Nekromanti Ett äventyr - Uppdraget (Runda 1)

Cissi

Up to no good.
Okej, det här är nytt för mig. Kan vara att jag inte kunnat sätta mig in spelet tillräckligt för att få något riktigt grepp om det men jag jobbar som sagt och försöker verkligen.

Det finns alltså fluffvetskap som pekar på hur vi har kontakt med det yrke vi kan sia lämnar spelet? Det är fler än jag som har det här fluffsambandet. Det var kul att höra. För det finns ju de som sagt att de inte ser något sånt samband alls, inte har någon siarförmåga och som varit på mig för att jag som månglare i handelsbedriven verksamhet kan sia sjöfararen, att det är konstigt och avvikande.
Jag skulle vilja höra mer fluff från fler spelare angående detta.

Jag har inte själv dragit några såna slutsatser. Har inte tänkt i de banorna alls men det stärker ju min tes om att vi på något sätt är sammanlänkade i en väv. Eller hur?

Vimes, ja, jag är så fyrkantig. Jag vet inte vad du vill jag ska säga, jag tolkade frågan om "hur" som "hur" och inte som "hur kommer det sig". Om vi ska prata tydlighet här så kan ni inte halshugga mig för att jag svarar rakt på en rak fråga.
Hade KK skrivit, "hur kommer det sig" och jag svarat "ingen aning" och sedan kommit ut med det jag gjort. DÅ hade till och med jag kunnat köpa att det var en dundertabbe. Men nu är det inte ens en tabbe. Det var ett rakt svar på en rak fråga. Inget mer.

Och jag är fortfarande som sagt inne på det här med ett samband. Jag ska åka hem och föra in alla outningar i mitt ark och sedan studera det ordentligt. För jag är helt övertygad om att det finns ett mönster!

Och som sagt, kan fler spelare delge lite fluff som visar på hur ni har kontakt med det yrke ni kan sia lämnar?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Liliana said:
6. K.K. Har ej outat vilka yrken han kan se när de ryker. Och så har han fler än ett yrke han kan se när den åker ut.
Nädå. Jag kan se en yrkeskategori. Den är i mina ögon redan outad och jag har brödsmulat fram det i hundra år.

Jag ser ingen vinning med att outa vem av er andra jag hänger ihop med. Tycker ulvarna att det är värt att plocka mig tack vare att jag inte outat det så är jag fine med det. Då kommer vi undan ganska billigt istället för att någon som inte har outat ett skit ryker och lämnar oss nakna på information.

Lukas

Mannen i Gult
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Empiricus said:
Så här är ställningarna just nu:

tripp_trap har 3 röster (Ruga, Tyr och Vimes)
Cissi har 2 röster (Dieselsoppa och korpa
Korpa har 2 röster (Cissi och Empiricus)
Ruga har 2 röster (Cassius och Lu-Kaazh)
Björn Den Gode har 1 röst (Vicotnic)
Brynolf har 1 röst (Konrad Konvalj)
Cassius har 1 röst (Brynolf)
Dieselsoppa har 1 röst (tripp_trap)
Empiricus har 1 röst (Max Raven)
Konrad Konvalj har 1 röst (LJSLarsson)
Max Raven har 1 röst (Liliana)

Björn Den Gode har inte gjort ett uppträdande ännu, varken med röster eller svar.

Vi är väldigt splittrade just nu, som ni ser.

/Empi
Splittrngen är till bybors nakdel, det innebär att ulvarna kan styra ock ställa som de vill,
vi måste ena oss lite

Röst:cissi

jag tycker som många andra att det känns som hon trasslat in sig egna lögnen. (jag tycker det här hur, varför frågan känns konstig)
och om Cissi åker så kan vi kanske dra en slutsats om Ruga efter vi vet cissis tillhörighet

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Nu har du fan käkat flugsvamp, KK. Vad är det du anklagar mig för? Jg är den förste att påpeka att det är konstigt att Mukwa sagt til Cissi att det rör sig om yrke och inget annat.

Du får börja bli lite mer sammanhållen nu. Håll ihop resonemangen och fladdra inteså mycket. Vad har jag gjort som du reagerat på? Jg fattar faktiskt inget av ditt inlägg.
Nä alltså, släpp det för nu. Jag menar bara att jag kan om jag vill skohorna in dig i ekvationen.

