Nekromanti Forumsspel: Gotham City

johoohno

Warrior
Dax å ringa in Alfreds lakäjer?

Ja tycker vi ska ta å fundera på va "hjältarna" kan tänkas ha fö möjligheter förutom å slackta en av åss varje natt.

nr 1: vicka hjältar har vi å välja på?

nr 2: va kan de tänkas ha fö fömågor?

På så vis blir vi juh bättre rustade å möta deras satans falskspel å kan dessutom kansje fatta mer av hur folks inlägg ska tålkas? Fast re här e ju bara speckulationer, kansje gör detta åss bara ännu mera paranojda.

Flurtis

Hero
Re: Min tidsplanering

Första dagen på nya jobbet imorgon, sen direkt efteråt skall jag på möte så jag kommer förmodligen inte att logga in föränn tidigast fredagskväll.

//Flurtis

Basenanji

Postd20modernist
Obehagligt att ge bort kunskap

Efter det förra 'äventyret' (se Marvel Special okt '07) så upplever jag starkt att det är läbbigt att snabbt ge bort kunskap om vem som är vad.

Man ger Batman/Robin/övriga töntar på tok för mycket kunskap.

Däremot är det mkt intressant att följa vilka som vill se vem som är man eller kvinna bland oss!

---

Min erfarenhet av dessa äventyr är att man noga bör tänka sig för innan man bestämmer sig för vem som ska lynchas.
Så att vi får god tid på oss att analysera det som skrivs...

/Basse

Basenanji

Postd20modernist
Skulle kunna funka...

...men varför använda slumpen?

Kolla:

Lindenius och Coffe_kanon var varulvar förra gången.

De är förmodligen inte det den här gången. Jag tycker att vi låter de vara ifred tills de visar tydligare att de skulle kunna vara hjältar!

Det var bara ett sätt att visa hur man skulle kunna använda ett mindre trubbigt instrument än slumpen.

Men, i brist på annat, så får väl slumpen duga. Jag röstar dock hellre på omvänd bokstavsordning...

/Basse

Basenanji

Postd20modernist
Sånt här kan jag förstå mig på!

Tänker man lite meta messigt, så har ju Rising gett dig en av hjältarna, för att han är livrädd att du annars skulle förstöra spelet då du är alldelens för smart. Jag känner Rising, och vet hur han tänker. Jag förstår att det är en skrämmande tanke för er andra, men Rising eller Magnus kan säkert intyga den smädliga förluster som Risning fått utstå i sten, sax, påse.
Vis av skadan- man kan nog vinna mycket på att fundera hur Rising har tänkt inför den här omgången. Men, samtidigt tycker jag att Björn har lite för många goda teorier för att man snabbt ska föreslå honom som lynchningsoffer.

Jag tycker att vi ska kolla upp vilka som ligger lågt! Vilka försöker dölja något?

/Basse

/Basenanji, Naiv Siare förra gången...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Möte på Arkham Asylum. Drag 1. Slutar fredag 2

Kanske dags för en liten preliminär sammanräkning, för de som är intresserade? ANdra är säkerligen bättre än jag på att uttyda saker ur detta...

Följande har röstat (ej i tidsordning):

Anders Åstrand har röstat på Nightowl.
Arvidos har röstat på Vicotnik.
hellzon har röstat på Björn den Gode.
Herr Nils har röstat på Björn den Gode.
Krank har röstat på Nightowl.
Marco Behrmann har röstat på Anders Åstrand.
Nightowl började med att rösta på Anders Åstrand, men ändrade sig till Vicotnik.
thark började med att rösta på Marco Behrmann, men ändrade sig till Hellzon.
Vicotnik har röstat på Nightowl.

Följande har inte röstat än:
Andersson
Basenanji
Björn den Gode
Coffe_Kanon
flurtis
Johan K
Johoohno
Lindenius
magoo
Orfeus

Flest röster har just nu Nightowl, med tre. Därefter kommer Björn den Gode och Vikotnik (som jag hela tiden vill stava med "c" i slutet av någon anledning), med två. Anders Åstrand brukade ha två, men det ändrades.

- Nightowls röster är båda resultat av idén att börja uppifrån resp. nedifrån.
- När Nightowl ändrade sin röst till Vicotnik, så var vederbörande snabb med att återgälda tjänsten. Väldigt snabb.
- Nightowl och thark är enligt ovanstående de enda två som ändrat sina röster.

I övrigt ser jag inte mycket utom ett gäng paranoidt bladder av vanlig typ, som jag inte får så mycket ut av (=är för dålig för att analysera).

Jag kan också ha missat någon röst eller röständring, säg gärna till i så fall.

Min spontana tanke är att Nightowl i början kastade två röster, för att sedan dra sig tillbaks och bli mer försiktig av sig. Kan vara misstänkt beteende. Å andra sidan kan jag inte låta bli att tänka på Vicotniks väldigt snabba vedergällningsröst på Nightowl, trots att det verkade som att Nightowl mest bytte pga att någon föreslog byte av bokstavsordning.

Nightowl var å andra sidan hemskt snabb i vändningarna när Arvidos föreslog omvändning av bokstavstodningen...

