Expanderad Toughness
I Masters of the Wild finns avancerade versioner av Toughness: Dwarf's Toughness, Giant's Toughness och Dragon's Toughness. De ger vardera 6, 9 respektive 12 hp, och har +X i bas-Fortitude save (alltså utan Con och annat) i förkunskapskrav, där X varierar beroende på vilket feat (mer hp = högre krav, kommer inte ihåg exakta värden).
Jag räknade på det där nån gång och kom fram till att om man *bara* satsar på hit points så skulle man kunna få ett medel på runt 400 (utan Con-bonus) på level 20, genom att spendera sina första levlar multiclassandes mellan klasser som ger +2 i Fortitude Save på level 1 (och därmed snabbt nå upp i förkunskapskraven), och sedan bara ta fighter-levlar och lägga alla sina feats på det bästa Toughness-feat man kunde. I och för sig så blir det en rätt trist figur på det hela taget, eftersom det *enda* han kan är att ta stryk, men ändå!