Liliana

Veteran
Cissi said:
Okej, det här är nytt för mig. Kan vara att jag inte kunnat sätta mig in spelet tillräckligt för att få något riktigt grepp om det men jag jobbar som sagt och försöker verkligen.

Det finns alltså fluffvetskap som pekar på hur vi har kontakt med det yrke vi kan sia lämnar spelet? Det är fler än jag som har det här fluffsambandet. Det var kul att höra. För det finns ju de som sagt att de inte ser något sånt samband alls, inte har någon siarförmåga och som varit på mig för att jag som månglare i handelsbedriven verksamhet kan sia sjöfararen, att det är konstigt och avvikande.
Jag skulle vilja höra mer fluff från fler spelare angående detta.

Jag har inte själv dragit några såna slutsatser. Har inte tänkt i de banorna alls men det stärker ju min tes om att vi på något sätt är sammanlänkade i en väv. Eller hur?

Vimes, ja, jag är så fyrkantig. Jag vet inte vad du vill jag ska säga, jag tolkade frågan om "hur" som "hur" och inte som "hur kommer det sig". Om vi ska prata tydlighet här så kan ni inte halshugga mig för att jag svarar rakt på en rak fråga.
Hade KK skrivit, "hur kommer det sig" och jag svarat "ingen aning" och sedan kommit ut med det jag gjort. DÅ hade till och med jag kunnat köpa att det var en dundertabbe. Men nu är det inte ens en tabbe. Det var ett rakt svar på en rak fråga. Inget mer.

Och jag är fortfarande som sagt inne på det här med ett samband. Jag ska åka hem och föra in alla outningar i mitt ark och sedan studera det ordentligt. För jag är helt övertygad om att det finns ett mönster!

Och som sagt, kan fler spelare delge lite fluff som visar på hur ni har kontakt med det yrke ni kan sia lämnar?
Jag vet när gycklare ryker för jag har överallt runt om mig. Nu är det ju inte ordagrant, då man inte får göra så, men det där är så nära jag kan komma.

Lukas

Mannen i Gult

[/quote]

Nu tänker jag vela här, hur mycket jag öän tycker det skulle vara logiskt att det hela med cissi är en lögn så känns något med det teorin fel,
jag tror fortfarande vi bör rösta ut henne för hon kommer alltid vara så pass misstänkt för det här att vi aldrig kommer kunna lita på henne,
men just nu kanske vi kan få svar av diselsoppa om hur hans förmåga skiljer sig

Röst:Diselsoppa

Vimes

Sillkung
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Nu har du fan käkat flugsvamp, KK. Vad är det du anklagar mig för? Jg är den förste att påpeka att det är konstigt att Mukwa sagt til Cissi att det rör sig om yrke och inget annat.

Du får börja bli lite mer sammanhållen nu. Håll ihop resonemangen och fladdra inteså mycket. Vad har jag gjort som du reagerat på? Jg fattar faktiskt inget av ditt inlägg.
Nä alltså, släpp det för nu. Jag menar bara att jag kan om jag vill skohorna in dig i ekvationen.
Då behöver du vaselin också tror jag.

Kan du inte skriva ditt case mot Cissi och Ruga med egna ord utanett jävla massa staplande av citat? Bara för att en radda citat har en själklar innebörd för dig behöver den inteha det för oss. Kan du inte sälja Cissi/Ruga-caset till mig?

Liliana

Veteran
Konrad Konvalj said:
Liliana said:
6. K.K. Har ej outat vilka yrken han kan se när de ryker. Och så har han fler än ett yrke han kan se när den åker ut.
Nädå. Jag kan se en yrkeskategori. Den är i mina ögon redan outad och jag har brödsmulat fram det i hundra år.

Jag ser ingen vinning med att outa vem av er andra jag hänger ihop med. Tycker ulvarna att det är värt att plocka mig tack vare att jag inte outat det så är jag fine med det. Då kommer vi undan ganska billigt istället för att någon som inte har outat ett skit ryker och lämnar oss nakna på information.
Vinningen är att vi kanske hittar ulvarna?

Cissi

Up to no good.

