Nekromanti Forumsspel: Gotham City

Johan K

Gammal & dryg
Ja, jäklar..

Måste ju säga attd et är skrämmande att folk ankagar mig för att var en hjälte för en skitsak som att jag inte vill säga vilket kön man är..
Skulle inte bli förvånad över att Herr Nils i slutändan visar sig vara en hjälte trotts allt.

Tell

Hero
Det skulle inte förvåna mig heller.

Men det hör inte till sak.
Du kan förlora mitt anklagande finger genom att svara på frågan.
Åker du ut, så spelar det trots allt ingen roll.

Så, vem är du?

Tell

Hero
Den tiden är förbi, för dig.

Med tanke på vad du ådragit dig, så kan du bättre.

Björn den gode

Swashbuckler
Johan, så här är det

Jag har förståelse att du kanske inte har hängt med på hela tråden men för att ge dig en chans så vill jag förklara situationen.

Saken är den att det finns exakt fyra roller som är kvinnor och exakt en av dessa är hjälte. Det är bra för oss i byn om vi kan identifiera denna undergrupp eftersom det ger oss er mönster och information, information som dessutom bara vi har nytta av (hjältarna vet ju nämligen redan vilka som är hjältar och skurkar). Därför vill vi att du berättar om din roll är man eller kvinna.

Sen när det gäller röstningarna så är det i allmänhet inte särskilt konstruktivt att bara rösta på den första so röstar på dig. Det är dessutom väldigt dåligt för oss skurkar om vi sprider rösterna på för många, och så vitt jag vet är du ensam om att rösta på Herr Nils vilket alltså inte är så bra. Här måste du antingen försöka övertyga fler om att han är en bra röst eller så bör du byta röst. Övertygelsen bör helst ske genom bättre argument än att "men han röstade ju på mig".

Fast först ska du alltså berätta om du är man eller kvinna, detta eftersom du inte har någonting att tjäna på att sitta inne på informationen om du vill att skurksidan vinner, vilket oavsett om du vill det eller inte måste ge sken av för att vi inte ska döda dig.

Tell

Hero
H E R R Nils då! (OT)

Det där är ovärdigt Herrn. Han låter som något från AFA.

Även om han i sak har rätt, så betyder det inte att Johan K förtjänar att tilltalas på det viset.

Jag vill inte mästra en person av Herrns ålder, men... Av vilken anledning?

johoohno

Warrior
Re: Dax å ringa in Alfreds lakäjer?

Asså, rätta mej om ja har fel men e inte Oracle nån sorts datahackare? Kan man inte tänka sig att hon kan få reda på privata meddelanden vi skickar till Rising?

Johan K

Gammal & dryg
Tackar för det !

Jag har förståelse att du kanske inte har hängt med på hela tråden men för att ge dig en chans så vill jag förklara situationen.
Nepp, det är helt riktigt, har ju inte hängt här. Är ju en helflod av inlägg här.. Hade jag kunnat, så hade jag hängt med bättre.. Dock kan jag icke häcka vid datan hela tiden..

Så, om det är nån lättnad för alla parter så är jag man.. :gremsuck:

/ Johan K, som för övrigt äntligen varvat ner efter en ganska usel dag på jobbet.

Big Marco

Läskig
Re: Johan, så här är det

hjältarna vet ju nämligen redan vilka som är hjältar och skurkar

Vet vi att det är så, eller antar du det? Eller vet du det, min ranka sötnos? Jag har iaf inte fått det klarlagt från min koll på läget, högt över träden. Det borde vara så, men iaf jag vet inte att det är så, tihi.

Och även om jag bär en mask borde det synas på min giftiga figur att jag är allt annat än en karlslok.

Men det luktar inte rosor kring Johan K direkt. Jag ändrar min röst till denne rå-barkade sälle.

Röst: Johan K

Tell

Hero
I så fall är jag ordhållig. (RÖST: INGEN) (NT)

NT = No Text (Ingen text)

Lindenius

Swashbuckler
*suck*

Pojkar pojkar. Är ni så nervösa över min vilja till lite kvinnlig diskretion?

Jag har inget emot att avslöja mitt namn, men då får ni först gärna ge mig en vettig anledning att göra det. Med en vettig anledning menar jag alltså inte hot om blyrör i ansiktet, utan väga fördelar för och mot att jag eller vi som skurkkollektiv skulle tjäna på det?

