Brynolf said:
KK said:
Nädå. Jag kan se enyrkeskategori. Den är i mina ögon redan outad och jag har brödsmulat fram det i hundra år.
(Min fetning). Konrad, ovanstående motsäger ju det här:
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Konrad Konvalj:
Utöver det har jag en förmåga att kunna avläsa yrket på vissa typer av yrkeskategorier när de lämnar spel.
Plural alltså?
Yepp.
Vi är många som förstått det som att du kan se yrke på flera döingar. Om detta vore fel, varför har du inte sagt ifrån?
Så här är det.
Jag tänker inte outa förens Brynolf och Dieselbasse outat. Jag kan tänka mig att räkna in BDG också för den delen eftersom det inte finns nått att gå på där.
En yrkeskategori
Vissa typer av yrkeskategorier
Det är det här som fäller mig som ulv antar jag?
Till en början var jag som många andra inne på att vi hade en UNIK förmåga som gjorde oss lite bättre än alla andra. Till en början gick jag till och med ut med informationen om att det fanns saker och ting som indikerade på att jag kunde få information från de som ryker (alltså, utan att omnämna vare sig ett, två eller flera yrken). Varför jag gjorde så är för mig en självklarhet: Att berätta exakt hur och på vilket sätt min förmåga fungerar såg jag inte som ett alternativ.
Det jag kan säga nu är att mitt X-yrke är outat, men inte i samma bemärkelse som det står i mitt protokoll.
Vi kan tänka på Tempelriddare-->Riddare, som jag tydligt påpekat att jag tror är samma grej. Min yrkeskategori är så fast lite grövre skillnad.
Varför jag inte outar? Givet så vill ju jag att det skall komma något som är närmre min yrkeskategori för att slå hål i saken och ha möjligheten att välja att se båda som trovärdiga alternativt slopa den ena som mindre trovärdig. Det kommer fortfarande inte vara grönande för mig på nått vis, men kommer det upp två yrken som båda kan passa in i min beskrivning så är det ju något som står fel till någonstans.
Vi är ju trots allt 17 spelare och det är ju inte på något vis möjligt att dela på två så det finns felmarginaler någonstans och då troligen hos ulvarna snarare än byborna.