Jag brukade vara vad man kan kalla en "forever GM". Det höll på så länge att jag började känna mig en smula utbränd och fick inte riktigt motivation att hålla i spelpass så jag föreslog för min spelgrupp att vi skulle börja rotera spelledare så alla fick chansen. De tyckte det var en väldigt bra idé och hade alla olika spel de ville prova på. Detta funkade precis som jag hoppats. Vi bytte regelbundet spelledare, provade nya rollspel, och mitt spelledarsug återvände. Problemet är ju bara att nu var alla precis lika sugna som jag att spelleda de saker de planerat och vi spelar inte så ofta så möjligheterna att få spelleda hade plötsligt sinat.
Jag sökte ny grupp i mitt närområde och fann både en och två men när man kliver in i en grupp så finns där redan en spelledare, så åter var man spelare. Sedan hittade jag en grupp som jag just nu spelledare i en kortare one-shot men även där tycks alla ha idéer vad de vill spelleda efter mitt äventyr är klart.
Vill dra mig till minnes att det snackades om spelledarbrist inom D&D-världen för något år sedan. Kan inte påstå att jag märker någon brist alls på spelledare. Känns som alla är mer sugna på att spelleda än att spela.
Har detta hänt er någon gång, att ni hamnar i spelarpositionen när ni helst skulle vilja spelleda?
Jag sökte ny grupp i mitt närområde och fann både en och två men när man kliver in i en grupp så finns där redan en spelledare, så åter var man spelare. Sedan hittade jag en grupp som jag just nu spelledare i en kortare one-shot men även där tycks alla ha idéer vad de vill spelleda efter mitt äventyr är klart.
Vill dra mig till minnes att det snackades om spelledarbrist inom D&D-världen för något år sedan. Kan inte påstå att jag märker någon brist alls på spelledare. Känns som alla är mer sugna på att spelleda än att spela.
Har detta hänt er någon gång, att ni hamnar i spelarpositionen när ni helst skulle vilja spelleda?