solvebring
Superhero
Jag funderar främst på "gamla" Drakar & Demoner. Tja, spelar utifrån 91:ans grundregler så vi snackar ju inte så gamla grejor men tja, för dagens kids är väl det en svunnen historia.
Det jag vill förändra är stridsrelaterade saker som jag tycker fungerar ytterst osmidigt. Har pratat lite med Han om detta så jag ska nog köpa Matiné för att låta mig inspireras. Fast jag skulle ändå vilja diskutera det här på forumet as well.
Det här med KP och skada - usch, det är så segt och osmidigt. Jag skulle vilja förenkla det, till exempel kapa bort kroppsdelarna och bara köra med totala KP. Frågorna är då: Om man räknar ut totala KP så som innan, kommer KP att bli för högt då, kommer striderna bli långdragna tennismatcher? Om ja på föregående fråga - hur ska jag då smidigt och effektivt sänka totala KP men behålla rasskillnaderna? Och, vilka andra konsekvenser kommer det här att få, vad bör/måste jag tänka på? Ja, Han påminde mig till exempel om att folk gillar att sikta på specifika kroppsdelar. Jag tänkte få de plusmodifikation på skada om man lyckas med en inriktad attack mot en vitalare kroppsdel - eftersom nu inte kroppsdelar finns och kan slås ut en och en.
Kort och gott, hur snyggar man till KP-delen så att den blir, smidig, enkel och effektiv och inte stjäl en massa tid? Jag är inte killen som föredrar att striderna tar tid, tvärtom vill jag få dem överstökade och komma vidare. Spelarna gillar dock att det blir lite hett ibland så jag kompromissar genom att göra striderna enklare och snabbare så att vi ändå kan ha en del fighting - utan att spelare somnar och jag kräks på att räkna KP rulla tärningar och organisera SLP:s.
Det jag vill förändra är stridsrelaterade saker som jag tycker fungerar ytterst osmidigt. Har pratat lite med Han om detta så jag ska nog köpa Matiné för att låta mig inspireras. Fast jag skulle ändå vilja diskutera det här på forumet as well.
Det här med KP och skada - usch, det är så segt och osmidigt. Jag skulle vilja förenkla det, till exempel kapa bort kroppsdelarna och bara köra med totala KP. Frågorna är då: Om man räknar ut totala KP så som innan, kommer KP att bli för högt då, kommer striderna bli långdragna tennismatcher? Om ja på föregående fråga - hur ska jag då smidigt och effektivt sänka totala KP men behålla rasskillnaderna? Och, vilka andra konsekvenser kommer det här att få, vad bör/måste jag tänka på? Ja, Han påminde mig till exempel om att folk gillar att sikta på specifika kroppsdelar. Jag tänkte få de plusmodifikation på skada om man lyckas med en inriktad attack mot en vitalare kroppsdel - eftersom nu inte kroppsdelar finns och kan slås ut en och en.
Kort och gott, hur snyggar man till KP-delen så att den blir, smidig, enkel och effektiv och inte stjäl en massa tid? Jag är inte killen som föredrar att striderna tar tid, tvärtom vill jag få dem överstökade och komma vidare. Spelarna gillar dock att det blir lite hett ibland så jag kompromissar genom att göra striderna enklare och snabbare så att vi ändå kan ha en del fighting - utan att spelare somnar och jag kräks på att räkna KP rulla tärningar och organisera SLP:s.