Då ska vi se! Kliar i fingrarna efter revansch från förra omgången. Ska försöka prestera bättre den här gången!
Röst: Vimes
Du är farlig, så är det. I de två spel jag deltagit i har du varit skurk, och du är en duktig sådan. Jag vet inte hur bra du är som bybo, så för mig är det naturligt att hoppa på drevet mot dig. Det är dags att dyrka upp mer av dina hemligheter, Vimes. Berätta gärna lite mer om utrustningen du bär på.
I övrigt vill jag åter mana till viss återhållsamhet i inläggen. Vi är många spelare nu och därför kan det lätt bli så att tråden blir grisig om alla postar massor av småsaker. Det är dessutom svårt att analysera och hålla koll på sådana pluttinlägg, så jag föredrar helt klart längre och mer utvecklade inlägg, gärna med idéer och spekulationer om spelupplägg, personer eller vad som nu dyker upp i folks huvuden.
Jag tror Liliana (rätta mig om jag har fel) nämnde antalet vålnader och att det eventuellt kan vara av intresse. Det håller jag med om, det nämns trots allt en del i fluffet. Jag vet inte hur ofta fluff är relevant i sådana här spel, jag är trots allt rookie. Men om det är viktigt, varför sju vålnader? Varje vålnad ger i startinlägget information till oss, men vissa av dem (de tre sista exempelvis) är så innehållslösa att de lätt kunde slagits ihop till en informationsbit. Så vad kan det ha för betydelse då? Knappast antalet skurkar, sju är för många. Antalet rundor vi har på oss är knappst heller troligt, har vi tur kan vi ju vinna långt före dess, har vi otur är vi körda före dess (med fyra ulvar och otur med hängning/nattmord är vi döda efter 5 rundor). Så vad kan det vara? Några idéer av någon? Vimes till exempel?
Röstsammanställning (jag brukar ställa till det de första rundorna, kontrollera gärna):
Vimes (6): Vicotnik, Brynolf, LJSLarsson, Dieselsoppa, Cissi, tripp_trap
Konrad (1): Liliana
Cissi (1): Vimes
LJSLarsson (1): Konrad
Max Raven (1): Ruga
Tyr (1): Cassius
Ingen röst (6): Empiricus, Jake Armitage, Korpa, Lu-kaazh, Max Raven, Tyr
Jag tror det vore bra om vi fokuserade dreven mer, så här utspridda röster är knappast användbart. Och Konrad, varför flyttar du så snabbt mellan flera olika? När jag sammanställde rösterna såg jag att du byter stup i kvarten. Vill du få någon med dig i ett drev måste du nog engagera dig mer. Småröstande hit och dit gör nog ingen ulv rädd när vi är 17 stycken.