Nekromanti Forumet uppdaterat

Johan K

Gammal & dryg
Bra fråga !!

Antar att det är jag som gör fel, ska ta en rejälare titt på det..

Gardener

Champion
Har väl inte tänkt på det så mycket egentligen. Har dock tagit bort bilden och texten som som standard är längst ner på alla sidor, vilket var den jag tyckte var mest i vägen. Lät till och med systemnamnet få vara kvar genom att peta in det bredvid mail-länken längst ner. Det är också den loggan som de flesta inte får ta bort, men vi lyckliga få som har ägt systemet i över ett år (innan det blev uppköpt) får göra det. =]

Gardener

Champion
Re: Bra fråga !!

Den är ju senast ändrad 8 oktober i år, så man tycker att den borde vara up-to-date med senaste versionen.

Johan K

Gammal & dryg
Jupp !!

Håller med dig..
MenMen, datorer är väll till för att jäövlas med en antar jag... :gremsmirk:

Sodivra

Champion
Re: Betygsätta användare? Blä!

Hur tänker ni göra?
Sätta ett högt betyg om jag inte kommer på något att säga, men gillar tankarna och vill uppmuntra.. Om man skriver ett genialiskt regelsystem och inte får några svar så kanske alla håller helt med, men det framstår ju som att ingen orkade bry sig..

seinet

Swashbuckler
Norton SystemWorks 2002 (Internet Security)

Om du kör med Norton Internet Security som finns med i Norton SystemWorks 2002 så är det bara att öppna SystemWorks klicka på "Alternativ"->"Internet Security" och där välja "Avancerade alternativ". I den lilla listan till höger finns flikarna "Blockering av annonser", "Sekretess" och "Aktivt innehåll" (välj "Sekretess").
Det som kommer upp nu (i samma fält till höger) är ramarna "Ciikie-filer" och "Sekretess". I ramen "Sekretess" skall du ändra "Hänvisare" till "Tillåt".

Alltså:
<ul style="list-style-type: disc">[*]Öppna Norton SystemWorks 2002
[*]Välj "Alternativ"->"Internet Security"
[*]Klicka på knappen "Avancerade alternativ..."
[*]Välj fliken "Sekretess"
[*]Ändra värdet på "Hänvisare" till "Tillåt"
[/list]

/Seinet Wintermute - Skall kolla på film nu

Gardener

Champion
Titel-stil ändrad

Ser det bättre ut nu? Nu är titeln kursiv istf i fetstil, och istället är användarnamnet i fetstil.

Balderk

Swashbuckler
Re: Titel-stil ändrad

Mycket bättre! Tack!

Jag störde mig lite på det där faktiskt... men nu är det ändrat
eloge till dig!

/Jonas :gremsmile:

Gardener

Champion
Re: Wohoo... men...

Angående beställning av lösen så fungerar det på samma sätt som förut, men det har gjorts en kosmetisk förändring av formuläret för att tydliggöra att man kan skriva antingen användarnamn eller e-postadress för att få ett temporärt lösenord skickat till sig.

Självklart kan vem som helst begära lösenord åt dig, systemet kan ju inte veta att du är du eftersom du inte har ett lösenord att logga in med (antagligen, varför skulle du annars beställa lösenord? =]). Men så länge ingen har tillgång till din e-postadress så spelar det ju ingen roll, och har någon tillgång till din e-postadress, som du inte vill ska ha det, så är det nog ett mindre problem att de kan logga in på forumet.

Helmgast
Re: Nu funkar forumet med Opera!

När man ser på ett forums huvudsida är länkarna till inläggen skrivna i alldeles för tunn stil.

Specialfunktionerna skall sitta till höger om formuläret.

Under rättigheter skall det även stå: 'Inlägg tas aldrig bort'.

Gardener

Champion
Re: Nu funkar forumet med Opera!

Okej, jag tror jag börjar förstå vad som menas med tunn stil nu. Men det verkar vara väldigt splittrat i åsikterna över hur det ska vara. Å lat som jag är så får det nog vara som det är nu.

Ska prova att lägga funktionsrutorna till höger, men jag är tveksam till om det kommer passa för folk som har breda inläggsrutor.

Det är väl inte direkt en rättighet att inlägg inte tas bort automatiskt, med dem menas vad man får och inte får göra i det forumet. Å andra sidan så finns det väl ingen annan stans det passar heller, men är det verkligen så viktigt?

Gardener

Champion
Instant-rutornas placering

Har gjort ett försök att lägga rutorna till höger om inläggsrutan, se den bifogade filen för exempel.

Sodivra

Champion
Smal sak

Men det verkar vara väldigt splittrat i åsikterna över hur det ska vara. Å lat som jag är så får det nog vara som det är nu.

Det gör du rätt i. Jag föredrog också fet stil, men nästan alla verkar vara positiva till smal stil.

Quan'talis

Swashbuckler
Re: Aj då

Ja, det är väl inte det jag skulle prioritera högst heller.

-JPS- märkte nyss att bilden i profilen får vara 80x80 pixlar nuförtiden. Det firar vi med en ny bild.

Skuggvarg

Hero
Pollstart?

Jag kan inte se att funktionen pollstart fungerar. Har försökt starta en röstning, men det såg inte ut att fungera. Är det bara till för moderatorer och administratorer?

/Skuggvarg

Krille

Super Moderator
Re: Pollstart?

"Är det bara till för moderatorer och administratorer?"

Jupp. Se reglerna: "Bara administratörer och moderatorer kan använda sig av detta."