Fantasy! - lite ändringar
I upplägget av stridsrundan:
"Stridsrundan
En stridsrunda varar i några sekunder, och kan delas in så är:
1. Spelledaren avvgör om någon av sidorna har överraskat den andra.
2. Om någon kastat en besvärjelse förra stridsrundan kommer dess effekt nu (se Magi på sidan xx).
3. Om ingen har blivit överrakad slås initiativ; en tärning slås för vardera sidan, inte för varje individ.
4. Den sida som vann initiativet utför sina handlingar. Ordningen mellan de respektive rollpersonerna kan man göra helt fritt.
5. Alla individuella strider avgörs.
6. Sidan som förlorade initiativet utför de handlingar de har kvar att göra.
Under stridsrundan skan man till exempel hinna utföra någon av dessa handlingar när det är ens tur:
• Förflytta sig, som att springa en sträcka som ungefär motsvarar rollpersonens Fysik i meter.
• Ändra position (som till exempel liggande till stående, liggande till knästående, kasta sig ner, och så vidare).
• Dra eller stoppa undan ett vapen eller ett annat föremål.
• Attackera en fiende OCH försvara sig.
..eller något annat, förutsatt din spelledare går med på att du hinner det. Du kan även alltid göra, som en fri handling, saker som att ropa ut en varning till en annan rollperson, släppa ett föramål eller uttala ett Kraftord. Det kan du göra i kombination med vanliga handlingar under stridsrundan."