Nekromanti Fantasy! Old School Gaming

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Hakanlo said:
Jag ber att få instämma! Jag har läst spelet i flera versioner, och jag gillar precis det, att det är lättsamt, enkelt, och täcker det viktigaste. Sedan har mina kommentarer ändå ofta dragit åt införa mer av allt möjligt....

Jag funderade härom dagen på, om någon person som är sådär en 10-11 år skulle börja spela rollspel, vilket spel vore passande, utan att vara ett spel riktat till "yngre" (för det tror jag de genomskådar)? Jag tror att Fantasy! kan vara ett bra svar på den frågan: på svenska, lätttillgängligt, spelbart (antar jag!), inte för omfattande textmassa.

Slutligen, jag gillar prosa-stilen. Enkel, tydlig, riktig.
Tack! Jag tror att man snarare ska stryka ner reglerna än att lägga till... precis som i S&W Whitebox ska inte reglerna vara heltäckande, eftersom en stor del av nöjet är att hitta på egna grejer. Det är en viktig del av OSG, hemma-fixandet.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Det är en viktig del av OSG, hemma-fixandet.
Personligen är jag en sån typ som tycker att det alltid är viktigt, därför evigt tacksam för spel som detta som verkligen bjuder till. Återigen, ser mycket trevligt ut det här. Du har lyckats mycket bra. Långt kvar innan du tror att du kanske sitter på den version som kommer att printas?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Nja, jag vill ha in lite mer riktiga testspelsrapporter.

Hinna speltesta det ordentligt själv. Få färdigt ett bra introäventyr. Så man inte släpper nåt och får nån trist backlash för man missat nåt viktigt i grundkonstruktionen.

Att det är ett komplett regelsystem ur "modern" synvinkel är däremot inte lika viktigt.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Arfert said:
Nja, jag vill ha in lite mer riktiga testspelsrapporter.

Hinna speltesta det ordentligt själv. Få färdigt ett bra introäventyr. Så man inte släpper nåt och får nån trist backlash för man missat nåt viktigt i grundkonstruktionen.
Jo, det tog jag för givet faktiskt. Det kan ju vara skönt att ha en känsla för spelet så att man faktiskt vet att det blir som man tänkt.

Men om jag ska försöka vara lite tydligare: Ser det - av vad du kan säga - ut som det är en lång väg kvar eller börjar du troligen närma dig något?
... Nyfiken i en strut!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Textmässigt är väl spelet klart till 90% nånstans... Sen ska det ju layoutas och illustrationer ska göras.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,419
Location
Umeå
Arfert said:
Textmässigt är väl spelet klart till 90% nånstans... Sen ska det ju layoutas och illustrationer ska göras.
Är det mest speltest nu som fattas? Har du fått in några rapporter? Har du själv testat? Verkar det funka?

/Hans som inte fick spela Fantasy! sist vi skulle spela fast det låg på bordet.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Hans. said:
Arfert said:
Textmässigt är väl spelet klart till 90% nånstans... Sen ska det ju layoutas och illustrationer ska göras.
Är det mest speltest nu som fattas? Har du fått in några rapporter? Har du själv testat? Verkar det funka?

/Hans som inte fick spela Fantasy! sist vi skulle spela fast det låg på bordet.
Det som saknas är som sagt speltest, och lite kampanjmaterial. Plus bilder.

Har speltestat lite själv, men det blir ju inte riktigt samma sak. Ungefär som man inte kan korrläsa sina egna texter; man läser vad man tror det står, inte vad som verkligen står.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Fantasy! - beta7

Nu kan man hämta en ny beta (version 7) HÄR!


Mer kampanjmaterial inlagt nu... nu saknas bara introäventyret i stort sett.. och kanske några monster till.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Fantasy! Beta 8.

Har varit produktiv och lagt sista handen på betan. Allt är klart utom korr och eventuella justeringar efter speltest.

Introäventyret Guden i berget är dock inte färdigskrivet.

Ladda ner Beta nr 8 HÄR!
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,769
Location
Stockholm
Re: Fantasy! Beta 8.

Arfert said:
Har varit produktiv och lagt sista handen på betan. Allt är klart utom korr och eventuella justeringar efter speltest.

Introäventyret Guden i berget är dock inte färdigskrivet.

Ladda ner Beta nr 8 HÄR!
Filen finns inte kvar längre. :-/
 

Carl Ö

Warrior
Joined
31 Jan 2003
Messages
231
Location
Västerås
Re: Fantasy! Beta 8.

Ingen Beta tillgänglig längre? Min spelgrupp letar efter ett enkelt fantasyrollspel.
/Calle
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Fantasy! Beta 8.

Carl Ö said:
Ingen Beta tillgänglig längre? Min spelgrupp letar efter ett enkelt fantasyrollspel.
/Calle
vad har du för epost? så kan jag skicka det..
 
Top