Spider Jerusalem_UBBT
Swashbuckler
Efter att vi spelade F! igår så satt jag och funderade på hur man skulle kunna använda två vapen. Det finns ju som som använde dolk och svärd.
Så min tanke är att man måste ha en fysik och motorik som är över vapnens sammanlagda plus mod och det andra vapnet ger halva sin plus mod till tärningspölen avrundat uppåt.
Barbatusk de Funk som har fysik 6, motorik 6 slåss med två yxor. Barbatusk får totalt 13 stridstärningar.
[Fysik 6, Yxa +3, Yxa +2,Stridsvan +1, yxkämpe +1]
Trygg Ulf som har fysik 4, motorik 4 slåss med ett svärd och en dolk. Trygg Ulf får totalt 10 strids tärningar.
[Fysik 4, Kortsvärd +2, Dolk +1, Stridsvan +1, Fäktare +1, knivkämpe +1]
Samt så skulle man kunna lägga till förmågan Två vapen.
[Två vapen: Du får en extra tärning när du slåss med två vapen samt att fysik eller motorik kravet sänks med 1.]
Så min tanke är att man måste ha en fysik och motorik som är över vapnens sammanlagda plus mod och det andra vapnet ger halva sin plus mod till tärningspölen avrundat uppåt.
Barbatusk de Funk som har fysik 6, motorik 6 slåss med två yxor. Barbatusk får totalt 13 stridstärningar.
[Fysik 6, Yxa +3, Yxa +2,Stridsvan +1, yxkämpe +1]
Trygg Ulf som har fysik 4, motorik 4 slåss med ett svärd och en dolk. Trygg Ulf får totalt 10 strids tärningar.
[Fysik 4, Kortsvärd +2, Dolk +1, Stridsvan +1, Fäktare +1, knivkämpe +1]
Samt så skulle man kunna lägga till förmågan Två vapen.
[Två vapen: Du får en extra tärning när du slåss med två vapen samt att fysik eller motorik kravet sänks med 1.]