Nekromanti Forumfest?

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
En gång tiden så dök det upp forumträffar med jämna (ojämna) mellanrum. Ja det var på den tiden då jag var aktiv och lyckades införskaffa mig status på forumet. Numera verkar dessa träffar lysa med sin frånvaro. Varför det, finns det ingen som har tid över? Eller var det för kämpigt att hålla igång dem?

Det vore kul om "traditionen" togs upp på nytt.

Ni verkar föra övrig kommunikation och diskussion alldeles utmärkt utan mig. =) Så grabbar och tjejer, ge inte upp, i slutänden kanske ni blir korade till hjältar ändå? =) Jag menar då er i redaktionen bakom rollspel.nu.

*kram*

Balderk

Swashbuckler
Det är faktiskt på gång här uppe i Umeå. Men det är Seinet som håller i ansvaret för den och han har tydligen mycket att göra osv. Men i vår tror jag att det blir av. Vet inte riktigt när dock.
Han har dock sagt att det ligger på is såg jag nu... Så vi får hoppas att det blir i vår :gremsmile:

Finns massor med trådar som behandlar ämnet också... Oftast i mitten av andra diskussioner... Men det går nog att söka upp.

/Balderk

Johan K

Gammal & dryg
Håller med dig !!

Har ju tyvärr inte varit med på nån forummsträff. Så jag skulle gjärna vara med på en !!
Man kanske skule ta & göra en "forumfestkommite" eller nått sånt. Så det blir nån träff !!

seinet

Swashbuckler
Forumträffansvarige (jag) är just nu upptagen med studier, vattenpolosäsong och ny spelgrupp. Men det är planerat på att det skall vara i Umeå. Det enda som saknas är pengar och tid. Antagligen blir det någon gång i vår (med alla dess långhelger) så folk kan ta sig en dag upp, kanske sova över där på vandrarhem eller om vi lyckas fixa sovlokal i samband med "festen" och sedan kan ta sig en dag hem igen.

Tills dess så föreslår jag att ni kan planera egna små träffar så kan vi kanske publicera en liten lista med sådana "miniträffar" på startsidan här på "www.rollspel.nu". Men tänk då på vad för folk det skall komma (övre och undre åldersgräns) samt storleken på träffen.

Jag försöker jobba lite på ett system, men tillsvidare så kan ni kanske skicka information till di1hato@chl.chalmers.se och skriva "Miniträff" i ämnesraden. Jag ogillar starkt epost med HTML i utan vill bara ha oformatterad text i min epost. :gremwink:

Nu vill jag inte ha hur mycket ebrev som helst så skicka bara ifall det är såpass stort att ni vill att en större mängd folk skall komma.
En lista med kommande miniträffar kommer kanske dyka upp som en nyhet/notis på startsidan.

/Seinet Wintermute - Sitter och lyssnar på en nyinköpt skiva av Guns N' Roses

Sodivra

Champion
Vår? OMG! (Edit)

Menar du, ungefär påsk, då? Det är inte aktuellt med, säg 8-9 Mars? Å andra sidan, det är ju faktiskt inte en långhelg. Faaaan.. Hmm, en snabb koll säger att den 18-21:a April är den enda långhelgen på våren. Iallafall vad jag kunde se. Nåja, svara på frågan: Vår?

Edit: Nåja, om jag verkligen vill ha en träff då så kan jag ju alltid locka upp folk i vilket fall som helst, ha-ha! (Även om lokal behöver bokas så, det blir ju officiellt ändå.. Kanske inte så bra. Äsch, det skulle ju vara att köra över Tomas ändå, om han nu inte har pengar. Nåja, en poll skadar inte.)

Troberg

Sinister eater
Jag har inte glömt...

Jag har tidigare pratat om att arrangera en liten informell lokal forumsträff för folk i närområdet som inte vill resa till Umeå (alternativt vill träffas mer).

Av olika anledningar så har jag inte haft möjlighet att ta tag i det än. Det är inte glömt. Det kommer att bli av (om folk är intresserade). Det kommer bara att dröja lite till.

Sorry.

Sodivra

Champion
Nytt inlägg: När ska forumträffen läggas?

Tog bort den första röstningen när jag insåg att dom som inte bryr sig borde få något att rösta på också, annars blir det ju lite skevt. Nåväl..

Balderk

Swashbuckler
Re: Vår? OMG! (Edit)

Fast 18-21 april krockar ju med GothCOn, kanske inte den smartaste helgen att lägga en träff på...

/Balderk, planerar ju att fara dit... Kan ju inte missa träffen i den egna staden! :gremshocked:

Sodivra

Champion
Oj.

Duuh... Is my face red!! :gremblush:
Ja, det var ju lite.. korkat.
Men.. FINNS det några bra långhelger isåfall?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Jag har inte glömt...

Med tanke på vad jag har hört och läst om både dig och Borlänge så vet jag inte om jag hade vågat komma. :gremsmile:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Miniträff?

Jag börjar så smått fundera på att försöka ordna något i Linköping. Någon som vet hur svårt det hade varit att få låna "Dragons Den's" lokaler?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Var ska forumträffen läggas?

Är det bara jag som vill ha lite fler alternativa platser än just Umeå? Det är alldeles för långt att åka. Varför inte ha en poll med olika platser också?

w176

Förlorad dotter
Re: Var ska forumträffen läggas?

För att de andra har varit i fjollträsk eller göteborsregionen så nu ska det vara i norr.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Kan vi inte enas om mitt i Sverige? ...

Det vore väl lämpligt att lägga forumträffen mitt i Sverige.

Östersund med andra ord.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Kan vi inte enas om mitt i Sverige? ...

Eftersom Linköping ligger rätt mycket närmre Östersund (trots mina minst sagt usla geografikunskaper är jag ganska säker på detta) än Umeå så tycker jag att det låter vettigt. Annars kan vi alltid försöka tvinga troberg att hysa en stor officiell forumträff istället för en liten minisammankomst. :gremsmile:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Huuu! ...

»Annars kan vi alltid försöka tvinga troberg att hysa en stor officiell forumträff [...]«

Det skulle ju innebära att jag var tvungen att återvända till ... till ... till Borlänge!

Troberg

Sinister eater
Re: Jag har inte glömt...

Med tanke på vad jag har hört och läst om både dig och Borlänge så vet jag inte om jag hade vågat komma.
Det är inte sant, åtminstone inte vissa saker. :gremcool:

Troberg

Sinister eater
Re: Kan vi inte enas om mitt i Sverige? ...

Annars kan vi alltid försöka tvinga troberg att hysa en stor officiell forumträff istället för en liten minisammankomst.
Nja, det beror på hur stor den är. Väntar man sig att det kommer 20-30 pers är det väl OK, mer funkar inte.

Dessutom är det inte så lätt att tvinga mig till något...