaknade:
Jag hade en märklig dröm som du var med i inatt. Du skulle hålla i ett spel och jag skulle vara med, vilket jag såg mycket fram emot. Men vid spelbordet så visade det sig röra sig om en avancerad version av runka bulle, där du gav i uppdrag till deltagarna att gå och onanera mot olika objekt och få bonuspoäng. Jag smet ut när de andra deltagarna halade fram sina dolmar. Det var något utanför min trygghetszon, hör och häpna.
Nu sitter jag här och tänker skicka dig ett julkort. Vad har du för adress?
Vad var det för lajv? Jag kanske var där.Rymdhamster said:What the heck!? Det där låter ju till och med värre än när ett fantasylajv slutade med att skurken avrättades medelst pistol!
okej, det lät inte så bekant. Jag var på ett när superskurken var imun mot eggvapen, men så hade nån handeldvapen.Rymdhamster said:Vet faktiskt inte vilket lajv det var. Jag satt på Grå Gåsen i stockholm för många år sedan och snackade men en kille om rustningsbygge. Vi kom in på lajv och då berättade han om det här lajvet han hade varit på som visade sig vara rena mardrömmer när de satt och eldade upp bitar av sina kostymer för att försöka hålla värmen och där det nästan blev upplopp då lajvet avslutades med ovan nämna avrättning.
Emil, tror jag att han hette.
Vad trodde han att det betyder‽På den gamla goda pubertila tiden spelade vi Mutant Chronicles, och rollfigurerna höll låg profil i sin lägenhet, eftersom staden höll på att invaderas. Så, vad gör en syssellös legoknekt till rollfigur med tonårig spelare? Jag skickar en lapp till spelledaren: "Jag går in på toaletten och masturberar" och säger högt "Jag går på toa."
Spelledaren säger till de andra: "Det hörs lite ljud från toaletten. Sen hörs ett Pang! Sen 'Aj!'"
Jag bleknade.
Det visade sig senare att spelledaren inte visste vad ordet "masturbera" betyder.
Det fick jag aldrig veta...Troberg said:Vad trodde han att det betyder‽Det visade sig senare att spelledaren inte visste vad ordet "masturbera" betyder.
Jag minns det scenariot. Jag villl minnas att mitt lag vann turneringen, och vi fick spelledaren att vrida sig av skratt. Vi körde klar slapstick på det hela. Och ja vi klarade scenariot men några karaktärer gick ju åt i slutet.Börnmo said:Absolut sämsta någonsin:
Lincon, sent 90-tal. CoC. Spelade brittiska damer. Undersökte mystiska saker, men än så länge inget mordiskt eller övernaturligt. Gick, tillsammans med ytterligare en, på hembesök hos grannen. Bjöds på té. Dog av fruktansvärda plågor, förgiftad å det grövsta. Vi hade spelat i 20 minuter, de andra i gruppen fortsatte ungefär fem timmar till... Spelledarens kommentar: "det borde ni fattat, ingen dricker väl något man bjuds på!"