Nekromanti Forumsspel: Gotham City

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Onsdag natt lite blandade tankar

Nightowl said:
Hej, just nu leder jag väl ligan?
Jag suger antagligen, för jag har inte dig på radarn. Eller tvärtom, om du är på den så är Vicotnic också misstänkt, säger min tarm.

Jag ser alltså två suspekta par, varav om den ena blir lynchad som brottsling så bör vi också lyncha den andre ety den då är läderhandlare. Och tvärtom, fast där har vi potential för psykologisk krigföring. Dessa par är:

Björn den gode och Herr Nils.
Nightowl och Vicotnik.

Sodivra

Champion

Eftersom jag är ganska säker på att folk kommer vilja rösta på mig så är en av platserna upptagna och vi bör nog komma fram till dom andra två imorrn så folk har hela fredagen på sig att logga in och rösta.

Hah! Utmärkt förslag... Jag tycker att du har skött dig rätt snyggt tösen, och borde vara av kroken för den här timmen... Vicotnik har jag inte hört pressa fram mycket till försvar dock, så jag håller mig nog till honom, men...

Jag är flexibel. Kan vi få en konsensus kring vilka tre eller två vi ska behandla med järntillskott, och så tar vi den av dessa som avslöjar sig sist och... *måttar några svingar i luften med en järnnia* Spelar ett parti golf!

Konsensus i all ära, men angående mina private parts... *viftar avvisande med en glödande cigarr* så är de privata. Jag skulle vilja ha en bekräftelse av uppgifterna från de andra damerna i sällskapet innan jag släpper in andra i mina byxor.

Coffe_Kanon

Swordsman
Re: Vikten av anonymitet

Ok, då håller jag mig till maskförklädd skurk då, precis som er andra. Om inte läget pressar på dvs.

Och du, gör inga kvicka antaganden här, du verkar så mån om ditt eget skinn att jag är lite misstänksam, "Coffe"... Om det är ditt riktiga namn!
Nej i verkligheten så heter jag Christoffer, men Coffe är mitt smeknan och "kanon" är en epitet. Tackar som frågar :gremgrin:

Jag är inte mån om mitt eget skinn (notera att jag försöker även få Lindenius skyddad) och detta av sagda anledning, dvs. att Rising knappast skulle välja ut oss till varulvsrollen igen. Med andra ord så tjänar vi psykopater på att vi två finns kvar, för våra röster är på sätt och vis garanterade att vara genuina i viljan om att få bort pungläder-lappen och hans stjärtkompisar.

Jag är alltså en psykopat precis som er andra, och jag vågar påstå att även Lindenius är det. Det har inte med att rädda sitt eget skinn att göra, men vi kan ju anta att takes-it-up-the-Buttman och hans anhang kommer att försöka nypa antingen mig eller Lindenius om tillfället bjuds. Just för att alla vet att vi är säkra kort.

Fast jag kanske tänker fel?

Sodivra

Champion

Öh, nej man bara bekräftar att man har fått samma meddelande som Björn den gode pratar om här.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Möte på Arkham Asylum. Drag 1. Slutar fredag 2

Anledningen till mitt snabba svar är att jag har möjligheten att sitta och läsa forumet på jobbet.

Visst kan det ha varit ett sätt för Nightowl att dra igång diskutionen med att föreslå lynchning i bokstavsordning vilket han skulle tjäna på då han ligger långt ner på listan. Men även hans snabba vändning ogillar jag vilket verkar tyda på att han inte bryr sig i vem som lynchas.
Men om nu Nightowl skulle vara ok, så är jag lite smått misstänksam mot då han styr bort Nightowl's förslag genom helt enkelt föreslå rensning från botten, vilket om han nu skulle vara batman eller kostymnisse skulle tjäna på.

Men jag kan ju ha totalt fel och bara lyckats snöa in mig på dem bara för att de var så kvicka med att lägga sina röster på mig, så nu ska jag ta och läsa igenom allt igen och se om jag tänker sunt eller om jag bara har fått en fix idee.

Men för nu så ligger min röst fortfarande på Nightowl
Röst: Nightowl

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Lynchledare = Johoohno?

Om du nu skulle bli Lychledare vem skulle du då vilja lyncha? Och i så fall varför just den personen?

Lindenius

Swashbuckler
Re: Möte på Arkham Asylum. Drag 1. Slutar fredag 2

*puff puff*

Skarpa ögon pysen. Började bli irriterad att alla här omkring varit så fixerade vid sina egon.

*sätter benen i kors och lutar sig bakåt, stödd på ena handen*

sen vet jag inte om jag är så förtjust i "den gode" Björns idé om att avslöja våra kön. Ponera att tre kvinnor avslöjar sig – vilket incitament finns då för den fjärde att avslöja sig? Om man gör det är det ju 25% chans att man blir hängd.

Inte för att jag är rädd för att bli lynchmobbad. Jokern kommer ändå att komma till min undsättning om så skulle ske. Däremot skulle det vara skönt om någo stor och stark muskelskurk skulle var gentil nog att beskydda mig en stund.

Hellzon

Långsamma Vargen
Okonspiratorisk under torsdagen + könsrapport

Torsdagen blir en lång dag för min del, så jag kommer inte att posta så mycket. Jag sitter alltså inte och konspirerar med mina med-hjältar/frimurare. :gremwink:

Har ej angivit kön (4 st): Andersson (har fortfarande inte postat alls), Arvidos, Johan K, Marco Behrmann

Outade kvinns (2 st): Lindenius och Björn den gode.

