Nekromanti Ett äventyr - Uppdraget (Runda 1)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Emp said:
Glömde skriva:
Minns också Jake Armitage, som inte har lagt en röst
Grejen med Jake är att vi kommer att tappa all info från det hållet.

Regelverket said:
Du måste göra minst ett inlägg varje runda, annars diskvalificeras du (spelare som stängs av från forumet diskvalificeras omgående).
Jag har numera läst reglerna lite mer noggrant.

Dyker Jake upp med ett "Hepåre" fem minuter innan stängning är det ju så klart nice, men om inte så kommer vi torska information från det hållet. Att lägga energi åt det hållet är inte av vikt vill jag påstå.

Min röst på Trippen då? Äh, alltså jag vill ju hinna med ett gäng med drev under dagen, men det kanske är som Vimes säger. Dreven har tappat lite i styrka så att säga.

Men för sakens skull.

Röst: Cassius

Du var en av de första som var med på tåget och visade upp att du hade en likvärdig förmåga som jag själv. Nu kan du släppa lite information om ditt föremål och yrke så skall vi se vad vi kan jobba fram tillsammans med resten.

En annan outning som är intressant är ju om YRKET du kan SIA redan är outat? Ja eller Nej alltså. Det än sån där intressant pryl att ha koll på tycker jag.

Basenanji

Postd20modernist
Re: Outningar [Demo-ex-prototyp]

KK said:
Vimes ser när Riddare lämnar spel --> Dieselfnatt är Tempelriddare.
Tack för förtydligandet! I mitt excelark fanns inte Larssons förmåga med. Men är det inte skillnad på 'Riddare' och 'Tempelriddare'?

Jag har ingen fling med nån just nu, jag vill bara att vi hjälps åt att diskutera de här (a-)symmetrierna.

Och jag håller med om att vi måste påminna oss om möjligheten att det inte grönar någon. Ännu intressantare vore en diskussion som började kolla när folk outade vad och i vilken ordning.

Cassius

Hero
Konrad Konvalj said:
Emp said:
Glömde skriva:
Minns också Jake Armitage, som inte har lagt en röst
Grejen med Jake är att vi kommer att tappa all info från det hållet.

Regelverket said:
Du måste göra minst ett inlägg varje runda, annars diskvalificeras du (spelare som stängs av från forumet diskvalificeras omgående).
Jag har numera läst reglerna lite mer noggrant.

Dyker Jake upp med ett "Hepåre" fem minuter innan stängning är det ju så klart nice, men om inte så kommer vi torska information från det hållet. Att lägga energi åt det hållet är inte av vikt vill jag påstå.

Min röst på Trippen då? Äh, alltså jag vill ju hinna med ett gäng med drev under dagen, men det kanske är som Vimes säger. Dreven har tappat lite i styrka så att säga.

Men för sakens skull.

Röst: Cassius

Du var en av de första som var med på tåget och visade upp att du hade en likvärdig förmåga som jag själv. Nu kan du släppa lite information om ditt föremål och yrke så skall vi se vad vi kan jobba fram tillsammans med resten.

En annan outning som är intressant är ju om YRKET du kan SIA redan är outat? Ja eller Nej alltså. Det än sån där intressant pryl att ha koll på tycker jag.
Jag har släppt lite info om mitt föremål, kan repetera det.

1. Mitt föremål KAN fungera med min roll.
2. Texten knutet till föremålet insinuerar att det inte gör det
3. Inget yrke som har outats stämmer solklart in med mitt föremål.

Angående mitt yrke har jag släppt:

1. Det är ett kompetent yrke och det har outats.

Yrket jag kan "sia" har blivit droppat(är jag nästan helt säker på, ska dubbelkolla efter lunchen).

Patient Beta

Swordsman
Cassius said:
Empiricus said:
Nu är vi alltså uppe i åtta (8) röster på tripp_trap, halva deltagarantalet med andra ord. Det borde betyda att det finns plats för ett drev till mot någon, om det finns fler som skulle behöva lite översyn.

Jag är lite nyfiken på Cassius, som har varit bra på att tidigt komma och förespråka struktur, men som inte förrän i går kväll skrivit en rad om sig själv:

Jag håller på att läsa ifatt och outningarna om förmåga grönar en del folk i min bok. Varför?

