Nekromanti Fantasy! - Old School Gaming, någon?

God45

#PrayersForBahakan

Recca

Femme Fatale
På tal om det så funderar jag på om detta ska va min RP's temasång... Cassius kommer inte gilla detta men hans låt var ju jättedålig å andra sidan.

God45

#PrayersForBahakan
Recca said:
På tal om det så funderar jag på om detta ska va min RP's temasång... Cassius kommer inte gilla detta men hans låt var ju jättedålig å andra sidan.
Det där är ju en riktigt cool låt för en ofta smygande tjuv karaktär :gremsmile: I approve!

Vi har ju redan bestämt att engelska är Gnoll språket. Ska vi säga att japanska är orkiska?

Jag har för övrigt lyckat hitta den perfekta Wernner/Thagrim Låten :gremsmile:

Ever the optimistic one
I'm sure of your ability
To become my perfect enemy

Wake up and face me
Don't play dead 'cause maybe
Someday I will walk away and say
You disappoint me
Maybe you're better off this way

Leaning over you here
Cold and catatonic
I catch a brief reflection
Of what you could and might have been
It's your RIGHT and your ability
To become my perfect enemy

...

Why can't you turn and face me?
(WAKE UP!)
Why can't you turn against me?
(WAKE UP!)
(WAKE UP!)

http://www.youtube.com/watch?v=oMe4kVNKvNk

Laowai

Hero
Det känns lite fånigt, men denna är nog rätt mkt thagrim faktiskt.

Funderade på något av dir en grey för att de låter så jävla arga, men de sjunger ju typ bara "wääää, vad ledsen jag är! Uuuuh!" :gremfrown:

Smart att komma ihåg att peta in länken också. Duh...

Laowai

Hero
Asså, jag hittat det inte nu, men du sa nånstans att orchiska kan vara japanska, och gnoll engelska för att markera att det var främmande språk.
"Skitcoolt!"
Tänker jag, och pga association blir orcherna lite japaninspirerade i min hjärna, cuz that's how i roll.
Typ lite samurajstil på rustningarna med läskiga plåtmasker, mejar sense liksom.

Problemet är gnoll+engelska. För det min hjärna gör är detta:

God45

#PrayersForBahakan
Laowai said:
Asså, jag hittat det inte nu, men du sa nånstans att orchiska kan vara japanska, och gnoll engelska för att markera att det var främmande språk.
"Skitcoolt!"
Tänker jag, och pga association blir orcherna lite japaninspirerade i min hjärna, cuz that's how i roll.
Typ lite samurajstil på rustningarna med läskiga plåtmasker, mejar sense liksom.

Problemet är gnoll+engelska. För det min hjärna gör är detta:
Jag kom att tänka på japanska som orkiska när du nämnde att din karaktär hade en stridsmask. Då kom jag att tänka på de där rustningarna med masker som finns med på samuraj utställningar ibland. Sedan valde Recca en låt med japanska som ett av språken och då tänkte jag direkt att det passade :gremlaugh:

Att gnoliska är engelska var mest för att du och jag ska kunna tala det och de andra inte ska kunna det så jag valde språket från en "neutral" ras som kunde finnas på båda sidorna av kriget. Sedan ska vi ju använda det språket i spel och jag är bara flyttande på engelska och svenska. Men vad sägs om att göra om det så att engelskan är antingen låg alviska, som din karaktär antagligen lärt sig under kriget, eller en lingua franca som talas mellan legosoldater och andra veteraner och som därför bara våra karaktärer talar?

Jag hade tänkt på två olika språk som hög alviska vilka båda ger sköna associationer till alverna automatiskt. Antingen tyska:

Eller arabiska:

God45

#PrayersForBahakan
Laowai said:
Näej vafan, tally ho gnolls är ju kul :gremsmile:

Plus, ofta Thagrim skulle lära sig alviska *ryser*
Ah, trodde du inte gillade tally ho gnollsen. Då behåller vi det som det är :gremlaugh:

Du fick mig föresten att komma på min back-up karaktär när du tog upp det här: Sherlock Gnoll. En gnoll med 7 i inteligens som har en clerick side-kick. De löser brott.

"Jag såg att han var en fiskare på ärren efter krokarna han har på händerna. Jag såg att han var arbetslös eftersom ärren var ganska gamla och nästan helt läkta. och jag visste att hans diet bestod mest av hårt bröd på smaken när jag åt hans ben. Elementärt min käre Gnolsson." :gremlaugh:

Recca

Femme Fatale
Men varför vill ni ha ett hemligt språk som ingen annan talar? Blir inte det bara tråkigt om ingen förstår er?

God45

#PrayersForBahakan
Recca said:
Men varför vill ni ha ett hemligt språk som ingen annan talar? Blir inte det bara tråkigt om ingen förstår er?
Vi kommer skriva det på engelska så att alla spelare förstår det. Grejen med det är att vi kan inte sammarbeta så era karaktärer förstår det. Så svenskan kommer vara till för att snacka skit om varandra och vara buffliga mot varandra. Engelskan är till för "Nice work" eller "You take guys on the ground, I will take care of the flying bastards".

Så det är en rollspels grej mer än något annat.

