Nekromanti Forumet är egentligen en front för vampyrer! (Vill du vara en vampyr?)

God45

#PrayersForBahakan
Det har blivit allt mer självklart att det här forumet egentligen bara är en front som används för kommunikation mellan olika grupper av vampyrer! Kodord så som "Indie", "Trad" och "Murder-hobo" är uppenbara men mer komplexa koncept förmedlas med fraser så som "D&D är inget rollspel" och "Realistiskt magisystem". Mer subtil kommunikation är gömd i konversationer mellan användare, speciellt i vrållådan. Alla användare av forumet är självklart inte vampyrer men flera av de mer kända är det! I den här tråden skall jag avslöja dem för de odöda blodsugare de är för att skydda DIG oskyldig användare av Rollspel.nu från dem. Deras "maskerad" kommer inte lura oss längre!

(Det här är den första "Vill du vara?" tråden jag gör på det nya forumet. Vill du bli "avslöjad" som vampyr i den här tråden så bara skriv ett inlägg i tråden för att anmäla dig. Jag tänker göra det här utifrån Vampire: The masquerade så skriv vilken klan du vill tillhöra i inlägget bara och så skriver jag ihop något. Jag kommer nog vara långsammare den här gången än jag var i de tidigare trådarna så ni får vara lite tålmodiga med det, men det kommer förhoppningsvis inte vara några länge fördröjningar.)

Cybot

Mest spelbar
Skulle nästan vilja säga Toreador, för det är en av favoriterna i spel. Men egentligen är jag nog snarare Malkavian eller Tremere.

God45

#PrayersForBahakan
En av de första av de odöda som jag lyckades identifiera var monstret som gömmer sig bakom namnet "Cybot". Detta märkligt futuristiska namn döljer någon sorts mystiker hos de odöda. Mina källor "på marken" säger att andra odöda vänder sig till honom för rådgivning och visdom. Att han diskuterar okulta och övernaturliga koncept så mycket har dock gjort hans kod lätt att identifiera här på forumet. Det kanske mest uppenbara är i en tråd som handlar om recept:

Sweet chili panna.

1. Skiva kyckling/fläskytterfile/annat mört kött.
2. Grovhacka lök, skiva lite paprika
3. Ta en djup järngryta alt en traktörpanna och värm upp lite olja
4. Blanda mjöl med ljummet vatten
5. Bryn köttet och löken
6. Häll i mjöl/vatten, paprika, sweet chili, pressad lime och en buljongtärning.
7. Koka ett tag. Blanda i mer vatten om blandningen bli för tjock.
8. Servera med ris.
Det här är uppenbarligen en magisk formel som handlar om att stjäla dödligas själar tillsammans med deras blod! SER NI INTE KODEN!

Ännu mer tydligt är det när han kommer med uttalanden som är så galna att de bara måste vara kodfraser:

Som gammal Amiga spelare så säger jag. "Det finns bara två bra sportspel, Speed Ball 1&2"
Här avslöjas han inte bara genom att påstå att Speed ball var ett bra spel men åldern på referensen tyder också på att det är en mycket gammal vampyr vi har att göra med.

Jag har inte lyckats fast ställa vilken politisk grupp Cybot tillhör hos de odöda som är en splitrad och bråkig grupp men rykten går både om att han skall vara en "Malkavian" som är en osedvanligt bisarr men också profetisk grupp eller en "Tremere" som är någon sorts häxa.

Oroande är dock att han verkar vara mig på spåren, han är nästan alltid först med att posta i mina fokus och "Vill du vara?" trådar. Har den här trollkunniga blodsugaren listat ut att jag inte är en av dem men inte heller bara ett av fåren de livnär sig på? Har jägaren blivit den jagade?

God45/ Där är cancer i systemet.

Zorbeltuss

Hero
Tzimisce.

Edit: Efter lite eftertanke är det ju givet att jag är Tzimisce, tror inte jag gjort några övertygande poster på detta forumet dock.

/Luna Lovegood

God45

#PrayersForBahakan
Spider Jerusalem;n4190 said:
Uppenbarligen så är God45 inte en pålitlig källa...
Ser ni hur han försöker tysta mig! Han är med i konspirationen!

Johan K

Gammal & dryg
Har absolut ingen aning om vilken klan som passar mig, så får du också gärna välja det också.... =)

Lupus Maximus

Tekniker
Vid spel av datorspelet VtM: Bloodlines har det alltid blivit Toreador av någon anledning.

Nosferatu och Malkavian kan uteslutas.

Är jag avslöjad?

God45

#PrayersForBahakan
Luna Lovegood;n4191 said:
Tzimisce.