1. Jag har samma typ av förmåga.
Jag tänker dock inte flytta min röst nu själv, men jag tycker det tål att tänkas på.
Det stämmer att jag inte har skrivit jätte mycket om mig själv, men jag var tidigare än vad du skrev eller jag brödsmulade tidigare. Tidigt i första rundan när Cissi beskrev sin förmåga i väldigt luddiga ordalag så skrev jag "Det grönar dig". Eftersom jag hade en liknande förmåga. Kolla upp det.
Jo, jag såg att du skrev det. Att du bara skrev "Det grönar dig" kände jag inte sa så mycket om dig alls, eller att det ens sade något om dig eller varför du tyckte att det grönade Cissi.

Cassius said:
Sedan har jag inte kastat ut några outningar utan att blivit frågad, varför?

1. För att outningarna ska ske när de krävs så att de blir tydliga och syns.

2. Min aktivitet har varit låg och jag har varit osäker på vad som är känslig information och vad som inte är det.

Men jag svarar gärna på frågor och jag tycker det är bra att du tar upp min aktivitet.
Jag måste komma på några bra frågor så skall jag ställa dem sedan.

Cassius said:
Nu ska jag inte köra ett kontradrev, men jag tycker att det är viktigt att notera att Emp själv inte har droppat så mycket info utan mest arbetat med att sammanställa info(här kan jag möjligen ha fel, men det är så jag uppfattat det), det är skit viktigt att folk gör det men vi ska vara försiktiga så det inte blir som med Arvidios i Hounted House. Det är ett lätt sätt att se ut att vara med i spelet utan att behöva säga så mycket.
Det stämmer att jag inte skrivit mycket om mig själv, men jag har också tidigare lyft just det i samband med att Liliana påpekade det, samt en motivering till varför.
Jag har inte heller fått några frågor på mig, och jag och Lu-Kaahz är de enda, förutom frånvarande Jake Armitage, som inte har fått en endaste röst lagd på sig hittills.

Patient Beta

Swordsman
Empiricus said:
Jag har inte heller fått några frågor på mig, och jag och Lu-Kaahz är de enda, förutom frånvarande Jake Armitage, som inte har fått en endaste röst lagd på sig hittills.
Jag tänker faktiskt göra så här för att spräcka:
Röst: Lu-Kaazh
Jag är nyfiken på Lu-Kaazh, för att:
Han har sagt att han sitter på en förmåga som aktiveras när någon viss yrkesgrupp dör.
Han har sagt att han tror det är negativt för byn om den kommer fram.

Jag misstror honom aktivt inte, men jag skulle vilja se något mer om/från honom om sig själv utöver förmågan. Eller om yrket i fråga som han påverkas av redan har outats eller ifall det är ett av de som inte har nämnts ännu.
Jag sitter själv med kunskap om när en yrkesgrupp lämnar spel, och den gruppen har inte någon nämnt ännu.

Lukas

Mannen i Gult
tripp_trap said:
Jag är en Tjuv.
Det här var vad jag misstänkte att du brödsmulade med "dyrka" jag visste nämligen att det fanns en Tjuv i spel eftersom det är så att när en tjuv lämnar spel så aktiveras min förmåga.

Jag har försökt lista ut om förmågan antyder att du är bybo eller ulv och kommit fram till att man kan tolka det lite hursomhelst men min gissning är att du förmodligen är grön.

samtidigt så kan man ju tänka ur ett fluff sammanhang och då är väll tjuv det vettigaste yrket för en plundrare.

Lukas

Mannen i Gult
Empiricus said:
Empiricus said:
Han har sagt att han sitter på en förmåga som aktiveras när någon viss yrkesgrupp dör.

Jag misstror honom aktivt inte, men jag skulle vilja se något mer om/från honom om sig själv utöver förmågan. Eller om yrket i fråga som han påverkas av redan har outats eller ifall det är ett av de som inte har nämnts ännu.
Jag svarade just på en av dina frågor men jag bärretar gärna mer om mig själv

jag har förmodligen det mest inkompetenta yrket man kan ha som äventyrare. jag har ett föremål som jag skulle förknippa till en annat yrke men samtidigt är det något som de flesta äventyrare borde ha.

Lukas

Mannen i Gult
Idag så skall vi rösta ut någon.

mina top kandidater är:

Ruga: för det konstiga samarbetet med cissi, och hans status skulle kunna säga något om cissi

Vimes: jag tycker att hans aggressivitet lugnades ner ungefär samtidigt som jag påpekade den, samtidigt som jag inte kommer kunna sova på nätterna fram tills hans fraktion är bevisad.

