Troberg
Sinister eater
Eftersom modereringsmallen fortfarande pekar på Yyy, som inte längre har den rollen, så vet jag inte vem som formellt sett ska ha den. Alltså hamnar den här. Vänligen vidarebefordra till berörd part.
----
Min kritik gäller även den ursprungliga modereringen av denna tråd. Den ursprungliga postaren framförde en giltig frågeställning, om än i raljerande ton. Han ogillar D&D och han redogjorde för sina skäl. Vad är problemet med det?
Varför ska det vara förbjudet att framföra saklig kritik mot D&D på det här forumet? Vad är det som gör det så himla heligt att det står över all kritik? Det är ett spel med stora brister, men så fort de påpekas så låses tråden och straff i form av varningar delas ut. Varför?
Jag vill se en reversering av modereringen och en formell ursäkt.
----
Det enda påbud som kommit i tråden var följande:Detta är ett automatiskt meddelande om att du har begått ett regelbrott på vår webbplats. Det är något i detta inlägg som väckt anstöt.
För detta har du tilldelats en Tillsägelse.
Här är ett meddelande från Dimfrost som modererat dig:
---
Brott mot moderatorsinlägg om att den här diskussionen skulle avslutas.
---
Om du har några frågor om denna moderering skall det tas upp med ovanstående moderator. Om du inte accepterar denna moderering skall du ta kontakt med Yyy för en överklagan.
Jag har inte ens berört ämnet om hur D&D-världar betraktas, tvärtom så har jag hållit mig till det ämne som ursprungspostaren påbörjade, nämligen spelets egenskaper och bakgrunden till dem. Mina inlägg var sakliga och faktabaserade. Kommentaren gällde dessutom en annan deldiskussion."Men låt höra dina intryck av hur DnD-världar brukar betraktas."
Nej, inte alls. Starta en ny tråd om det på D&D-forumet i stället. Det är svårt att bryta ut den här tråden på ett bra sätt, delvis för att det saknas fokus i trådstarten, men mer OT än så här ska vi i alla fall inte vara.
Min kritik gäller även den ursprungliga modereringen av denna tråd. Den ursprungliga postaren framförde en giltig frågeställning, om än i raljerande ton. Han ogillar D&D och han redogjorde för sina skäl. Vad är problemet med det?
Varför ska det vara förbjudet att framföra saklig kritik mot D&D på det här forumet? Vad är det som gör det så himla heligt att det står över all kritik? Det är ett spel med stora brister, men så fort de påpekas så låses tråden och straff i form av varningar delas ut. Varför?
Jag vill se en reversering av modereringen och en formell ursäkt.