K.K väver!
Inlägg 8 av 16
Så här va.
!Paxen är ulv eller naiv siare?
Eller så är !Paxen naiv siare och Max Raven var den riktiga siaren.
För att bekräfta läget så måste ju jag nackas den här rundan det har jag nu förlikat mig med. Det är ju klart att det är bättre att ha kvar en eventuell siare i !Paxen än en röd-siad Konrad Kånkelbär. Så okejrå.
Basse said:
1) Den Bheryktade Väfven. Presentera den. Oavsett om den är färdig eller ej.
2) Outa rubbeli-stubb. 100% Everythang. Do it!
3) Ge röd/grön-status åt Recca, Hastfer och !Paxen.
4) Om ingen av de är ulvar, vilka är då ulvar?
1. Det finns en väv! Den är inte färdig eftersom det finns de som håller på sina outningar. Troligen av rädsla eftersom de inte vet i vilket fack de skall in. Lixom, Empis är kungen av väven!
2. Nord-Elektriker-Hero Quest brädspelet
3. Öh, beror lite på om !Paxen är naiv siare eller ulv? Är han ulv så är det ju inte helt orimligt att ALLA tre är ulvar. Alltså, det finns inga millers och det finns ingen siare. Är !Paxen naiv siare blir det ju knepigare då kommer jag så klart att fortsätta hävda att Recca´s milleroutning är bougus och Halvmiller-Hastfer är snel hest. Lägg där till att Hastfer lirar Dippy. Det är typsikt okej för en snubbe som ligger bra till i väven.
4. De som har felaktiga attribut i väven är ulvar, men lixom det hänger ju också på att !Paxen är naiv siare. Alternativet är fortfarande !Paxen ulv och Max Raven var vår siare så klart även här.
Det finns ett gäng kategorier i väven. Jag har döpt dem till följande just nu men det kan vi ändra på med tiden.
Myndighet: Polis(Syd)-Brandman(Syd)-Pilot(Öst)-Lapplisa (väst)
Mediaprofil: Bloggare(Nord)-Åsiktsmaskin(Nord)-Journalist(Syd)-?
Transport: Taxichaffis(Nord)-Cykelbud(Öst)-Trucker(Väst)-?
Knegare: Byggarbetare(Öst)-Elektriker(Nord)-Takläggare(Öst)-?
Knegarpryl: Skruvdragare(Nord)-Hyvel(Nord)-Dammsugare(Öst)-?
Musikpryl: Munspel(Öst)-Dragspel(Syd)-Ståbas(Nord)-?
Digitalpryl: Digitalkamera(Öst)-?-?-?
Spelpryl: Pokémon(Öst)-Dippy(Syd)-HQ(Nord)-?
Dubbletter
Polis/Brandman
Bloggare/Åsiktsmaskin
Byggarbetare/Takläggare
Skruvdragare/Hyvel
Lag Nord
anth - Skruvdragare - Årets bloggare 2011
Recca - Ståbas - Professionell åsiktsmaskin - Miller
RasmusL - Taxichaffis - Hyvel
K.K - Elektriker - Hero Quest
Transport-Knegare-Spel-Knegarpryl-Media-Musik
Här saknas Myndighet och Digitalpryl. Det ger tre möjliga ulvar: anth-Recca-RasmusL. Vi stoppar in Larsson här som är Polis och troligen har han en digitalpryl. Det ger oss anth till helt felaktig. Han måste bort eftersom vi i lag nord behöver lite transportörer i laget så chaffis-Rasmus får vara kvar. Grejen är att Larsson alltså har hoppat in i fel lag för i hans lag finns redan Hastfer.
Lag Öst
Trasapa - Dammsugare - Pilot
Basse - Digitalkamera - Cykelbud
Max Raven - Munspel - Byggarbetare
Ruga - Pokémon - Takläggare
Transport-Knegare-Spel-Media-Musik-Knegarpryl-Myndighet-Digitalpryl
Det ger oss Ruga som möjlig ulv eftersom hon är Takläggare och en knegare finns redan i och med att Max Raven är bekräftad grön. Troligen skall Ruga egentligen hänga i lag väst eftersom det saknas ett åh annat där. Spelkorten skall vara kvar i Öst men nån annan ulv som snott åt sig mediaprofil skall ha dem med sig för att stämma in i väven. Således skall anth egentligen sitta i lag öst med Rugas pokémon kort. Grejen är ju fortfarande att ulvarna har vissdels alibi. Det finns troligen ulvar med diverse prylar och diverse yrken och det finns ulvar som har lag, men de vet ju inte hur och när de skall ljuga in sig i väven.
