Rickard
Urverk speldesign
Jag ... vet inte vad jag känner kring detta:
Personligen hade jag (utefter vad trailern visar) gärna sett att de gått ännu längre från den tecknade estetiken vad gäller människorna. Men jag är å andra sidan en 40-årig gubbjävel och denna film är gjord med barn i åtanke så jag känner att jag inte riktigt är i en position att döma hårt och något håll. Om kidsen gillar filmen har den lyckats!Jag ... vet inte vad jag känner kring detta:
Kom igen, Franz! Du tycker redan filmen är fantastisk!Personligen hade jag (utefter vad trailern visar) gärna sett att de gått ännu längre från den tecknade estetiken vad gäller människorna. Men jag är å andra sidan en 40-årig gubbjävel och denna film är gjord med barn i åtanke så jag känner att jag inte riktigt är i en position att döma hårt och något håll. Om kidsen gillar filmen har den lyckats!
Hehe, man kunde ju tro det Och vem vet, jag kanske skulle älska den, men vad gäller just en film avsedd för barn så tycker jag att både min och alla era åsikter helt irrelevanta. Om kidsen gillar det har filmen lyckats, punkt!Kom igen, Franz! Du tycker redan filmen är fantastisk!
Ger du inte alltid 5/5 när det gäller den här typen av filmer? LOTR är en popcorn film, men det här , det är ett jävla mästerverk?Hehe, man kunde ju tro det Och vem vet, jag kanske skulle älska den, men vad gäller just en film avsedd för barn så tycker jag att både min och alla era åsikter helt irrelevanta. Om kidsen gillar det har filmen lyckats, punkt!
Nej, jag ger inte betyg över huvud taget. Jag förklarar vad jag tycker är bra och dåligt med filmerna, det är ytterst sällan jag tycker att en film är enbart bra. Sedan säger jag oftast vad jag tycker om filmen som helhet och sedan om jag rekommenderar filmen till andra.Ger du inte alltid 5/5 när det gäller den här typen av filmer? LOTR är en popcorn film, men det här , det är ett jävla mästerverk?
Jag tycker inte om spelfilmer av animerade, om de inte gör någonting lite annorlunda, och det här verkar vara en frame by frame remake.Personligen hade jag (utefter vad trailern visar) gärna sett att de gått ännu längre från den tecknade estetiken vad gäller människorna.
Jag har bara sett filmen en gång för länge sedan. Egentligen var den väldigt bra, men jag har svårt för historier där huvudpersonen under större delen av filmen lever på en lögn. Jag kan liksom inte njuta av filmen då, utan sitter och har ont i magen inför den där oundvikliga scenen mot slutet där lögnen avslöjas. Men det är en högst personlig preferens.How to train your dragon har haft en lustig resa hos mig. Tyckte första filmen var OK men den har vuxit med åren, antagligen för att de följt upp med fler OK filmer. Jag har väl vant mig vid att tycka världen är trevlig.