Se bara till att man kan ha 1 KP, så är det löst.Arfert said:Minions till Fantasy! ..ska man ha det? Inte riktigt Old school, men kul. Och vad ska de kallas i så fall?
Se bara till att man kan ha 1 KP, så är det löst.Arfert said:Minions till Fantasy! ..ska man ha det? Inte riktigt Old school, men kul. Och vad ska de kallas i så fall?
Underhuggare. Dräng. Gorilla. Torped. Och så min favorit: Hjon!Arfert said:Minions till Fantasy! ..ska man ha det? Inte riktigt Old school, men kul. Och vad ska de kallas i så fall?
Jag tjoar här åxå, tror att jag tjoade till en annan mejl adressArfert said:Nu är betaversion 4 klar, med lite mer monster och annat... och man slår högt numera, inte jämnt/ojämnt. Maila mig på tomasarfert@gmail.com för ett testspels-ex!
Stoppa in en del influenser från Wendy Pinis ofärgade tuschbilder, det tror jag skulle passa bra.Arfert said:Några tankar om illustrationsstuk i boken?
a la gammal D&D?
Några illustratörer vars manér ni gillar? Och skulle passa? Jag kan alltid göra bilder i samma stil, om det kniper.
G5 till och med, 169x239.Arfert said:Det var nåt 5-format, C5 eller B5 kanske... Jag kan ju alltid mäta på en bok...
Helt rätt. Ä-spel körde sina klassiska produkter i G5. Skälet var krasst: det tryckeri vi anlitade erbjöd detta som det mest kostnadseffektiva formatet, eftersom det ledde till minst pappersspill under spelbokstillverkningen. (IIRC Monsterboken trycktes på ett annat ställe där A5 var bättre.)DeBracy said:G5 till och med, 169x239.Arfert said:Det var nåt 5-format, C5 eller B5 kanske... Jag kan ju alltid mäta på en bok...
Om jag hade råd. Men det har jag inte.Hakanlo said:I en låda, kanske, med ett gäng tärningar? Nej, det kanske inte är en bra idé egentligen...
Kraftigt medhåll. G5-formatet är kanon och jag önskar att fler böcker som ändå inte har så många eller så stora illustrationer också kunde vara det.Jag gillar G5, eftersom det är lätt att hantera vid spelbordet.