Hm. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra av det här. En sak är säker - Nightowl behöver få av sig lite "heat" innan fredag.

Björn den gode

Swashbuckler
Re: Jag är man

Inte uppenbart? Jag är förstås inte ovetande nu när du avslöjat det, men "här har vi en potentiell pool på fyra personer varav exakt en är hjälte" känns ganska tydligt för de fyra som nu visste det. Kruxet är att vi måste få ut folks kön till allmän beskådan*, vilket kanske kunde varit svårt att komma på, men Herr Nils grundade konceptet förra rundan, jag tycker fortfarande att det kan a en hel del poänger, och att avslöja kön är knappast lika drastiskt som att avslöja roller.
basse said:
Man ger Batman/Robin/övriga töntar på tok för mycket kunskap.

Däremot är det mkt intressant att följa vilka som vill se vem som är man eller kvinna bland oss!
Vill du fortfarande hävda att det var uppenbart, inte ens när jag presenterar idén så kan jag ju få alla med på den, och det är fortfarande inte en enda annan kvinna som gått ut. Det är möjligt att det är uppenbart för dig, det var inte uppenbart för mig men efter viss tankemöda kom jag fram till att det nog ändå var det bästa för oss.

Men du har ju rätt alltså, fast det tror jag att jag också har, kan du hjälpa mig att övertyga basse om att han har fel nu.

Björn den gode

Swashbuckler
Onsdag natt lite blandade tankar

Egentligen är jag för trött för att skriva men eftersom jag antagligen inte kommer skriva något i morgon förmiddag så gör jag det nu ändå.

Johoohoho ligger på plus i min bok, jag tror han är reko, samma sak gäller för Marco.
Herr nils står mitt emellan tillsammans med basse och thark.
Flurtis har jag på minussidan. Här finns också Nightowl som är den enda som jag tycker mig ha ett riktigt bra skäl att rösta på.

Sen är det väl dags att jag talar emot Herr Nils idé också, det gör ju enligt hans egen utsaga mig till hjälte men det är lugnt för det tror han ju redan så det spelra ju inte mig någon större roll. (Det är dock ett underbart argument i hans första inlägg, så här tycker jag och om någon inte tycker det så är hen varulv)

Anledningen till att vi inte ska ha en lynchledare är för att om alla röstar likadant så kommer vi inte få ut någon som helst information av hur folk röstar. Vad vi däremot bör göra är att enas om två eller tre kandidater (min erfarenhet säger mig att tre är bäst när vi är så här många kvar men att det ganska snart går ner till två när folk försvinner) som är så att säga legitima val att rösta på. Vad vi absolut inte vill, vilket Nils har rätt i är att sprida våra röster för vinden, men att alla röstar på samma är inte heller så bra. Eftersom jag är ganska säker på att folk kommer vilja rösta på mig så är en av platserna upptagna och vi bör nog komma fram till dom andra två imorrn så folk har hela fredagen på sig att logga in och rösta.

Och så vill jag absolut att alla skurkkvinnor ger sig till känna, så snart som möjligt! Annars kommer jag bli putt.

Coffe_Kanon

Swordsman
Angående Nightowl

Om rollerna nu är riggade enligt Risings val under detta spel också så har jag en fråga: Har Rising möjligtvis läst "Watchmen"?

Isåfall så finns det risk att Nightowl är Batman själv. Varför? Ja inspirationen till rollvalen måste ju komma någonstans ifrån, i Watchmen så kallar sig en av hjältrna för "Nite Owl" och är lite av en Batman kopia (han har inga superkrafter och litar sig mer till coola gadgets som han bygger själv, te.x hans spiffiga fordon).

Alltså skulle det tematiskt te sig väldigt passande att låta spelaren Nightowl vara just Batman, och ingen (utom jag då, men jag är ju som jag är :gremgrin:) skulle tänka i så långsökta banor.

Alltså, har Rising läst Watchmen... eller inte?

Hellzon

Långsamma Vargen

Björn den gode said:
Vill du fortfarande hävda att det var uppenbart, inte ens när jag presenterar idén så kan jag ju få alla med på den, och det är fortfarande inte en enda annan kvinna som gått ut. Det är möjligt att det är uppenbart för dig, det var inte uppenbart för mig
Alltså, när du sa det tappade jag ju möjligtheten att bedöma det, och innan hade jag ju inte informationen som kvinnorna har. Nåja, nu har vi den situation vi har. Och Basenanji beöver tydligen inte längre övertalas. Vilka har nu inte avslöjat sitt kön:

Andersson (har inte postat alls)
Arvidos
Coffe_Kanon
Johan K
krank
Lindenius
Marco Behrmann
Vicotnik

Av dessa åtta har väl vissa inte postat alls sedan Björn kom ut med kvinnornas specialinformation. Jag tror det är lugnt, det kommer fram i morgon när folk postar.

Coffe_Kanon

Swordsman

Ok om avslöjande av kön är viktigt så, JAG ÄR MAN!

Jag är varken Harley Quinn, Batwoman, Huntress, Poison Ivy eller Catwoman eller någon av de andra kvinnor som figurerar i Batman.