Lu-kaazh said:
Empiricus said:
Så här är ställningarna just nu:

tripp_trap har 3 röster (Ruga, Tyr och Vimes)
Cissi har 2 röster (Dieselsoppa och korpa
Korpa har 2 röster (Cissi och Empiricus)
Ruga har 2 röster (Cassius och Lu-Kaazh)
Björn Den Gode har 1 röst (Vicotnic)
Brynolf har 1 röst (Konrad Konvalj)
Cassius har 1 röst (Brynolf)
Dieselsoppa har 1 röst (tripp_trap)
Empiricus har 1 röst (Max Raven)
Konrad Konvalj har 1 röst (LJSLarsson)
Max Raven har 1 röst (Liliana)

Björn Den Gode har inte gjort ett uppträdande ännu, varken med röster eller svar.

Vi är väldigt splittrade just nu, som ni ser.

/Empi
Splittrngen är till bybors nakdel, det innebär att ulvarna kan styra ock ställa som de vill,
vi måste ena oss lite

jag tycker som många andra att det känns som hon trasslat in sig egna lögnen. (jag tycker det här hur, varför frågan känns konstig)
och om Cissi åker så kan vi kanske dra en slutsats om Ruga efter vi vet cissis tillhörighet
Som sagt. Jag tycker att det här är bra. Jag har härjat och stökat i det här spelet och rödat ner mig själv så till den milda grad att det nästan vore konsigt att folk inte röstar på mig.

En teori, ulvar jobbar sällan jättemycket om de inte måste. Hittills har jag, KK, Vimes och några med oss gjort jobbet, jag med att dra på mig den stora ulvfällen över min lammpäls och vi kommer hitta ulvar bland de som liksom småsmyger sig på mig. Korpa och Lukaz är tydligast just nu. Korpa har inte byggt något eget case mot mig utan bara rippat av KK.

Jag tror inte att det går att hitta ulvar i de som tydligast tar parti för mig, och inte heller i de som tydligast tar parit emot mig. Det är de som lurkar lite mitt emellan som vi måste åt.

Cissi

Up to no good.

Lu-kaazh said:

Nu tänker jag vela här, hur mycket jag öän tycker det skulle vara logiskt att det hela med cissi är en lögn så känns något med det teorin fel,
jag tror fortfarande vi bör rösta ut henne för hon kommer alltid vara så pass misstänkt för det här att vi aldrig kommer kunna lita på henne,
men just nu kanske vi kan få svar av diselsoppa om hur hans förmåga skiljer sig

Röst:Diselsoppa [/quote]

Och här fick vi ett röstbyte från en av mina ulvkandidater.

Och angående min misstänktgrad... Ja... vilka jagar den rödaste bybon?

Ruga

Veteran
Konrad Konvalj said:
Cissi said:
Jag frågade Mukwa i PM. Jag frågade om det yrke jag kunde se (sjöfarare) var samma som ulv. Mukwa svarar med PM att nej, det är ett yrke, fraktionen är plundrare(Inte direktcitat).

Hur Ruga har kopplat eller inte får stå för henne, det vet jag inget om. Det enda jag vet är att jag inte kommer nattmördas i kväll för att ulvarna ju omöjligt kan nattmörda en så röd bybo.
Däremot så kommer jag nog med stor sannolikhet att hängas på grund av att jag är så jälva ofukserad och spretig men eftersom det är första rundan så ger det lika mycket att hänga en bybo som att hänga en ulv rent informationsmässigt.
I ännu en eftersökning i det hela så kan jag med lätthet skohorna in Vimes i det hela också.

Även han förstår att du snackat pm med Mukwa innan du själv förklarar hur det har gått till.

Efter att Cissi halat fram att Mukwa rett ut begreppen släpper Vimes sina tankar:

Vimes said:
Hur som helst vet jag inte(utifrån min roll och infon i den) om jag köper att Mukwa skulle säga "nä, det handlar inte om DTF". Jag tycker det luktar lögn faktiskt. Eller så har du helt enkelt en annan förmåga än jag (och KK?).
Och efter det dyker Ruga upp.

Ruga said:
Det stämmer med det jag vet. Det jag vet stämmer med det Vimes och KK) säger också. Jag tror inte Cissi är röd.
Tycker fortfarande att vi ska kolla att vi pratar om samma sak dock. Jag kan börja.
Och Vimes.

Ruga said:
Okej. Tillräckligt många. Cissi, berätta vad det är för yrke.

Ruga, håll dina hästar, Cissi känns mer suspekt.
Och Ruga´s "Cissi talar sanning!!"