Så, jag kastar min röda handske på golvet och hoppas någon plockar upp den.

Lindenius

Swashbuckler
Lindenius ger svar på tal

1. Är du man eller kvinna?
2. Vem tycker du är mest troligast hjälte för tillfället?
3. Om du skulle bli tvungen att välja att följa Herr Nils eller Johohohons röster idag och imorrn, vem skulle du välja.
4. Är Nightowl hjälte eller skurk?
1. Kvinna. Det trodde jag var uppenbart.
2. Jag har inte följt diskussionerna så noga. Jag skulle spontant rösta på någon som legat lågt. Riktigt lågt. Mest bara för att jag skulle kunna tänka mig att en hjälte håller låda, en håller minilåda och en ligger lågt för att se hur rösterna faller.
3 och 4. Har som sagt inte följt debatten så noga. Jag ska sätta mig in mer i morgon fredag.
5. Det faktum att jag och Coffe var varulvar betyder inget. Jag tror inte spelet är riggat denna gång. Jag har tagit det lungt och rollspelat för att jag onekligen känner mig mer avslappnad denna gång, då jag var tvungen att akta mina ord mer. Coffe kan vara hur misstänkt som helst för min del.

Hellzon

Långsamma Vargen
Analys kvällen 11/10

Nu ska vi se.
Har ännu inte angett kön: Andersson, och han har fortfarande inte postat.
Har angett sig som kvinnfolk: Lindenius, Marco Behrmann, Björn den onde.

Antingen ljuger någon, eller så är Andersson av honkön. Jag kan bara vädja till Andersson att ange kön när han ser det här inlägget. Speciellt om han är kvinna. Något annat hjälper bara hjältarna. Samma om någon annan skurk av outgrundlig anledning har ljugit om sitt kön, förstås.

Döljer sin tystnad med rollspelsinlägg: Marco, Lindenius, Johan K
Döljer sin tystnad med lagom meningsfulla planer: Nightowl, krank, flurtis, Orfeus, Coffee_Kanon
Döljer inte sin tystnad alls (har hederligt arbete?): magoo

Ovanstående är suspekta. Jag är benägen att fria magoo eftersom hon inte postat mycket öht. Tror flygfäna är mer sluga och postar något.

Sodivra

Champion
Re: Analys kvällen 11/10

Ja, vår vän här utger sig för att vara Poison Ivy. Det innebär att om det nu är någon här som känner hur det kliar i skinnet och vill komma ut red-headed så gör det. Då vet vi att en av dom är en bedragare.

Det innebär vidare att vi har tre damer i vårt sällskap *pekar på Marco, Lindenius och Björn*. En av oss män är en lögnare.*

Det finns ingenting att tjäna på att ljuga om sitt kön. Antingen så tillhör man oss i den undre världen, och då förstör man bara för alla av oss genom att röra till uppgifterna, eller så är man en *spott, spott* vidrig brottsbekämpare, och då vill man inte placera sig i gruppen av kvinnor. Varför inte det?

Jo, för att det är lättare att bli avslöjad i den. Det är en beklaglig brist på gangsterdames i Gotham City, och därför är det svårt att bluffa sin identitet om man utgett sig för att vara kvinna. Man kan också avslöjas som brottsbekämpare genom uteslutningsmetoden, då vi kan avslöja tre gangsters och på så vis lista ut bedragaren. Därför ska vi låta nåd gå före rätt om en av oss vill stiga fram som kvinna och återta sitt tidigare uttalande om sitt kön. Naturligtvis får vi då skärskåda alla kvinnor extra väl för att hitta infiltratören, men om ingen stiger fram så får vi utgå från en av följande:

1) Marco, Lindenius och Björn är gangsters
2) Björn har fått felaktiga data

<font size="1">*Om det nu inte skulle råka sig så att Andersson är en Fröken Andersson
Edit: Ändrade från "oskyldiga" till "gangsters" i punkt ett, hoppas detta är okej. :3</font size>

Rising

Vila i frid
Ett dygn kvar. Draget slutar fredag 21:00

Här kommer en rösträkning: Röster anges i kronologisk ordning.

Herr Nils (1); Johan K
Johan K (4); Herr Nils, Anders Åstrand, hellzon, Marco Behrmann
Nightowl (3); krank, Vicotnik, thark
Vicotnik (2); Arvidos, Nightowl

---

Glöm inte att skicka in PM där ni anger om ni vill använda era förmågor, och i så fall på vilka.

