Jovisst men...
...hur förvånad ska man då bli om man inte blir den pouläraste killen på forumet?
Och när det gäller dig och Eon, så är det inte så att dina inlägg bara seglas förbi med ett glatt "fan, Ymir vad du är schysst som skriver det där", det kan bli ganska stormigt på Eon-forumet också när du håller på som värst/bäst.
Och du har ju en speciell ställning eftersom du skriver för Eon också. Du är inte bara "Ymir" utan "Ymir som skriver för Eon!"
Vilket kanske OCKSÅ gör att just din kritik tas emot med förminskad entusiasm på DoD-forum. Du är en Eon-älskare som kritiserar den största konkurrenten. Sånt är inte helt oproblematiskt, särskilt med tanke på att du kommunicerar med en målgrupp där man gärna identifierar sig starkt med sitt val av spel. Det är inte bara ett spel, det är ett statement. Både för dem som spelar Eon och de som spelar DoD. Ungefär som Eon-spelare upplevdes under slutet av 90-talet, när jag tänker efter, när inget kunde vara fel i det perfekta systemet som skulle passa alla och som var först med allt.
Så min rekommendation är att låta Riot-spelarna hållas och diskutera som de vill. Om du vill ge feedback till Riot, mejla hellre dem eller nått sånt, istället för att käfta med fansen. Det tror jag är mer konstruktivt i längden.
Och det ges kritik till Riot även på Riot-forumet. Helt okritiska är de inte, såvitt jag har sett.
M.