Ruga said:
Vad är DTF?
Allafall i mitt pm fanns info om en grupp som jag var osäker på om de var en fraktion eller ett yrke.
När Cissi pratade om fraktioner frågade jag mod specifikt om var det var. Jag förväntade mig mest ingen kommentar men fick svaret att dom är ett yrke. Så om det ljuger hon ej.
Lixom. Det är här jag började fastna på Ruga/Cissi tanken och Cissi bygger ju bara på med otydligt spel genom hela rundan som får henne att pinga rött i min bok. Nu kan jag som sagt var även klämma in Vimes här eftersom han också förstår att Mukwa rett ut begreppen.

Kikar vi igenom lite fler inlägg Vimes/Cissi så går det ju att skohorna in en skön varulvsdialog även där.

Men nog om detta.

Vi behöver en hängning så att vi kan jobba vidare utifrån det.

Min röst på Brynolf tycks inte hjälpa så jag får ta och omvärdera den innan det är försent.

Nu har jag troligen diverse åtaganden och aktiviteten lär dala.

Alla bör så klart rösta och vi bör vara rätt samstämda så att inte ulvarna får makten ikväll när det drar ihop sig.
Alltså. Hon skriver att hon rett ut begreppen med Mukwa. Hur annars än genom att kontaktat honom?Telepati som du är så förtjust i ? Han kontaktade henne appropå igenting? Säg gärna jag väntar spännt.
Det brukar vara bybor som har de galnaste ideerna men jag börjar smått undra om du inte är ulvig ändå. Hur kan du annars så grovt förvränga det jag säger.
Jag säger INTE att Cissi talar sanning. Jag säger att om den specifika delen om yrket så ljuger hon inte. Det vet jag för jag har kollat med mod.
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Ok, jag PMade också Mukwa till slut och fick faktiskt svar... Det här tycker jag är mycket konstigt. Punkt 1 ovan ter sig alltmer sannolik. Så vad är förmågornas syfte? Jag var tidigare inne på den häringa "väven" som alla våra relationer bildar. Om det är den som är huvudgrejen med våra roller, måste ju ulvarna sticka ut på nåt vis. Antingen har de inga alibin, eller så har de det, men dessa alibin är inte vattentäta utan skiljer sig från oss andra.

Det är dock förstås inte uteslutet att Mukwa svarade mig bara för att jävlas. Det stod ju sedan länge klart att X är yrken. Hans svar var lite putslustigt, typ "jadu, din ignorante stackare, så här är det. smiley smiley". Konrads "fynd" av tajmingen mellan Cissi och Ruga kan fortfarande vara intressant.

Ruga satte mig lite på pottan när hon sa att jag ju själv kunde fråga SL, så jag gjorde det. Den som varit mest i hasorna på Cissi och Ruga är ju dock förstås Konrad. Som inte tycks ha gjort samma sak för att kontrollera. Det är också mycket anmärkningsvärt. Ok att han liksom jag inte tänkte på det först, men när Ruga öppet sa "vafan, gör så här då", så borde även KK ha gjort det. Det kan indikera att KK ändå redan visste att de talade sanning eftersom han vet att de inte är ulvar, eftersom han själv är det.
Du kompis.

Lägg upp dina misstankar mot mig i punktform.

Det är ju sinnes att du tror att det på nått vis hör till spelet att snacka med Mukwa. Lixom, vi har spelat x-antal spel ihop och det här är bland det värsta jag läst.

Vad är det man skall fråga SL lixom? Hur och på vilket vis hör det till spelet?

Brynolf, nu får du hjälpa mig att förstå dig. Lägg upp det hela i någon form av tydligt struktur så jag ser vad du vill få fram. Sen kan du passa på och outa dina pryttlar.
Om det är ngt oklart i min roll så ja då frågar jag mod det tog jag för givet att alla gjorde bybo som varulv.
Om det varit tvärtom hade det varit såhär
Konrad Konvalj :Mukwa bekräftade för mig att X är ett yrke.
Ruga:Va?Konstigt jag tror inte mod skulle säga ngt sånt. Och han verkar ha likadan roll som mig. Det här måste jag kolla upp med Mukwa. Om mod vägrar svara på frågan så vet jag att KK ljuger! Nu ska jag sätta dit den jäveln!
Ruga:Mod är X ett yrke?
Mukwa:Ja X är ett yrke.
Ruga...