Lag Syd
Brynolf - Journalist känd från TV - ?
Hastfer - Brandman - Diplomacy - Halvmiller
!Paxen - ? - Dragspel
Larsson - Polis - ?
Myngidhet-Spelpryl-Media-Musik-
Saknas: Knegare-Knegarpryl-Transport-Digitalpryl
Här saknas det en massa prylar. Bland annat en Knegare, men nu kan ju !Paxen sno åt sig den i och med att väven ligger på bordet. Vi har två myndighetspersoner här! En av dom skall alltså egentligen vara i Nord. Det ger oss Larsson eller Hastfer. Flyttar vi upp Hastfer till Nord så har vi på tok för många spel i det laget så då blir det inget solande så det är ju Polisen vi skall ha. Troligen bär han en digital pryl på sig eftersom det saknas i lag Nord. Det ger oss en möjlig ulv-Larsson och en möjlig ulv-!Paxen som kan lyckas glida in på ett bananskal i lag syd som knegare. Flyttar vi upp ulv-Larsson i lag Nord (Myndighet+Digital) så saknas det alltså någon som inte outat ännu. Vimes-xyas. Någon av dessa sitter ju på en digitalpryl/knegarpryl och troligen pysslar den som har digitalprylen/knegarprylen med transport. Brynolf har en knegarpryl/digitalpryl på sig det kan jag sätta pungen i mitt fodral på.
Lag Väst
Pix - Lapplisa - ?
Mukwa - Trucker - ?
Myndighet-Transport-
Här saknas ju en massa prylar. Grejen här är ju att jag räknat in Vimes och xyas här men det är ju inte säkert att det är så. Alltså, det saknas exempelvis en knegare här och Ruga skall ju bort från sitt team. En ulv-Ruga passar in i väven här så hon har ju farit med osanningen på sitt lag kort och gott. Hade Ruga hoppat in här med sitt spel och sin knegarroll och Vimes/xyas dykt upp med sitt spel eller sitt knegyrke hade det skitit sig likväl. Väven är komplicerad som ni ser men det går att se igenom den. anth skall troligen också in i väst egentligen eftersom det behövs en skruvdragare och en mediaprofil. Så länge inte xyas eller Vimes sitter på dessa poster skulle det kunna ha räddat anth men han sitter ju i lag nord. Ulv-anth och Ulv-Ruga har blandat och gett rätt friskt i sina upplägg med att få ihop prylar och kneg på rätt plats. Lixom, de kan placeras in i typ två lag om de skiftar lite platser på sina saker, men troligen har inte väven nått ulvarna helt och hållet så att säga. Basses tidiga outning hjälpte inte ulvarna alls. Det försvårade nog det hela. Speciellt då han har sin digitalkamera och han är ensam om digitala prylar. Det har ju gjort det virrigt som fan för ulvarna.
Ulvar?
Jag utifrån väven i nuläget så har jag följande alternativ:
anth
Ruga
Larsson
!Paxen
Nu går det ju så klart att trycka in ett antal till spelare i ulvfacket men Basse ville ha mina ulvar i alternativ 4. (4. Om ingen av de är ulvar, vilka är då ulvar?) Jag kan dock lixom inte ta bort !Paxen hur mycket jag än vill eftersom han vill få mig hängd, men det löser sig ju i nästa runda hur som.
Det sjuka är ju om !Paxen är naiv-siare. Då var verkligen Max Raven vår riktiga siare. Han var ju online innan han hängdes men oroade sig inte alls från att åka ut. Han röstade ju inte ens på Recca för att rädda sitt eget skinn. Det tyder ju på att han trodde att han var säker. Var Max Raven vår riktige siare och !Paxen vår naive siare så sitter vi rejält i skiten då det visar sig att jag är grön och sedan !Paxen. Då är det verkligen tillbaka på noll.
Diska mig inte Emps. 7095 tecken (men då är ju mellanslag medräknat va?)