Edit: Efter lite eftertanke är det ju givet att jag är Tzimisce, tror inte jag gjort några övertygande poster på detta forumet dock.

/Luna Lovegood
Okej, ni måste lyssna på mig nu. Även om ni bara tror jag är galen måste ni lyssna på mitt resonemang. Okej? Okej. Allt de här användarna skriver är koder, ibland raka kodord, ibland metaforer och mer subtila saker. Om vi tar det här som sant, om ni utgår från att det här är sant, vad är då en tråd som handlar om att äta korv gjord av mänskligt kött? Ja, jag trodde det.

Lovegood tillhör enligt mina källor en annan grupp vampyrer än de flesta som rör sig på det här forumet. Hens är en våldsammare och mindre diskret grupp än den som primärt rör sig på forumet och den verkar var i direkt krig med medlemmarna här. Lovegood verkar vara någon sorts torped och hans inlägg verkar vara till för att hota, skrämma eller möjligtvis förhandla med de lokala vampyrerna. Kodfraser indikerar extrema skador och stympningar av Lovegoods offer.

Jag har förlorat informatörer till den här saken och enligt rapporterna verkar varelsen kunna forma kött och skin som lera. Jag bifogar en bild av ett av Lovegoods offer som en av mina informatörer lyckades ta och jag tänker bifoga det, varning den här bilden är mycket obehaglig:

http://mimg.ugo.com/201111/9/2/1/214...480_poster.jpg

För er som kan läsa tecknen, Lovegood är det här:

Inte bara det här:

Se upp!

/Där är cancer i systemet!

God45

#PrayersForBahakan
Spider Jerusalem;n4230 said:
Jag är tror jag är Malkavian
Spider Jerusalem är någon sorts vampyrisk ledargestalt, både på forumet och utanför det. Han ligger bakom flytten till det nya forumet och har i och med det blivit befordrad inom den vampyriska hierarkin över sina rivaler. Han verkar sitta på en stor mängd politiskt inflytande och har kontakt med nästan alla grupper av monster på forumet. Spider Jerusalem är, mycket passande för hans namn, spindeln i nätet när det kommer till kontakter mellan olika grupper av vampyrer och andra monster både online och off-line. Han är med andra ord mycket viktigt för samarbetet mellan våra fiender. Det skulle vara hemskt om något skulle hända honom.

I alla fall. Spider är känd för sina excentriciteter och mycket specifika förfrågningar om byten som han skickar ut yngre och lägre stående vampyrer för att tillfredsställa. Först trodde jag att detta var de begränsade matvanor som de flesta vampyrer i ledande ställning har men förfrågningar på byten visar inga gemensamma nämnare. De andra märkligare förfrågningarna Spider skickar ut yngre vampyrer för är ännu märkligare, mörda en specifik person, rita en visst form av graffiti på en viss vägg, ändra musiken som spelar på ett visst gym mellan kl.01.00 och 03.00 när ingen är där.

Spiders kopplingar till andra typer av monster är antagna men ej bevisade. Vi vet att kommunikation mellan honom och vad vi antar är magiker ägt rum men vi har inte kunnat bekräfta att någon svarar honom, det är nästan som om han pratar med sig själv?

Vi vet att Spider var delaktig i attacken och nedstängningen av ni vet vilken sida vilket visar att han har förmågan att bryta igenom ni vet vilkas beskydd. Var mycket försiktigt i kontakten med honom.

/Där är cancer i systemet.

God45

#PrayersForBahakan
Konrad Konvalj;n4267 said:
Är rätt säker på att K.K är malakav eller nosse.
K.K. är kallad Lorden över Lodisar i andra sammahang där vi har lyckats observera fienden. Han är en av typen av vampyr som vi har observerat lider av massiva fysiska förändringar efter sina förvandlingar och inte till det bättre. K.K. har antagit ett utseende som till stor del påminner om Max Shreck i den klassiska filmen Nosferatu. Trots sitt omänskliga utseende verkar han kunna röra sig bland människor som beter sig som om de inte ser honom allas eller som om han var en vanlig människa, jag och de jag har samtalat med om detta har teorier rörande detta men ingen konkret fakta.

K.K. verkar ha affärer i hemlighet med flera andra vampyrer och han har också observerats spionera på andra monster. Detta har gjort att vi har teoriserat att han är någon sorts informationshandlare. Titeln Lorder över lodisar är märklig, medan vi har sett honom tillsammans med andra vampyrer av liknande eller värre utseende så har vi inte sett tillräckligt många av dem för att han skulle vara en ledare på samma nivå som andra ledare vi observerat. Detta har gjort att vi dragit slutsatsen att han bluffar om sitt egentliga inflytande, antingen för att stärka sin egen position eller för att skydda en egentlig ledare.

