Så BÄST!Dante said:Den som vill läsa A Princess of Mars i illustrerad form kan göra det här.
Obs! Mycket nakenhet och, beroende på var du jobbar, förmodligen NSFW.
Så BÄST!Dante said:Den som vill läsa A Princess of Mars i illustrerad form kan göra det här.
Om jag fattade recensenten rätt tyckte han att den var tråkig för att han inte gillar fantastik och äventyr utan en djupare undertext.solvebring said:Jag har aldrig läst John Carter, men när jag ser TV-trailern och läser det här i The Guardian... Tja, det låter som en riktig skitfilm.
Vissa av monstren i LotR såg inte bra ut heller. Grottrollet exempelvis. Specialeffekter är (för mig) som smink. Det är bäst när man inte lägger märke till det. När det framhäver, snarare än bygger filmen på det.Arfert said:Själv tyckte jag det såg bra ut. Inte mer tecknat än andra digitalmonster-slag, som de i LorR-filmerna.
Jag älskar matiné och jag har inget emot Disneys filmer. PotC är en perfekt kombination av de båda. Här kändes det dock bara töntigt ... kitchigt ... klyschigt. Jag får lite samma känsla av trailern som av The Phantom Menace.Och boken (eller böckarna) är ju matinéäventyr så det bara skriker om det. Good clean fun.
Om jag förstått det hela rätt bygger första filmen på första boken - men de har planerat för tre filmer (en för varje bok).Arfert said:Böckerna filmen bygger på (intro-trilogin) skrevs 1912-1918
Smink som inte syns är för fjollor!Han said:Specialeffekter är (för mig) som smink. Det är bäst när man inte lägger märke till det.
Jag vet inte om jag vågar ta i riktigt så mycket men … damn. Jag har ägnat hela förmiddan åt den här serien från och till och kan liksom inte sluta.Arfert said:Så BÄST!Dante said:Den som vill läsa A Princess of Mars i illustrerad form kan göra det här.
Japp... han var ju först eller nästan först med mycket, som sedan sedan blivit vardagsmat. Tarzans Afrika var proppfullt med försvunna civilisationer av diverse slag. Pellucidar är nog de böcker som påverkat popularbilden av Hollow Earth mest (sorry Wells och Doyle), i alla fall för rollspelsmakande jänkare.Schtajner said:Att det är klyschigt är oundvikligt. Burroughs böcker om Barsoom har ju lämnat sin DNA i allt mellan Star Wars, Avatar, Conan och präglat hela äventyrsgenren. För att inte nämna hans andra skapelser såsom Tarzan och Pullucidar serien.
Synd att den tar slut lite plötsligt. Jag får vibbar av gamla Tekumel-bilder. Fast bättre.DeBracy said:Jag vet inte om jag vågar ta i riktigt så mycket men … damn. Jag har ägnat hela förmiddan åt den här serien från och till och kan liksom inte sluta.Arfert said:Så BÄST!Dante said:Den som vill läsa A Princess of Mars i illustrerad form kan göra det här.
Så jäkla 70-talsunderground. Den pryda texten och de bitvis rätt bisarra teckningarna ger en väldigt speciell ton åt det hela. Detta har berikat mitt D&D-spelande för evigt. Must. Read. More.
Vimes said:Anledningen till att första Pirates-filmen är skitbra och att de övriga är skitkassa är ju inte att den första har något mer intelligent att säga mig utan för att den är ett jävligt välsvarvat matinéäventyr.
Nä, det var inte mitt resonemang. Du beskriver ju själv varför tvåan är dålig. Den är inte mindre lättsmält popcorn-matiné än ettan, men den är ärligt talat ett dåligt filmhantverk, helt ofokuserad. Men inte mindre matiné för det, bara dålig matiné.Lu-kaazh said:Nu kanske min bild av vad Martiné är annorlunda mot din men med det här påståendet borde du väll tycka lika mycket om den andra PoC filmen.
Den var ju också väldigt Martiné aktig.
I min uppfattning så var lyckades ettan bättre som film eftersom den faktiskt hade en story som gick att följa. och inte bara pirater som sprang om varandra för att slumpartat hamna på häftiga slagfält.
Sorry, jag misstolkade ditt inlägg.Vimes said:Nä, det var inte mitt resonemang. Du beskriver ju själv varför tvåan är dålig. Den är inte mindre lättsmält popcorn-matiné än ettan, men den är ärligt talat ett dåligt filmhantverk, helt ofokuserad. Men inte mindre matiné för det, bara dålig matiné.Lu-kaazh said:Nu kanske min bild av vad Martiné är annorlunda mot din men med det här påståendet borde du väll tycka lika mycket om den andra PoC filmen.
Den var ju också väldigt Martiné aktig.
I min uppfattning så var lyckades ettan bättre som film eftersom den faktiskt hade en story som gick att följa. och inte bara pirater som sprang om varandra för att slumpartat hamna på häftiga slagfält.
Grejen är ju att recensentens invändningar mot John Carter-filmen alla är sådana som kan resas mot första Pirates-filmen. Han säger inget som får mig (som gillar genren) att känna mig avskräckt (det innebär inte att det inte finns dåliga filmer i genren, förstås).