solvebring
Superhero
Hindrar? Nej.Jag kan hålla med dig och Krank om att det kan föreligga ett behov av att slå ihop forum men jag menar att det inte hindrar skapandet av ett eget forum för prylarna.
Fullkomligt onödigt i alla fall? Ja.
Jag tycker det känns mer värt att handla rationellt och effektivt före att hålla på principer. Principer leder ofta till så kallade dispyter om principsaker - vilket ofta mest bara är påhitt.Du vill undvika principiella argument trots att principer är en stadig grund för praktiska beslut. Principer skapar ordning och kriterier och bidrar till att beslut baserat på magkänsla blir färre.
Det blir ännu ett forum som ska modereras. Det blir ännu ett forum som ska vara med och bråka i navigationen. Det är ännu ett forum som kommer att ligga i träda eftersom sådana poster inte direkt är jätteaktuella. Det är kort sagt ännu ett forum som egentligen inte behövs.Praktiska argument har jag redan tagit upp: Det bidrar till ett mer strukturerat rollspel.nu, för mig som är intresserad av ämnet är det svårt att bedöma var jag skall publicera inlägg som berör miniatyrer, handouts etc.
Förövrigt förstår jag inte hur du kan ha svårt med att veta vart du ska posta annars. Handlar det om rollspel, posta det i rollspelforumet. Handlar det om att skapa/bygga till rollspel så posta i makarforumet. Har det inte med rollspel att göra så posta i forumet för övriga spel.
Du kan söka forumkatergori för forumskategori om det är noggrannhet du söker. Annars finns bevakningslistorna som hjälper dig att hålla koll på alla de forum där sådant kan komma att dyka upp.För andra som söker trådar som handlar om samma ämne tvingas man idag begränsa sig till sökfunktionen. Ett eget forum där ämnena sorteras in gör det enklare för användare som söker sig till informationen.
Du skrev: "Praktiska argument har jag redan tagit upp: Det bidrar till ett mer strukturerat rollspel.nu, för mig som är intresserad av ämnet är det svårt att bedöma var jag skall publicera inlägg som berör miniatyrer, handouts etc."Återigen, de som inte är intresserade av ämnet kommer inte lida av att det finns ett till forum i listan.
Av praktiska argument vill jag samla så mycket som möjligt under ett forum för att 1. Undvika fövirring. 2. Undvika att man slösar på utrymme, navigationseffektivitet och ork på något som verkligen inte behövs, utan som anordnas bara för att.
Rollspel.nu har många kategorier alla redan. Forum med jättelånga forumlistor som är indelade i löjliga hårklyverier är tröttsamma. För en känsla av stilrenhet, enkel navigation och ett effektivt diskussionsrum är min åsikt att man inte bör utvidga forumet i onödan.
... Men jag märker att vår diskussion är relativt dödfödd. Jag säger ditt, du säger datt. Jag säger ditt, du säger datt. Vi tycker olika helt enkelt, och det får vi leva med.
Jag har uttryckt min åsikt i frågan och den står jag bestämt för - med hälarna i marken.