Så ni kontaktar inte mod om ni har en undran om er roll?
Ni får gärna berätta om det är några mer specefika oskrivna regler ni har här på forumet.

Cissi

Up to no good.

Hm... det gick inte så bra med citatet i det inlägget.

Min röst ligger fortfarande på Korpa!

Röst: Korpa

LJSLarsson

Hero

Försöker följa så gott det går via telefon. Inte det lättaste.

Hm... ja skulle vara tjurskallig om jag inte erkände att Cissi vetett sig lite rödande sen efter Konrads massiva case mot henne. Jag tycker fortfarande att det första han grävde fram inte var något vidare... men Cissi ger signaler av en ulv som börjar snärja in sig mer och mer. Det kan också vara en pressad och nervös bybo vi har att göra med.

Jag har dock knappast börjat se Konrad som grön. Om dock Cissi bevisas som röd så får jag ändra mig även där. Det verkar som en massa jobb för att lyncha en ulvkompis. :-/

Brynolf

Dum fan

KK said:
Nädå. Jag kan se enyrkeskategori. Den är i mina ögon redan outad och jag har brödsmulat fram det i hundra år.
(Min fetning). Konrad, ovanstående motsäger ju det här:
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Utöver det har jag en förmåga att kunna avläsa yrket på vissa typer av yrkeskategorier när de lämnar spel.
Plural alltså?
Yepp.
Vi är många som förstått det som att du kan se yrke på flera döingar. Om detta vore fel, varför har du inte sagt ifrån?

Brynolf

Dum fan

Cissi said:
Jag vet när X dör eftersom jag är en dryg stropp som har stenkoll på mina underhuggare.

Liliana

Veteran
Konrad's case mot Cissi (eller någon annan för den delen) är inte något jag skulle förlita mig på, utan att kolla upp det riktigt ordentligt själv.

Varför? Det först han skrev till mig:
Konrad Konvalj said:
Röst: Liliana

Vem är du?
Vad tror du?
Hur vill du göra för att vinna?

Du har lurkat länge nu utan att lägga in ett inlägg så kör bara! Det ända du behöver tänka på är: Du må icke ljuga.
Inte ljuga låter bra. Första jag lärde mig att man som bybo inte ska göra. Så en som ljuger är ulv. Eller hur?
Sen:

Konrad Konvalj said:
Utöver det har jag en förmåga att kunna avläsa yrket på vissa typer av yrkeskategorier när de lämnar spel.
So far so good.

Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Plural alltså?
Yepp.
Brynolf var också på allerten och såg att det var plural. Vilket K.K. sa stämde. Bra så långt.
Sen:

Konrad Konvalj said:
Liliana said:
Ojdå. Nu är det inte plural helt plötsligt. Brynolf är online, men kanske inte sett, men han har inte kommenterat detta. Miss, eller glömt att det var plural förut, eller ulv?

Slutsats: K.K. är ulv. Brynolf, forfarande osäker.

Liliana

Veteran

Brynolf said:
KK said:
Nädå. Jag kan se enyrkeskategori. Den är i mina ögon redan outad och jag har brödsmulat fram det i hundra år.
(Min fetning). Konrad, ovanstående motsäger ju det här:
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Plural alltså?
Yepp.
Vi är många som förstått det som att du kan se yrke på flera döingar. Om detta vore fel, varför har du inte sagt ifrån?

Ah, Bra Brynolf! Skrev precis detta också!

Röst: K.K.

Brynolf

Dum fan
Ruga said:
Så ni kontaktar inte mod om ni har en undran om er roll?
Ni får gärna berätta om det är några mer specefika oskrivna regler ni har här på forumet.
Jodå, det gör vi. Men vi som spelat ihop ett tag har en rätt bra känsla för vad i rollbeskrivningarna som är menat att framgå under spel. Och du kan ju hålla med om att Mukwa inte alls hade behövt förklara det för er/oss som PMade; det hade visat sig snabbt när vi väl var igång. Just därför är det så konstigt att han faktiskt gjorde det.

Patient Beta

Swordsman

Brynolf said:
Cissi said:
Jag vet när X dör eftersom jag är en dryg stropp som har stenkoll på mina underhuggare.
Skulle de här underhuggarna kunna vara bönder?