Bassejr
Hero
Har aldrig spelat Dungeons and Dragons, men jag har hört att det ska vara det bästa mest ballanserade systemet med experience som finns. Problemet där är ju att det består av en million regler om hur mycket experience points man får för varje handling (rätta mig om jag har fel)
Annars att få "äventyrs poäng", "Skill points", "Skill dice", "Scripting Ability" etc efter varje spelmöte som tack för god medverkan verkar vara vanligt, men det betyder att spelledaren måste tänka rätt mycket på att ballansera och förstå hur snabbt eller långsamt en karaktär ska få dessa poäng.
Annars är ju BRP's system ganska ballanserat, men jag vet inte hur man skulle applicera det på, säg ett Dicepool system.
Vad har ni för tankar? Om era karaktärer ska utvecklas över en lång period, hur vill ni att det går till?
Annars att få "äventyrs poäng", "Skill points", "Skill dice", "Scripting Ability" etc efter varje spelmöte som tack för god medverkan verkar vara vanligt, men det betyder att spelledaren måste tänka rätt mycket på att ballansera och förstå hur snabbt eller långsamt en karaktär ska få dessa poäng.
Annars är ju BRP's system ganska ballanserat, men jag vet inte hur man skulle applicera det på, säg ett Dicepool system.
Vad har ni för tankar? Om era karaktärer ska utvecklas över en lång period, hur vill ni att det går till?