Av de två så tror jag att jag skulle föredra Ruga eftersom jag tror det skulle säga mer om oss andra. (vilka som var på honom, vilka som försvarade honom OSV)

Röst:Ruga

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Outningar [Demo-ex-prototyp]

Dieselsoppa said:
KK said:
Vimes ser när Riddare lämnar spel --> Dieselfnatt är Tempelriddare.
Tack för förtydligandet! I mitt excelark fanns inte Larssons förmåga med. Men är det inte skillnad på 'Riddare' och 'Tempelriddare'?

Jag har ingen fling med nån just nu, jag vill bara att vi hjälps åt att diskutera de här (a-)symmetrierna.

Och jag håller med om att vi måste påminna oss om möjligheten att det inte grönar någon. Ännu intressantare vore en diskussion som började kolla när folk outade vad och i vilken ordning.
Tror du att det är skillnad på Riddare och Tempelriddare? Jag tror inte det.

Jag tycker precis som dig att det är precis detta vi skall diskutera, men om man nu skall göra det må man ju vara förberedd. Därav min undran om flingen mellan dig och Ruga.

Sen lyfter du precis samma saker till ytan som mig. Alltså, när folk outade vad är av vikt och intresse. Jobba lite på det du Basse. Gör en rekordelig sammanställning i vilken ordning saker och ting outades.

Max Raven

T12-kultist
För att se om vi får lite mer info så gör jag som KK och flyttar min röst. Som Cassius säger* har vi ganska lite info om Empiricus

Röst: Empiricus

*Det betyder inte att jag litar på dig.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Cassie said:

Yrket jag kan "sia" har blivit droppat(är jag nästan helt säker på, ska dubbelkolla efter lunchen).
Okay. Tack!

Vad har du för fealings för K.K respektive Cissi?

Min röst och press på dig spelade ingen större roll. Du var samarbetsvillig och tydligt i allt så jag jobba vidare.

Röst: Brynolf

Fram med lite lax nu!

Patient Beta

Swordsman
Max Raven said:
För att se om vi får lite mer info så gör jag som KK och flyttar min röst. Som Cassius säger* har vi ganska lite info om Empiricus

Röst: Empiricus

*Det betyder inte att jag litar på dig.
Sesåpass, visst kan jag leverera lite info som alla kan glädjas av:

2013-02-25 08:30:
Empiricus said:
Det här inlägget snickrar jag ihop innan jag har läst allt som skrivit hittills, jag tänkte ögna igenom allt nu och komma med något konstruktivare.
Smula för mitt yrke: Hantverkare

2013-02-25 09:31:
Empiricus said:
Som KK har sagt så är vi många nog att kunna springa med facklor och jordbruksverktyg i flera led.
..Och smula för min pryl, som är en högaffel. Jag tänkte att Trädgårdsmästaren kunde ha nytta av den, men nu när vi fått en Bonde så trillar det ju på plats.

Lu-kaazh said:
Empiricus said:
Empiricus said:

Jag svarade just på en av dina frågor men jag bärretar gärna mer om mig själv

Lu-kaazh said:
tripp_trap said:
Jag är en Tjuv.
Det här var vad jag misstänkte att du brödsmulade med "dyrka" jag visste nämligen att det fanns en Tjuv i spel eftersom det är så att när en tjuv lämnar spel så aktiveras min förmåga.

Jag har försökt lista ut om förmågan antyder att du är bybo eller ulv och kommit fram till att man kan tolka det lite hursomhelst men min gissning är att du förmodligen är grön.

samtidigt så kan man ju tänka ur ett fluff sammanhang och då är väll tjuv det vettigaste yrket för en plundrare.
jag har förmodligen det mest inkompetenta yrket man kan ha som äventyrare. jag har ett föremål som jag skulle förknippa till en annat yrke men samtidigt är det något som de flesta äventyrare borde ha.
Nu producerar vi information här, och vi har ju för övrigt snart 10 timmar till deadline. Det börjar bli läge snart att tänka på var slutrösten skall landa, och jag kan ärligt erkänna att jag just nu inte vet var jag vill lägga min. Jag skall fräscha upp mig på vad som skett hittills och flytta vidare rösten sedan.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Emp said:
Då vore det ju en fördel om Cissi outade sitt yrke pronto.

Är inte hon snickare/hantverkare så vet inte jag hur man skall tyda hennes smulor.

Att du brödsmulat någon form av hantverkare med redskap och sånt står ju också rätt klart, men det har ju Cissi också.