Lindenius

Swashbuckler

Naturligtvis får vi då skärskåda alla kvinnor extra väl för att hitta infiltratören, men om ingen stiger fram så får vi utgå från en av följande:

1) Marco, Lindenius och Björn är gangsters
2) Björn har fått felaktiga data
Björn har inte fått felaktiga data. Jag kan konfirmera att det finns fyra kvinnor varav en är en sån där… fladderfjantälskare. Jag är dock av övertygelsen att den fjärde nu inte vågar anmäla sig i rädsla för att bli misstänkt. Jag tror också att det är den sundaste taktiken att göra som infiltratör. Det är lättare att gömma sig bland 15 män än 4 kvinnor.

Jag får också intrycket av att vi tre kvinnor ligger risigt till nu. Kanske främst Björn. Som varulv ville man givetvis direkt plocka bort de som började kuna för mycket. Så kan någon skydda björn (eller lilla jag går också bra förstås) så vore det kanske bra.

Hellzon

Långsamma Vargen
Blandade svar (RÖST)

Arvidos said:
Jag är inne på den här planen att pressa någon på sitt namn (Inte roll, bara namn) och se om de försäger sig. Hur låter det?
Lindenius said:
Jag har inget emot att avslöja mitt namn, men då får ni först gärna ge mig en vettig anledning att göra det.
Klart intressant när vi väl har folk misstänkta på andra boliner. Men inte innan. Jag tror inte det hjälper någon annan än hjältarna att få ut namn än.

Anders Åstrand said:
Coffe och hellzon sätter misstänkt stor tillit till teorierna om att spelet är riggat, och i så fall hur.
Kan hända att jag gör. Men har jag behandlat det som mer än ett indicium för Lindenius och Coffe, och mot Herr Nils? Nä.

Asså, rätta mej om ja har fel men e inte Oracle nån sorts datahackare? Kan man inte tänka sig att hon kan få reda på privata meddelanden vi skickar till Rising?
Mafia har iofs rollerna "tracker" och "watcher" som väljer en roll per natt och ser vem den eventuellt använder en förmåga på respektive blir påverkad av. Finns Oracle i spel så kan hon mycket väl vara en sådan.

Herr Nils said:
Just nu så skulle jag flytta rösten till Andersson, men det känns inte rätt att klippa till någon bara för att Internet krånglar.
Jag var beredd att offra honom för Saken tills Lindenius förklarade läget. I nuläget tycker jag vi väntar tills på måndag.

Marco har alldelens plötsligt förvandlats[...] Nu till titeln, jag tror att alla kvinnliga karaktärer är sådan som kan antas att vid först anblick vara skurkar
Enligt min ytterst begränsade Batman Lore så kan Poison Ivy mycket väl arbeta för Läderlappen. Harley Quinn (we all know who that is) är mindre misstänkt ur den synvinkeln. :gremwink: Fast Lindenius är ändå misstänkt, även om händelser senaste timmarna puttat ner honom från misstankarnas prispall.

Herr Behrmann, hur har vi det? Lekt med några läderklädda män på sistone?

Och eftersom Johan K har uppgett kön så byter jag röst. Sorry Hr. Nils, men jag tror inte han är skyldig. Se även tharks åsikt i frågan. Nightowl däremot framstår som objektivt mysko.

RÖST: NIGHTOWL

(Och det var ju fan att Rising hann före med rösträkningen. Nightowl leder nu, om ingen mer röst smitit emellan. Och helt ärligt tror jag att Johan K kommer att tappa ännu fler röster.)

Sodivra

Champion

Jag är dock av övertygelsen att den fjärde nu inte vågar anmäla sig i rädsla för att bli misstänkt.

Ja, kvinnor kan få befängda idéer ibland, men man måste komma ihåg att en omgång med järnrören är en mindre olycka. Att låta mig stå oemotsagd däremot är en mindre katastrof för hela Gothams undre värld! Det skulle nämligen betyda att fröknarna här frias på falska grunder.
Så om någon avslöjar att de ljugit av sitt kön av någon fnoskig anledning så kan vi ju göra en rättvis undersökning av de fyra... Innan vi plockar fram slagträet Bettan.

(Det är ju trots allt ett lagspel, det här :gremwink: )