Sedan kan det användas av Wernner till att muttra om att allt var bättre förr i tiden utan att starta slagsmål. "Have you seen how people dress these days? All the women looks like hookers and the guys look like street rabbel". :gremlaugh:

Recca

Femme Fatale
Fast det är ju roligt om det påverkar folk runtomkring, väl? Annars kan man ju lika gärna strunta i att säga det, eller bara tänka det istället. :gremtongue:

För övrigt kommer man ju höra på er samtalston att ni inte hatar varandra.

Cissi

Up to no good.
God45 said:
Recca said:
Vi kommer skriva det på engelska så att alla spelare förstår det. Grejen med det är att vi kan inte sammarbeta så era karaktärer förstår det. Så svenskan kommer vara till för att snacka skit om varandra och vara buffliga mot varandra. Engelskan är till för "Nice work" eller "You take guys on the ground, I will take care of the flying bastards".

Så det är en rollspels grej mer än något annat.

Sedan kan det användas av Wernner till att muttra om att allt var bättre förr i tiden utan att starta slagsmål. "Have you seen how people dress these days? All the women looks like hookers and the guys look like street rabbel". :gremlaugh:
Det här är en jättebra idé!! Bifall!

God45

#PrayersForBahakan
Recca said:
Fast det är ju roligt om det påverkar folk runtomkring, väl? Annars kan man ju lika gärna strunta i att säga det, eller bara tänka det istället. :gremtongue:

För övrigt kommer man ju höra på er samtalston att ni inte hatar varandra.
Nej jag hatar honnom jätte mycket! :gremmad:

"Not really" :gremwhistle:

Jag tycker det är en cool grej och det kommer ju påverka en annan person och ibland är det allt man vill :gremsmile:

Recca

Femme Fatale
Jag funderar på hur jag ska känna folk. Orchpappa är ju löst. Men hur känner jag din alv? Eller du och han är partners och ni är så pass korkade att ni har med mig för att fatta alla beslut?

God45

#PrayersForBahakan
Recca said:
Jag funderar på hur jag ska känna folk. Orchpappa är ju löst. Men hur känner jag din alv? Eller du och han är partners och ni är så pass korkade att ni har med mig för att fatta alla beslut?
Vi måste känna varandra på något sätt för att det här ska fungerar riktigt bra tror jag.

Grejen med att du är ledaren är ju att Wernner har "valt" att inte vara ledare. Han är ju trots allt en adelsman och officerare och är därför det självklara valet som ledare. Men han väljer att inte vara det eftersom han ser potential hos din karaktär.

Den riktiga anledningen är att Werner och Thagrim aldrig skulle acceptera att den andre var rankad högre och att Wernners alla planer hade varit att sparka in dörren! Döda allt som rör sig! Döda det lite till! Och sedan, när alla är döda, ställ frågorna. :gremwink:

Så fråga är hur vi känner varandra...

Den där ringen du stal. Kan vi säga att den tillhörde en annan adelssläk som adlessläkten du stal den från besegrade i något krig för 50 år sedan och utrotade. Wernner ser ringen och tror att du är den sista överlevand medlemen av adleshuset. Alltså, han tror att någon kom undan och skaffade en dotter med en ork under kriget och det är du. Alverna hade en allians med den här nu utdöda släketen som Wernner håller fast vid så han annser att du är den rättmätiga drottningen över landet och följer dig på din resa för att återta din tron. (egentligen stjäla så mycket grejer som möjligt) :gremwink:

Vad tycker du?

Recca

Femme Fatale
God45 said:
Den där ringen du stal. Kan vi säga att den tillhörde en annan adelssläk som adlessläkten du stal den från besegrade i något krig för 50 år sedan och utrotade. Wernner ser ringen och tror att du är den sista överlevand medlemen av adleshuset. Alltså, han tror att någon kom undan och skaffade en dotter med en ork under kriget och det är du. Alverna hade en allians med den här nu utdöda släketen som Wernner håller fast vid så han annser att du är den rättmätiga drottningen över landet och följer dig på din resa för att återta din tron. (egentligen stjäla så mycket grejer som möjligt) :gremwink:

Vad tycker du?
Det låter som nåt bara en 'utter idiot' skulle få för sig. Särskilt som du är medveten om mitt släktskap med din ärkerival tillika bäste kompis, Thagrim.

Jag tänker snarare att du ser ett värde i de förmågor som min karaktär besitter, förmågor som är under din värdighet att själv odla - dvs. tjuvförmågor.

Cissi

Up to no good.
God45 said:
Recca said:
Vi måste känna varandra på något sätt för att det här ska fungerar riktigt bra tror jag.

Grejen med att du är ledaren är ju att Wernner har "valt" att inte vara ledare. Han är ju trots allt en adelsman och officerare och är därför det självklara valet som ledare. Men han väljer att inte vara det eftersom han ser potential hos din karaktär.

Den riktiga anledningen är att Werner och Thagrim aldrig skulle acceptera att den andre var rankad högre och att Wernners alla planer hade varit att sparka in dörren! Döda allt som rör sig! Döda det lite till! Och sedan, när alla är döda, ställ frågorna. :gremwink:

Så fråga är hur vi känner varandra...

Vad tycker du?
Hm... Jag tror att jag och Mårten blir ordentligt omsprungna här... Det kommer bli assvårt för oss att komma in i er grupp om ni knyter er till att ni tre har ett eget uppdrag och ett mål som gäller bara er.
Hur ska vi komma in i bilden då?

Lite kort, Jag och Mårten kommer känna varann från tidigare, vi kommer resa ihop.
Mårten är magiker och jag är hans värdelösa blandblod till bodyguard.