Snaran dras åt kring Catwoman/Huntress/Spoiler/whatever.

Lindenius

Swashbuckler
Re: Okonspiratorisk under torsdagen (meta)

Har ej angivit kön (4 st): Andersson (har fortfarande inte postat alls), Arvidos, Johan K, Marco Behrmann
Det råkar hända sig att jag vet att Andersson har lite svårt att nå en dator just nu, ety han befinner sig på resande fot.

Sodivra

Champion
Re: Vilket kön är du?

Alright, eftersom Lindenius inte protesterat så får jag ta det som någon sorts bekräftan från en kvinna.

Så jag är alltså man.

Anders Åstrand

Swordsman

Jag håller absolut med om att om Björn eller Nils är hjälte, så är även den andre väldigt misstänkt.

Nightowl ligger högre än de förut angivna 20 % efter Björn påpekat att han använder en strategi han själv kallat mycket vettig varulvsstrategi.

Lindenius har också ploppat upp på min radar då han svarar väldigt svävande på könsfrågan. Det är alltid lättare att inte säga något alls än att ljuga rakt ut (och bara varulvar tjänar på att ljuga på den frågan).

Men för nu.
Röst: Ingen

Lindenius

Swashbuckler
Re: Kommentarer [meta]

Fyra) Hur vet Lindenius att Andersson har svårt med datorn?
Lindenius vet att Andersson har svårt att komma åt datorn eftersom Lindenius känner Andersson privat. Andersson bor i Karlskrona numera men är idag (och igår) på konferens här uppe i Umeå. Lindenius och Andersson har ätit lunch tillsammans två dagar i rad och pratat gamla minnen. De har dock inte samtalat någonting om detta spel.

Är svaret tililfredsställande?

Anders Åstrand

Swordsman
Re: Vilket kön är du? (Röst)

Jag vet att jag riskerar att dra på mig misstänksamhet från "du bara följer strömen för att få ut någon"-possen, men som jag sagt tidigare. Inget tvingar fram en reaktion som svingandet av ett saftigt järnrör.

Röst: Johan K

Hellzon

Långsamma Vargen

Herr Nils said:
Nu har Johan K dröjt alldelens för länge med sitt svar på frågan om vilket kön han har.
Jag följer lekledaren. Jag är för övrigt tillfredsställd med vår utfrågning av Björn. Dock inte med utfrågningen av Herr Nils.

Röst: Johan K

Har ej angivit kön (3 st): Andersson, Johan K, Marco Behrmann
Kvinnor: Lindenius och Björn den gode.

Vem av er är kvinnoskurk? Hm?

Björn den gode

Swashbuckler

Ja, Herr Nils har jobbat hårt för att få det att se ut som att vi är på samma sida, var dock vänlig att notera att jag däremot inte nu eller tidigare är beredd att säga att Nils är skurk bara för att jag är det. Fast han har gjort det bra så även jag säger att han är lite mindre hjälte för den taktik han nu använt, särkskilt eftersom det inte hade varit orimligt att han kanske skulle ha lyckats få mig hängd om han bara fortsatt, var ju trotts allt några stycken som röstade på mig redan igår.

Björn den gode

Swashbuckler
Re: Vikten av anonymitet

Ja, du tänker fel. Visst låter det förstås bra att du tycker att du är oskyldig, och att Lindenius är oskyldig. Men som jag sa så begår du ett gigantiskt logiskt felsteg. Att du sen vill trycka så hårt på det gör mig faktiskt väldigt misstänksam.

Läget är alltså: Om Rising har riggat spelet (vilket han säger att han inte har) så är det troligare att du och Lindenius inte är hjältar.

Att gå därifrån till "Just för att vi är säkra kort" är ett väldigt långt steg. och fel.

Hellzon

Långsamma Vargen

Hr. Utl Nils said:
Är det något du undrar över så skjut. En ohedlig person som jag har inget att dölja
Mest är det en allmän reflektion att vi fokuserade på Björn och inte ifrågasatte vem vi följde. Men:

Du hoppar på Björn direkt. Du säger själv att det var för att rensa luften. Kan jag väl köpa eftersom jag gick med på planen att sätta mycket press på enskilda personer själv.

Du var bybo i förra partiet. Enligt samma logik som får oss att ta det lite lugnare med Coffee och Lindenius så gör det dig misstänkt. Inte lika misstänkt som C&L är friade, men lite.

"min plan har hål, men ibland är en plan inte vad man har för avsikt skall genomföras utan mer ett bete för att se vilka som säger vad och vilkas som inget alls säger. "

...för att spola fram hjältar, eller för att spola fram skurkar med krafter? En plan med hål vore mycket lämplig för en läderbyxa att framlägga, eller hur?

Just nu är jag nöjd, även om detta inlägg säkert kommer att sätta spinn på de idéer som säger att han och jag är i maskopi

Definitivt. Jag skulle tipsa den eventuelle siaren att kika på Hr. Nils under "natten". :gremelak:

Björn den gode

Swashbuckler
Re: Dax å ringa in Alfreds lakäjer?

Det här är en jättebra idé! Tyvärr så har jag själv aldrig läst någon batmanserien och vet inte ens vilken av filmerna det är jag har sett så rent tematiskt tror jag verkligen jag suger på att försöka lista ut det här. Skulle nån kunna börja med att lista troliga hjältar och hur ni uppfattar deras superkrafter (inte i spelet då utan rent tematiskt som typ Batman kan bli en fladdermus och har en snabb bil).