Jag funderar seriöst på om jag kanske borde avslöja vilken skurk jag är, då alla verkar vara överens om att Rising INTE skulle välja mig och Lindenius till att vara "varulvar" igen, kan någon försöka övertyga mig om varför jag INTE borde göra det? Vad har jag att förlora på det?

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Onsdag natt lite blandade tankar

Amerikanska val?

Björn said:
Anledningen till att vi inte ska ha en lynchledare är för att om alla röstar likadant så kommer vi inte få ut någon som helst information av hur folk röstar. Vad vi däremot bör göra är att enas om två eller tre kandidater (min erfarenhet säger mig att tre är bäst när vi är så här många kvar men att det ganska snart går ner till två när folk försvinner) som är så att säga legitima val att rösta på.
Efter sex timmar hugger någon på min plan. Heja.
Vad jag ville med systemet med utsedd lynchledare som utser lynchoffer var ju att vi skulle analysera lynchledaren också. Nu har ingen rört Hr. Nils sen hans och Björns debatt. Hej och hå. Är ni rädda för honom?

Eftersom jag är ganska säker på att folk kommer vilja rösta på mig så är en av platserna upptagna och vi bör nog komma fram till dom andra två imorrn så folk har hela fredagen på sig att logga in och rösta.
Hakar folk på din idé så nominerar jag Herr Nils som alternativ 2, just för att han var så pass snabb med att anklaga dig. Det var även min poäng med att ha honom som lynchledare.

Sodivra

Champion
Re: Möte på Arkham Asylum. Drag 1. Slutar fredag 2

*Arvidos plockar i en elegant rörelse fram sin tändare*

Här. Kanske du kan lysa upp ett och annat åt mig också, fröken... Du antyder att bakom den där nätta masken du har gömmer sig en kvinna. Kan du vara så vänlig och bekräfta eller dementera Björns uppgifter åt oss?

Nightowl

Champion
Re: Onsdag natt lite blandade tankar

Här finns också Nightowl som är den enda som jag tycker mig ha ett riktigt bra skäl att rösta på.
Det vore skrämmande att höra vad du tycker är dåliga skäl... :gremlaugh:

Eftersom jag är ganska säker på att folk kommer vilja rösta på mig så är en av platserna upptagna och vi bör nog komma fram till dom andra två imorrn så folk har hela fredagen på sig att logga in och rösta.
Hej, just nu leder jag väl ligan? :gremsmirk:
Vilket irriterar mig, för även om jag tycker du är på hal is tror jag fortfarande inte riktigt att du är en förklädd superhjälte, du bara övertolkar saker och ting. Så det är ju synd on fajten står mellan att rösta på oss två, enbart.

Erik

Hellzon

Långsamma Vargen

Coffe_Kanon said:
Jag funderar seriöst på om jag kanske borde avslöja vilken skurk jag är, då alla verkar vara överens om att Rising INTE skulle välja mig och Lindenius till att vara "varulvar" igen, kan någon försöka övertyga mig om varför jag INTE borde göra det? Vad har jag att förlora på det?
"Ask not what your crime syndicate can do for you, ask what you can do for your crime syndicate."
Vi brottslingar vinner som grupp, även de döda. Outar du dig som en viktig roll blir du fladdermusmat på fredag natt. Outar du dig som "bybo" kan läderhantverkarna ignorera dig och gå på någon som mer sannolikt har krafter. Ljuger du ställer du till det för oss andra eftersom vi tror att vi kan lita på dina krafter.

Det du ska göra om du inte är bybo är att outa dig om vi börjar snacka väldigt mycket om att lyncha dig. Det står något i varulvsdiskussionstråden om det. Vi lynchar ju hellre en vaniljbybo än en med krafter (givet att vi inte har starka tecken på att någon är hjälte).

Sju kvar som inte angivit kön: Andersson, Arvidos, Johan K, krank, Lindenius, Marco Behrmann, Vicotnik

Sodivra

Champion
Vikten av anonymitet

Frågan är väl snarare vad laget förlorar på det, kom ihåg att som gangster så har du vunnit om hjältarna avslöjas, även om det skulle råka sig så att just du dängs sönder och samman.

Fördelen för laget är ju att om vi inte avslöjar våra hemliga identiteter, så blir det lättare för Batman och hans medhjälpare att försäga sig. Om vi pressar Bats till att berätta vem han är så kommer han dra till med en lögn, låt oss säga att han utger sig för att vara Two-Face. Ifall han inte vet vilka utav oss som är här, så är det större chans att han utger sig för att vara samma person som någon annan här: Då vet iallafall en av oss, den riktiga Two-Face att det är en lögnare i farten!

Jag säger såhär: Vi borde välja ut två eller tre utav våra populäraste misstänkta och spöa upp den som vägrar avslöja sin identitet!

Och du, gör inga kvicka antaganden här, du verkar så mån om ditt eget skinn att jag är lite misstänksam, "Coffe"... Om det är ditt riktiga namn!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Känns det viktigt med kön, så... Jodå det hänger och dinglar, tackar som frågar.