Cissi said:
Nu ska vi hammra dit det här en gång till.
Cissi said:
Min förmåga, passiv, hjälper oss om någon försöker spika ett felaktigt yrke på någon som åkt ut.
Cissi said:
Men om jag slagit huvudet på spiken så outar jag i nästa inlägg.
För de skarpögda har jag redan lämnat ut mitt föremål.
Cissi said:
Du började utan någonting och nu har Du... ditt föremål.
Föremålet kan ju vara nått Cissi byggt själv också vad vet jag? Hon tror ju att hon kan få Sjöfararens föremål också för den delen. Mycket snack om saker här men dåligt med outningar.

Det Cissi pysslar med kanske är brödsmulandet av Hammare. Inte yrket Hantverkare för den delen.

Men hur som. Jag vill så klart att Cissi outar ändå. Hon är en av mina prime ulv´s och hon har snackat länge om en outning.

Utöver det så kan hon ha smulat Bagare, men det känns lite långsökt.

Fram med laxen Cissi!

Mukwa

Swashbuckler
Jake Armitage är utbytt

Jake Armitage har fortfarande inte läst mitt PM och jag har beslutat att byta ut honom. Det är fortfarande lite tid kvar på rundan och jag tycker att vi har väntat tillräckligt på Jake. Säg hej till er nya lekkamrat!

Deltagare
Brynolf
Cassius
Cissi
Dieselsoppa
Empiricus
Jake Armitage Björn den gode
Konrad Konvalj
korpa
Liliana
LJSLarsson
Lu-Kaazh
Max Raven
Ruga
tripp_trap
Tyr
Vicotnik
Vimes

Och tack för att du ställer upp!

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Jake Armitage är utbytt

BDG gör din grej!

Men först kan du vara vänlig att hjälpa oss lite på traven med lite små outningar.

1. Kan du sia ett yrke som redan presenterats i tråden?
Ja, Nej, eller annan förmåga.
2. Vad har du för utrustning/föremål?
Den borde du kunna släppa direkt utan krussiduller.
3. Vilka är ulvarna?

Hur insatt är du?

Cassius

Hero
Konrad Konvalj said:
Cassie said:

Okay. Tack!

Vad har du för fealings för K.K respektive Cissi?

Min röst och press på dig spelade ingen större roll. Du var samarbetsvillig och tydligt i allt så jag jobba vidare.

Röst: Brynolf

Fram med lite lax nu!
Jag läser med förundran er beef. Så här ser den ut för mig:

Cissi:

1. Är rörig som fan, i början är det riktigt rörigt med hela DTF och ett väldigt förvirrat eller framstressat försvar.

2. Detta kan förklaras med att hon är orutinerad och därför tänker att hon ska fråga Mukwa, något som jag själv inte hade gjort. Det talar till hennes fördel. Skulle hon verkligen ljuga om att hon kontaktat SL?

3. Men sen tycker jag hon reder upp det en smula. Antingen är det ett resultat av att hon får prata ihop sig med sin ulvkumpaner eller är det en bybo som börjar få styr på spelet.

4. Det som jag tycker grönar henne mest är att hon levererade förmåga tidigt, vilket inte en ovan ulv skulle palla göra. Samt att hon har droppat ett yrke jag kan bekräfta.

K.K.K:

1. Jag har svårare att få en bild av dig. Du är rätt på ditt drev i början men det känns som att du håller det kvar förlänge.

2. Du är inte lika skarp som du brukar vara.

3. Men sen när jag läser dina inlägg om Ruga tycker jag mig se det du pekar på. Det är något skumt i deras interaktion. Antingen har Ruga rätt och du jagar med syfte att lägga en rökridå eller har du hittat två ulvar. Eller en Ruga-ulv, som vill att vi ska titta på dig för att du är farlig.

Sammanfattningsvis så kan jag inte ta ställning i er showdown, men det som gör mig mest förvirrad är Ruga. Där borde vi lägga press.

Som ni märker har jag svårt att läsa ifatt allt och eftersom jag inte kan ha uppe flera flikar är det skitsvårt att skriva mer exakta inlägg. Jag ber om ursäkt ifall jag har missat något skiviktigt.

Röst: Ruga

Cissi

Up to no good.
Konrad Konvalj said:
Emp said:
Då vore det ju en fördel om Cissi outade sitt yrke pronto.

Är inte hon snickare/hantverkare så vet inte jag hur man skall tyda hennes smulor.

