Okej, jag kommer rösta på KK på söndag kväll om inget dramatiskt inträffar.
Så där har ni mig röstmässigt. Jag kan också passa på att säga något om de fyra heta:
Recca
Millerclaims är jobbiga eftersom man aldrig riktigt kan lita på att det är en miller. Självklart. Men jag tycker också att Reccas snack om sin sysselsättning är klurigt. Det hade varit så mycket enklare om hon bara hade gått ut med den rakt av (tycker jag, men jag är ju kanske inte så bra på det här spelet då – för mig måste allt skrivas i stora bokstäver).
Sedan tycker jag att hon har varit rätt trött och oengagerad hittills, med undantag för hennes senaste två inlägg. Allts, jag känner mig som varulvsspels-dyslektiker så när Recca som spelade storartat förra spelet ligger så där lågt då blir jag misstänksam. Så enkel är jag. Så grunt är mitt tänkande.
Nu verkar det ju som att !Paxen verkligen är en siare som har hittat en ulv. Ju tystare KK är desto mer lär det bekräftas.
Så nu är väl Recca grön då.
Hastfer
Tja, lite samma som Recca här, men ändå konstigt med halvmiller-rollen och att han låter som att han har fått råd genom etern.
Men rätt grön trots allt.
KK
Tja, han har väl spelat som vanligt, även om det har varit lite segt. Dn där väven väntar man ju på… men just nu är han den som pingar rödast eftersom en outad siare (jag utgår från att !Paxen är grön+siare nu) har siat honom.
Röd.
!Paxen
En sådan grej som stör mig så inihelvete är att han inte deltog alls i R1.
Han röstade inte ens. Och så är han siare?! Man tar sig för pannan.
Men jag köper tillsvidare idén om att han valde bland de han uppfattade som toppspelare och därför siade KK. Låter rimligt. Det hade varit värre om han sagt nåt i stil med att "det var dumt att sia Recca eftersom hon var miller".
Men det är sånt där som förvirrar mig som bybo, precis som Reccas spel i R1. Som varulvsspelsdyslektiker måste allt vara skitenkelt och jättetydligt för att hänga med. Jag trivs med spel som är lätta att läsa, hellre än spetsfundigheter och mystiska smulor. Förstår ni då kanske bättre varför det känns så bekvämt för mig när alla outar allt? Jag tycker att jag är rätt smart i andra sammanhang, men helvete vad jag känner mig imbecill i sådana här spel. Emp hade rätt, det här är min vita val.
Recca said:
Som om det någonsin stått på spel att siaren behöver gå ut för att gröna millerserna. Att det finns en siare säger ingenting om ifall millerserna är gröna eller ej, det enda det säger är att det kan finnas millers i spel.
Ja, Recca, för JAG har ju ingen information om att du är miller. För dig är det ju självklart, men för mig så är det inte det. Du riskerar att bli högfärdig här: så snälla var lite ödmjuk i egenskap av att sitta på info som andra inte har. Min "logik" funkar så här:
1) En
ulv claimar miller för att bli immun mot framtida siande. 2) Se det var tokigt, för det MÅSTE inte finnas en siare i spel. Wrnu har experimenterat friskt med formerna för spelet och Empi kanske har kokat ihop något alldeles speciellt – han varnar ju för det också i startinlägget "...på ön där allt kan hända". 3) Ingen siare träder fram: Aha! Ulvarna har gjort bort sig!
Recca said:
Men det här sättet präglar verkligen det du skriver i spelet, basse. Det mesta du lägger fram är så himla simpelt att resonera kring som ulv - galna teorier kan vem som helst frabricera och eftersom det saknar verklighetsanknytning (med största jävla sannolikhet) så är det ofarligt att som ulv snacka om det. Eller när man är uppenbart tydlig och sitter och pratar om självklarheter som att vi ju måste komma ihåg och rösta i slutet av rundan t.ex. Och så för man världens resonemang kring vikten av att lägga sin röst innan rundan tar slut.
Recca, jag tror att du läser mig som du läste mig förra spelet. den här gången är jag bybo. Jämför tex hur jag var försiktig och inte ville outa, nu kör jag ut med allt. Även om fluffet saknar betydelse är jag övertygad om att ulvarna inte vill "vara först" med att släppa sin info. Det är för farligt och ställer de i strålkastarn på ett sätt som ingen gillar.
Jag tycker alltså (kolla mina inlägg) att TVÅ millers, varav en halvmiller (?) är skäl till att börja undra över spelupplägget. Men wtf nu ser allt ut att vara i sin ordning. Ja, vi har tydligen två millers.
Sedan är det så här också: jag tycker att det är tråkigt, långsamt och tröttande att sitta och på
ordnivå dissikera vad folk har sagt/tänkt. Sån't gör du skitbra. Det är din grej. Men jag avskyr det. Jag blir så himla rastlös och vill bara springa omkring. "Jaha, nån sa att bladda bladda…och? Vem bryr sig? Det kan ju betyda vafan som helst." Så känner jag. Spelupplägget däremot gillar jag att analysera och jag gillar verkligen tanken på att det här spelet skulle kunna vara tweakat.
Jag drömmer om att få vara den som lägger fram den där helt freakiga teorin - och så visar den sig stämma! Men då krävs det förstås att SL har tweakat formen…
Så, det här spelet verkar inte riktigt vara min kopp té, men vafan.