Recca said:
Jag funderar på hur jag ska känna folk. Orchpappa är ju löst. Men hur känner jag din alv? Eller du och han är partners och ni är så pass korkade att ni har med mig för att fatta alla beslut?
Vi måste känna varandra på något sätt för att det här ska fungerar riktigt bra tror jag.
Grejen med att du är ledaren är ju att Wernner har "valt" att inte vara ledare. Han är ju trots allt en adelsman och officerare och är därför det självklara valet som ledare. Men han väljer att inte vara det eftersom han ser potential hos din karaktär.
Den riktiga anledningen är att Werner och Thagrim aldrig skulle acceptera att den andre var rankad högre och att Wernners alla planer hade varit att sparka in dörren! Döda allt som rör sig! Döda det lite till! Och sedan, när alla är döda, ställ frågorna.
Så fråga är hur vi känner varandra...
Den där ringen du stal. Kan vi säga att den tillhörde en annan adelssläk som adlessläkten du stal den från besegrade i något krig för 50 år sedan och utrotade. Wernner ser ringen och tror att du är den sista överlevand medlemen av adleshuset. Alltså, han tror att någon kom undan och skaffade en dotter med en ork under kriget och det är du. Alverna hade en allians med den här nu utdöda släketen som Wernner håller fast vid så han annser att du är den rättmätiga drottningen över landet och följer dig på din resa för att återta din tron. (egentligen stjäla så mycket grejer som möjligt)
Vad tycker du?