Nekromanti Fantasy! - Old School Gaming, någon?

God45

#PrayersForBahakan
Bassejr said:
Vill du föresten spela gruppens ledare? Du behövde anställa livvakter för ett uppdrag, och t fins fortfarande, tio år efter kriget, gott om urfattiga krigsveteraner som kan jobba för eb spottatyvel för att skydda dig på lite mer komplicerade skattletarjakter. Si?
Bassejr frågade Recca på sidan 4 av tråden och hon svarade ja. Sedan byggde jag och Laowai våra bakgrundshistorier så att vi båda hade kopplingar till varandra och anledningar att arbeta för Reccas karakäter.

Vår första quest ska ju vara ett rån oceans 11 style (eller smoking aces style om halv-alven och orken får planera) av en lokal lords skatt kammare där han har en hemmlig men värdefull skatt.

Cassius

Hero
Fast de spelar jag ju i en annan grej! Jag kommer ha mest int av alla. Jag kommer leda gruppen!

God45

#PrayersForBahakan
Cassius said:
Jag tänker att han helt har missat krigen, han har mest bott där ute och konserverat frukt. Oavsett hur mycket han tvättar sig försvinner inte träskdoftern, hans hy är förstörd av alla dire-myggor som härjar ute i träsket.

Han har nog kommit in i gruppen för att det nu är hans tur att ge sig ut i världen och försöka återerövra deras fallna kungarike. Hans bröder kom inte tillbaka, det ryktas att en blev bagare och en annan dog när en ritual gick fel.

Jag vet fan inte vilken magi han har övat på. Något som var coolt för 500 år sedan.
Du måste ju ta växt och natur magier. Hur lyckade du annars odla frukt i ett träsk? :gremwink:

Laowai

Hero
Recca said:
Edit: Typiskt att killen som lagt 7 i fysik och har tung rustning och tvåhandssvärd och är supermin-maxad i närstrid klagar på att Liten och Snabb är för bra. Pssht
Äh, gå och lägg dig crybaby. :gremwink:

Jag har jobbat inom systemets egna ramar för att göra min karaktär. Du har konstruerat en "Jag vinner" förmåga. :gremtongue:

Näe, men allvarligt talat så fine, Thagrim är ett jävla monster i strid, men vad gör det då?

Det finns tio poäng att sätta ut, och Thagrim måste kunna klara en strid mot Werner utan att vara rädd för att Werner ska riva till med ett monsterslag och knacka ihjäl Tagge på ett hugg.

Sen, jag hade lika gärna kunnat göra en halvorchisk mindfuck schaman som kunnat rövknulla er med sin magi istället. Bara för att han är stor och stark så är jag en munchkin? Kom igen nu.

Also: Grattis på födelsedagen igen :gremlaugh: :birthday: :heart: :kaffe: Jihoo!

God45

#PrayersForBahakan
Cassius said:
Fast de spelar jag ju i en annan grej! Jag kommer ha mest int av alla. Jag kommer leda gruppen!
Ah... Du missade nog diskutionen om vad gruppen tycker om magiker... :gremwink: Jag tror att kläningsbärande som ditt skrå ägnar sig åt diskuterades. Det och sexuella preferenser hos folks som sysslar med sagda klänningsbärande...

Cissi

Up to no good.
God45 said:
Bassejr said:
Vill du föresten spela gruppens ledare? Du behövde anställa livvakter för ett uppdrag, och t fins fortfarande, tio år efter kriget, gott om urfattiga krigsveteraner som kan jobba för eb spottatyvel för att skydda dig på lite mer komplicerade skattletarjakter. Si?
Bassejr frågade Recca på sidan 4 av tråden och hon svarade ja. Sedan byggde jag och Laowai våra bakgrundshistorier så att vi båda hade kopplingar till varandra och anledningar att arbeta för Reccas karakäter.