Enbart för jägare:

K.K. har varit villig att tala med kontakter till mig och information han har gett har varit trovärdig så här långt. All information har dock varit om vad som förefaller vara politiska fiender till honom och det har varit information som fått jägarna i fråga att reagera våldsamt mot monstren i fråga. Han har uppenbarligen en egen agenda så medan han har pratat tidigare verkar han inte ha några moraliska spärrar mot att sälja ut samarbetspartners.

Sia

Veteran
Kul! Och intressant :) efter att ha övervägt saken noga är jag redo att bli avslöjad som vampyr jag med! Du får välja den klan du tycker passar, har aldrig spelat Vampire själv.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Som det redan har nämts så är God45 inte något pålitlig källa. Det skulle inte förvåna mig om han har näslat sig in här på forumet för att skapa osäkerhet och osämja. Troligtvis är God45 en agent i Björn och Didis tjänst.

Klan : Ventrue.

God45

#PrayersForBahakan
Johan K;n4272 said:
Har absolut ingen aning om vilken klan som passar mig, så får du också gärna välja det också.... =)
Jag har pratat om hur vampyrerna här använder kodord och fraser för att identifiera varandra och för att kommunicera. Det hör kan låta väldigt abstrakt så nu kommer jag gå igenom Johan K:s presentation och visa er hur det här tolkning av sådant här kan fungera.

Hepp! kan lätt ses som en oskyldig hälsningsfras men låt er inte luras! H:et står för Harpyr som är en sorts social sammordnare bland vampyrerna. E:et står för vilken fast samlingspunkt av dessa Johan K är ansvarig för, eftersom E är den femte bokstaven i alfabetet kan vi här se att Johan K är ansvarig för den 5:e etablerade mötesplatsen (notera att det är möjligt att mötesplatser A-D inte används längre, numreringen kvarstår fortfarande). PP kommer från den gamla latinska förkortningen per procurationem alltså "för någon annan räkning". Detta indikerar att Johan K är en tjänare till den lokala härskaren eller "Prinsen".

Först & främst, kul med nytt forum. Hoppas att det inte jäklas med er allt för mycket, så det blir en bra omställning ifrån det gammla forumet.
Det här är en uppmaning om att inte klaga för mycket över en omställning, inte till det nya forumet men kanske till något annat? Eftersom vi vet att han är en harpy så antagligens mötesplatsen han har han om. "inte jäklas med er allt för mycket" är ett hot om sociala eller kanske till och med fysiska hämndaktioner som kommer äga rum om hans position ifrågasätts.

I övrigt så har jag hållt på med rollspel sedan -87, har en förkärlek att lira DoD, Mutant & även Svavelvinder(Vi har en pågående kampanj där)
Det här betyder att han blev förvandlad till en vampyr 1987 (kan vara 1887 eller 1787 också men här är det nog 1987). DoD är ett kod ord för den största politiska gruppen av vampyrer, något vi tror kallas Kamorilian eller något liknande (vi har bara hört det sägas och är inte säkra). Svavelvinter är vidare ett kodord för någon som befinner sig i härskarens innersta krets.

När jag inte håller på med rollspel, så är jag allt som oftast ute i skogen & fotar, vandrar & lagar mat...
Här beskriver han ett intresse för foto, matlagning och fotvandringar. Aktiviteter som traditionellt är förknippade med konstnärer och livsnjutare. Detta avslöjar honom som en del av familjen vampyrer som kallar sig "Toreador". Dessa vampyrer är efter vad vi observerat ofta manipulatörer och aktiva i konstvärlden/teater världen på olika sätt.

/ Johan K, som börjar så sakteliga glida in i konventskoman efter att ha dingat in årets upplaga av CalCon
Riktigt gamla vampyrer sover ofta bort årtionden eller till och med århundraden med jämna mellanrum. Det är vad "konventskoman" egentligen är här. Calcon måste vara kod för någon årlig händelse men vi vet ännu ej vilken.

Nu vet ni hur man identifierar dem! Var vakna!

/Där är cancer i systemet!

Brior

Swordsman
God45;n4588 said:
Svavelvinter är vidare ett kodord för någon som befinner sig i härskarens innersta krets.

Högsta deluminerade rådets falanska utskott har vederbörligt noterat din utsaga.

/Brior, berättare av "Svavelvinter"

slanfan

Hero
Kul att du är igång igen!
Givetvis är forumet dock helt vampyrfritt, allt annat vore ju att betrakta som vansinne!
(Caitiff)