Alltså..
Detta börjar bli lite harvigt, men det är nog bäst att jag förklarar.
När man jämför "veteraner" och "nybörjare", eller liknande termer (vet's och noob's är vanliga) så gör nog de flesta indelningen "Skriver smart och prydligt = Veteran" och "Skriver slarvigt och 'random' = Nybörjare"
Termerna "veteran" och "nybörjare" stämmer väl rätt dåligt, men poängen är att jag tror det är denna indelning folk gör, när det gäller "proffsighet" i att utrycka sig över internet.
Jag gissar att det var det du menade, Quadrante, att även för att man är ny på forumet så kan man vara en proffsig "veteran".
Jo, det är sant, men detta är rätt subjektiva termer. Jag vill inte säga att "vissa
människor skriver sämre än andra", (vilket det skulle kunna bli ifall man bara konstaterar att en del skriver prydligare än andra) och sedan så skulle ju inlägget förlora sin poäng då.
Poängen i inlägget är att jag tror att "prydlighet" är vanligare hos de som har stannat på forumet ett tag. Inte för att dessa automatiskt är "bättre skrivare" eller så, utan för att de som skriver lite slarvigt och OT så småningom lär sig vad som funkar på ett forum, eller så är de inte så intresserade av forumet att de stannar lika länge som veteranerna.
Är man intresserad av att diskutera rollspel så tror jag att man kommer luta längre ifrån totalknasig OT (nu pratar jag rätt mycket om sådan, fastän jag inte har sett så mycket sådan - Det enda jag kan komma på är de som använt forumet som en chat ibland
Egentligen så tänker jag väl på internetkulturen och forum i stort.) eftersom man blir mer van vid
internetdiskussion. I början är det ett begrepp som är spännande i sig, men när man har roat sig med det lite så behövs det starkare kickar än småskrivande, givande och mer djuplodande diskussioner.
Detta är också bara en trend som jag tycker mig kunnna se, men det låter rätt så korrekt.
Man kommer också lära sig forumet, vad som funkar och inte funkar på det, ju längre man stannar.
Och det är så jag menar. Hoppas att jag tolkade er rätt, att mitt inlägg gick att förstå, och att det faktiskt fyllde någon funktion..
(Åh, och angående din kommentar: Med "slarvigt skrivet" menar jag inte ditt sätt att skriva, Quadrante.)