Vår första quest ska ju vara ett rån oceans 11 style (eller smoking aces style om halv-alven och orken får planera) av en lokal lords skatt kammare där han har en hemmlig men värdefull skatt.

Okej, det har varit så förbannat mycket aktivitet i den här tråden att jag faktiskt inte har läst den för det verkade mest handla om sånt som inte direkt rörde mig. :gremsmile:
Men då, om vi går på int, så leder ju min karaktär. :gremwink:

Puss på er!

God45

#PrayersForBahakan
Laowai said:
Recca said:
Edit: Typiskt att killen som lagt 7 i fysik och har tung rustning och tvåhandssvärd och är supermin-maxad i närstrid klagar på att Liten och Snabb är för bra. Pssht
Äh, gå och lägg dig crybaby. :gremwink:

Jag har jobbat inom systemets egna ramar för att göra min karaktär. Du har konstruerat en "Jag vinner" förmåga. :gremtongue:

Näe, men allvarligt talat så fine, Thagrim är ett jävla monster i strid, men vad gör det då?

Det finns tio poäng att sätta ut, och Thagrim måste kunna klara en strid mot Werner utan att vara rädd för att Werner ska riva till med ett monsterslag och knacka ihjäl Tagge på ett hugg.

Sen, jag hade lika gärna kunnat göra en halvorchisk mindfuck schaman som kunnat rövknulla er med sin magi istället. Bara för att han är stor och stark så är jag en munchkin? Kom igen nu.
Vi höll oss faktiskt innom systemet och är fula, oviga och dumma som spån som nackdel. Att vi sedar är farligare än en vannlig man med ett svärd när vi är obeväppnade ät en annan femma...

Cassius

Hero
God45 said:
Cassius said:
Jag tänker att han helt har missat krigen, han har mest bott där ute och konserverat frukt. Oavsett hur mycket han tvättar sig försvinner inte träskdoftern, hans hy är förstörd av alla dire-myggor som härjar ute i träsket.

Han har nog kommit in i gruppen för att det nu är hans tur att ge sig ut i världen och försöka återerövra deras fallna kungarike. Hans bröder kom inte tillbaka, det ryktas att en blev bagare och en annan dog när en ritual gick fel.

Jag vet fan inte vilken magi han har övat på. Något som var coolt för 500 år sedan.
Du måste ju ta växt och natur magier. Hur lyckade du annars odla frukt i ett träsk? :gremwink:
Vi odlade inte frukt, vi konserverade den bara.

God45

#PrayersForBahakan
Cassius said:
God45 said:
Cassius said:

Vi odlade inte frukt, vi konserverade den bara.
I så fall teleportering för att få frukten till och från träsket :gremwink:

Laowai

Hero
Cassius said:
Jag hade gärna fått en kommentar på min helt underbara karaktär! SE MIG!
Jag älskar att han sitter och är skitbitter i ett träsk, och bara "Jag ska allt visa er! Jag ska hämnas! MOAAAAHAHAHAHAHAHAHA!" *klirr* "Helvete! Plommonen!"

Recca

Femme Fatale
Laowai said:

Also: Grattis på födelsedagen igen :gremlaugh: :birthday: :heart: :kaffe: Jihoo!
Det har jag aldrig hävdat. :gremfrown:

Förlåt då.

God45

#PrayersForBahakan
Fyller du år Recca? Grattis :gremsmile:

Varför tar du inte bra smyga, fäktning och backstab förmågan om du vill vara den smygande döden från skuggorna? Släng in stridsvana också vet jag för extra whumpf! :gremsmile:

Laowai

Hero
Recca said:
Laowai said:

Det har jag aldrig hävdat. :gremfrown:

Förlåt då.
Förlåt själv, det var faktiskt meningen att ha en till smiley där.

