Nekromanti Filmen John Carter

Recca

Femme Fatale
Det är ju som vanligt, tjejen är bra men killen är alltid ett snäpp vassare. Och i just den här filmen är han inte ens ett snäpp vassare utan tio mil tuffare och kan typ slå ihjäl hela arméer med ett stycke åsnekäke. Jag skulle ha lättare att acceptera den premissen om det inte var för att jag misstänker att detta är författarens våta pojkdröm. Twisten på slutet och snyggingen Taylor Kitsch är det enda som lyfter filmen från avgrundens djup.

Men det är i alla fall bättre än filmen Lockout. Jag gillade Luc Besson när han gjorde Nikita och Leon, men Lockdown är hemsk. Den enda kvinnliga rollen i hela filmen är typ sämst och sätter omedvetet men konstant käppar i hjulet för Guy Pearce som är en manchauvanistisk (men humoristisk) tölp. Det som gör det så irriterande är att tjejen faktiskt är riktigt riktigt värdelös rakt genom hela filmen. Vilket gör att den där manchauvanistiska tölpen indirekt får rätt i sina nedvärderande (men ömsom roliga) kommentarer.

Det är speciellt en scen där Maggie Grace's rollfigur ska leta rätt på något i rymdbasen och har fått låna Guy Pearce's karta. Hon går vänster, backar, höger, backar. Guy Pearce säger: "Vrid på den... Nej åt andra hållet. Alltså så att du kan se displayen!" Varpå hon gör det, och bevisar för publiken att hon faktiskt var så dum.

Sådant lämnar en bitter eftersmak och det blir svårare att skratta åt sånt som faktiskt är roligt i filmen.

Lukas

Mannen i Gult
När jag såg John Carter på bio så tyckte jag den var okej. jag tyckte att det var en bra popcornfilm men det fanns inte mycket mer än så.

Jag är glad att jag såg den, men jag har inga planer på att någonsin se den igen.

//Lukas som tyckte filmen gjorde ett bra jobb att få mars landskap att se mindre trist ut, utan att förlora känslan av att de var mars.

Recca

Femme Fatale
Lu-kaazh said:
När jag såg John Carter på bio så tyckte jag den var okej. jag tyckte att det var en bra popcornfilm men det fanns inte mycket mer än så.

Jag är glad att jag såg den, men jag har inga planer på att någonsin se den igen.

//Lukas som tyckte filmen gjorde ett bra jobb att få mars landskap att se mindre trist ut, utan att förlora känslan av att de var mars.
Jag håller med dig, Lukas. Jag somnade inte när jag såg den men jag hade nog gärna förstrött sugit på en tvåtimmars karamell medan jag såg filmen. xD