Jag har inte alls sagt emot mig själv.
Jag sa att jag inte vet HUR jag får veta att sjöfararen lämnar spelet men jag får ju uppenbart reda på det på något sätt. Jag svarade på en direkt fråga.
K.K said:
Cissi said:
Ingen aning. Det står att jag får reda på det, inget mer.
ATT jag får veta det är ju tydligt.
Sen kan inte jag heller enligt fluffet använda mitt föremål, min hammare, och till Korpa. Jag har redan förtydligat att jag haft den hela tiden men att fluffet formulerade det som "du började utan något nu har du en hammare." Jag personligen tror att det handlar om Månglaryrket, en köpman som börjar med sina två tomma händer och sedan tillskansar sig en hammare. Det är också den delen som gör att jag tror att jag kanske får fler föremål om sjöfararen försvinner.
Men precis som er andra har jag ingen NYTTA av mitt föremål i mitt värv. Det har jag
aldrig sagt.
Nu skulle jag vilja ställa en motfråga till framför allt Korpa och KK.
Eftersom nu hakade upp er på det här med HUR och inte ATT...
Har ni något i ert fluff som talar för att ni får reda på HUR ni får reda på informationen? För det har inte jag. Och om inte, hur har ni kunnat formulera den tanken? Var kommer det ifrån?
Det där sista citatet gillar jag. Av ditt yrke Månglaren tror du att du får fler föremål och även får veta om Sjöfararen lämnar spel eftersom du sysslar med handel med båtar. Det är en massa saker du får från ditt yrke.
Nej, det får jag från fluffet som står i anknytning till yrket. Det lyder ungefär såhär:
"Alla fina varor kommer med båtar. Du får veta när en sjöfarare lämnar spelet."
Och angående föremålet:
"Du började med ingenting, nu har du en hamamre."
----------------------
Jag har genom hela spelet sagt att jag får veta saker genom en passiv förmåga. I början snurrade jag till det genom att missta detta för fraktion men sen så försökte jag reda ut begreppen och föll tillbaka på yrke.
Jag förtydligade sedan att jag INTE får reda på något om fraktion, som Korpa ovan så fint påpekade men inte heller här säger jag emot mig själv. Jag har aldrig hävdat att jag kan se fraktion efter att jag konstaterat mitt misstag.
Däremot har jag sagt att jag inte får veta fraktion på den som lämnar spelet. Och det får jag ju inte heller, inte genom min FÖRMÅGA. Jag kan inte genom min FÖRMÅGA se om sjöfararen var ulv. Men det spelar ingen roll eftersom vi alla får reda på fraktion vid utrstning i alla fall.
* Jag får veta när yrke X lämnar spelet. Precis som många av oss. Det har jag sagt hela tiden, med mixupen i början att det gällde fraktion.
* Jag kan inte anväda mitt föremål, vilket jag aldrig hävdat.
* Jag kan inte sia fraktion genom min förmåga. Vilket inte behövs och inget jag hävdat efter att jag rett ut det här med Mukwa.
* Jag har inget i mitt fluff som talar om HUR jag får info, bara ATT jag får det när sjöfararen lämnar spelet.
* Jag har haft mitt föremål HELA tiden från start, det står i mitt roll-PM att jag började utan någonting men nu har en hammare.