Att du brödsmulat någon form av hantverkare med redskap och sånt står ju också rätt klart, men det har ju Cissi också.

Cissi said:
Cissi said:
Min förmåga, passiv, hjälper oss om någon försöker spika ett felaktigt yrke på någon som åkt ut.
Cissi said:
För de skarpögda har jag redan lämnat ut mitt föremål.
Cissi said:
Du började utan någonting och nu har Du... ditt föremål.
Föremålet kan ju vara nått Cissi byggt själv också vad vet jag? Hon tror ju att hon kan få Sjöfararens föremål också för den delen. Mycket snack om saker här men dåligt med outningar.

Det Cissi pysslar med kanske är brödsmulandet av Hammare. Inte yrket Hantverkare för den delen.

Men hur som. Jag vill så klart att Cissi outar ändå. Hon är en av mina prime ulv´s och hon har snackat länge om en outning.

Utöver det så kan hon ha smulat Bagare, men det känns lite långsökt.

Fram med laxen Cissi!

I exempelrollen så finns det en förmåga som verkar vara aktiv, och sen så min tanke ovan att det borde finnas någon som kan få veta fraktion på den utröstade, det är i min mening en passiv förmåga
Här är min första smula om min förmåga, då jag fortfarande misstänkte den för att vara en fraktionssiarförmåga.

Anledningen till att jag tänkte att det var en fraktion var att det var lika stort som "Äventyrare" och "plundrare" och inte alls lika specifikt som mitt eget yrke.
Här kommer nästa förklaring till mitt misstag. Jag får veta om sjöfararen lämnar spelet. Det är redan fastslaget. Det står en del lull i mitt fluff som gjorde att jag drog likhetstecken mellan sjöfarare och plundrare. Fluffet har att göra med mitt yrke och handlar om båtar. Jag kommer till det längre ned. Och mitt eget yrke är specifikt.

Alltså, jag tänkte Sjöfarare=Plundrare (pirater typ) Hade det stått magiker eller trädgårdsmästare istället hade jag inte alls tänkt så.

Föremålssmulor:

Min förmåga, passiv, hjälper oss om någon försöker spika ett felaktigt yrke på någon som åkt ut
Jag vill höja en liten hand och slå ett slag...
Yrkessmulor:

...hela ditt månglande fram och tillbaka...
Jag köpslår gärna lite med er i det här.
Jag skrev något om förhandling någonstans också men hittar inte det nu...

Så till sist:

Cissi är:

Månglare, jag handlar med skepp och vet således när sjöfararen lämnar spelet.
Jag började utan någonting men nu har jag en Hammare.

//

Utifrån mitt yrke och hur mitt föremål är specat "du hade inget nu har du en hammare" (inte direktcitat) så tänkte jag att jag, utifrån min köpmansroll kanske fick fler föremål allt eftersom.

Handeln jag pysslar med går via skepp och eftersom jag IRL är så jävla piratstruck (fråga Vico, jag har Jolly Roger i min flaggstång hemma på gården) så drog jag direkt likhetstecken mellan Sjöfarare och plundrare (pirater).

Det är allt ni får av mig just nu eftersom jag är på jobbet men ändå ville försöka ge er något att jobba med under eftermiddagen.

Basenanji

Postd20modernist
Vänta nu.

Cissi said:
Hänger det där ihop alltså?

Så ser inte min roll ut. Inte alls. Inte på långa vägar.

Hm. DET får min röst att ligga kvar på dig.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Cassie said:
4. Det som jag tycker grönar henne mest är att hon levererade förmåga tidigt, vilket inte en ovan ulv skulle palla göra. Samt att hon har droppat ett yrke jag kan bekräfta.
Det grönar ju ingen. Alla (många) har samma förmåga. Det är inbyggt i systemet. Vissa har i ett tidigt skede gått ut med det rätt tydligt, andra har hummat med och visat sitt intresse.

Hon har droppat Sjöfarare så som jag ser det. Är jag rätt ute? Det är inte heller grönande på nått vis.

Patient Beta

Swordsman
Cissi said:
Cissi är:

Jag började utan någonting men nu har jag en Hammare.
Empiricus said:
En anledning är att jag har information om att det finns ett yrke som mig veterligen inte har nämnts ännu alls.
Jag tänker att det kan vara bra att hålla på, om nån köper den tanken.
Och där kom yrket som jag kan får reda på när det lämnar spel, jag känner mig lite säkrare på dig nu, Cissi.