"Bara för att han är stor och stark så är jag en munchkin? Kom igen nu. :gremwink: " <- sådär

Recca

Femme Fatale
Cissi said:
God45 said:
Bassejr said:

Okej, det har varit så förbannat mycket aktivitet i den här tråden att jag faktiskt inte har läst den för det verkade mest handla om sånt som inte direkt rörde mig. :gremsmile:
Men då, om vi går på int, så leder ju min karaktär. :gremwink:

Puss på er!
Jag kan säga så här. Det finns ingen större anledning för dem att arbeta för min karaktär förutom att de är korkade och vi råkar känna varandra. Jag är en fjortonårig triggerhappy flicka som är inne i en pubertetskris.

Du får jättegärna anställa oss men bara det känns rimligt. Det är ju ett gäng riktiga mercenaries och en galen dotter till en av dem hittills. Samt tydligen en hämndlysten ärkemagiker. :gremtongue:

God45

#PrayersForBahakan
Recca said:
Jag kan säga så här. Det finns ingen större anledning för dem att arbeta för min karaktär förutom att de är korkade och vi råkar känna varandra. Jag är en fjortonårig triggerhappy flicka som är inne i en pubertetskris.

Du får jättegärna anställa oss men bara det känns rimligt. Det är ju ett gäng riktiga mercenaries och en galen dotter till en av dem hittills. Samt tydligen en hämndlysten ärkemagiker. :gremtongue:
Men jag vill ha en kampanj där farligaste legosoldaterna i världen jobbar för en 14-åring med tonårs humörsvängningar :gremfrown:

Det låter som komedi och drama guld :gremlaugh:

mårten1

Swordsman
Tjena vad det springer här! :gremsmile:
Men fyller Recca år? Grattis

Och Recca, min fråga var seriös, om du nu gör en förmåga som är ducka +1, varför finns ducka? Alla kommer ta liten och snabb, det är min fråga, inget elakt menat.

God45

#PrayersForBahakan
Laowai said:
Mårten said:
Alla kommer ta liten och snabb, det är min fråga, inget elakt menat.
Thagrim kan inte :gremfrown: han är ju inte liten
Om vi bara slåss mot drakar och jättar borde vi kunna ta den... :gremwink:

mårten1

Swordsman
Hehehe jajajaja, men ni hade ju inte haft några planer på att ta ducka i första taget?
Menar ju självklart dem som funderar på ducka troligen vill ha "Liten och Snabb" istället eftersom den ger samma plus lite till :gremsmile:

Recca

Femme Fatale
God45 said:
Fyller du år Recca? Grattis :gremsmile:

Varför tar du inte bra smyga, fäktning och backstab förmågan om du vill vara den smygande döden från skuggorna? Släng in stridsvana också vet jag för extra whumpf! :gremsmile:
Men jag vill ju inte vara det. Jag gjorde min karaktär i god tro. Jag vill ha henne som jag tänkt ut henne. Men om det senare visar sig att det finns en hög deus-ex-machina-förmågor i spel eller "ett rätt sätt" att göra sin rollperson på så känns det riktigt tråkigt. Måste jag göra en stridsmaskin oxo för att inte vara sämst? Ni har gjort monstergubbar och SL kommer balansera motståndet efter er. Så då måste jag göra ett monster också eller helt avstå från stridigheter. Det är inte ens jag som föreslagit att min karaktärs förmåga ska ge cleaving attack, extra handlingar eller annat. Det är SL. Så kommer folk och pikar mig om att försöka förbättra förmågan ännu mer. Jag skrev den som jag skrev den och sen har folk sagt att den är dålig och att den ska göras bättre. Mårten är fan den enda som fattat vad förmågan gjorde från början, att den var bättre än ducka men jävligt mycket sämre än Stridsvana. Jag vill bara göra en karaktär som överhuvudtaget kan bidra i spel. Men då ska man tydligen ha 7 i en stat och sen massa specialiteter och förmågor så man har tärningar som rullar ut ur rumpan.

*End rant.*

/Recca, olycklig.