Nekromanti Forumsspel: Gotham City

Björn den gode

Swashbuckler
Re: Onsdag natt lite blandade tankar

Ja, du suger antagligen, eller så försöker du sprida dimma. Är skälet till att om Nightowl är hjälte så är Vicotnic också hjälte det faktum att Nighwol röstade på Vicotnik? Vore inte det normala att man röstade på folk som inte var ens hjältekompisar, alltså den som får flest röster dör, inte vinner. Eller vad är det jag har missat?

Sodivra

Champion
Ja och nej

Du var bybo i förra partiet. Enligt samma logik som får oss att ta det lite lugnare med Coffee och Lindenius så gör det dig misstänkt. Inte lika misstänkt som C&L är friade, men lite.
Usch, jag gillar inte den logiken alls. Inte nog med att det förutsätter att spelet är riggat, det förutsätter att det är riggat på ett specifikt sätt också! Alldeles för enkelt att bli hemmablind.

För övrigt så fick jag på en föreläsning om rättspsykologi veta att de som är bra på att genomskåda lögner är de som väntar ett tag med att besluta sig. Vet inte om det kan hjälpa oss här, men kanske.

Definitivt. Jag skulle tipsa den eventuelle siaren att kika på Hr. Nils under "natten"
+1 på det förslaget!

Björn den gode

Swashbuckler
Re: Vilket kön är du? (Röst)

Ok, jag förstår att du kanske har någon mer grundläggande idé med det här men jag vill ändå peka ut några saker.

C&L är INTE friade, snarare är det så att C trycker så hårt på detta lökiga argument gör honom mer misstänkt än fri.

I allmänhet så vill vi inte tipsa siaren om vem han ska kolla, det är nämligen så enkelt för hjältarna att då bara nita den som siaren kollar och så får vi ingen information alls.

Björn den gode

Swashbuckler

Det vore skrämmande att höra vad du tycker är dåliga skäl...
Bara för att folk inte ska få några dumma idéer så vill jag påpeka att det är en väldigt stor skillnad på vad som är ett bra skäl dag ett och ett bra skäl under senare dagar. Därmed inte sagt att jag ändrat mig.

Björn den gode

Swashbuckler
Re: Möte på Arkham Asylum. Drag 1. Slutar fredag 2

Lindenius: Är du kvinna?

Svarsalternativ 1: Ja
Svarsalternativ 2: Nej, jag är man
Svarsalternativ 3: Nej, jag är varken man eller kvinna.

Hellzon

Långsamma Vargen

(Ämlans vad jag spammar ner tråden.)

Björn said:
Är skälet till att om Nightowl är hjälte så är Vicotnic också hjälte det faktum att Nighwol röstade på Vicotnik?
Omvänd psykologi? De kanske VILL att vi ska tro att minst en av dem är hederlig. Kanske. Eventuellt.

Arvidos & Björn said:
Sågning av mitt C&L-argument.
Kejrå. Men övrig kritik av Hr. Nils står.

Björn den Gouda said:
I allmänhet så vill vi inte tipsa siaren om vem han ska kolla
Bred käft etablerad. Tänkte inte längre än till eventuella blockers ibland hjältarna. :gremblush:

Anders Åstrand

Swordsman
Re: Vilket kön är du? (Röst)

Du var bybo i förra partiet. Enligt samma logik som får oss att ta det lite lugnare med Coffee och Lindenius så gör det dig misstänkt. Inte lika misstänkt som C&L är friade, men lite.
Ehh, både Kaffemörsaren och Lindenius beter sig vansinnigt misstänksamt i den här omgången. Coffe berättar om hur självklart det är att C&L inte är hjältar och Lindenius spelar precis som Coffe gjorde förra gången. Han gömmer sig bakom en fasad av rollspelande, troligen för att han ljuger och detta är ett enkelt sätt att göra det på.

thark

Hero

Om något så är det väl väldigt praktiskt för en hjälte att ha lagt en röst på någon av sina kamrater, så länge det verkar troligt att detta inte får stöd leder till personens faktiska lynchning (vilket de givetvis inte önskar)? Om personen senare skulle avslöjas är det ju ett bra sätt att blåsa dimridåer över misstanker.

Och i detta skede är det ju lätt att förutsäga att bokstavsordnings-idéerna inte skulle nappas på till fullföljning.

Inte så att jag misstänker Nightowl eller Vicotnik enbart med ledning av detta, men det framstår heller inte som något skäl att minska misstankar.

Nu har jag tappat lite koll—är det någon mer än den frånvarande Andersson som ännu inte uttalat sig meningsfullt?

Björn den gode

Swashbuckler
Blandade tankar igen

Det börjar bli dags att vi slutar jiddra och börjar trolla, även om vi har dagen imorrn på oss också så vet man inte om alla kommer vara inloggade eller hur ofta, själv kommer jag antagligen inte vara inloggad alls efter 07.15 även om jag ska försöka komma åt internet på den camping jag huserar under helgen.

Därför har vi inte längre tid att skicka ut mer försöksballonger utan måste nog bestämma oss för vem det är vi ska lyncha, eller rättare sagt vilka alternativ vi ska ha. Som jag skrev tidigare så är mitt förslag att vi har exakt tre alternativ även om det funkar med två också.

Jag hade tyckt att det skulle ha varit väldigt skönt om vi vid det här laget vetat vilka som är kvinnor och män och att vi inte gör det är förstås suspekt, problemet är bara att det finns minst en skurkkvinna som inte sagt att hon är det, om denna/dessa individer bara gör det så GÅR det inte för hjältarna att förvirra oss, åtminstone inte på den här punkten.

Herr Nils har för tillfället en oerhörd stor makt, han råkade bara nysa Johan K så gick han vips upp i delad röstningsledning, inte nödvändigtvis dåligt men också stort ansvar.

När det gäller lagda röster så verkar det vara Nightowl, Vicotnik och Johan K som har två röster eller fler (med risk för att jag missat nåt) och själv lutar jag för tillfället åt Lindenius eller flurtis, men jag tänker inte skicka ut någon ensamröst, ska jag välja mellan de tre nämnda ovan så blir det nog Nightowl ändå, även om han faktiskt har minskat i hjältepoäng på sistone.

Björn den gode

Swashbuckler
flurtis samlade inlägg

För att ha varit här så pass mycket igår så har han sagt förvånansvärt lite, och framförallt med lite substans, eftersom han nu inte är här så känns det lite sniket att lyncha honom för det, särskilt när vi inte har personer som sagt något alls men han ligger som sagt inte på plus i min bok och ni andra kan ju avgöra själva hur konstruktivt ni tycker det här har varit:
Jag säger att vi stötar Nils förslag för en lynchledare. Så vidare nu inte Rising gett Nils fladdermusdräkt, vilket ioför sig inte spelar så stor roll för att det är en bra idé.
//flurtis som tycker det är en bra idé

Lite väll dålig koll va!

//flurtis som är lite förvånad

Första dagen på nya jobbet imorgon, sen direkt efteråt skall jag på möte så jag kommer förmodligen inte att logga in föränn tidigast fredagskväll.

//Flurtis

Jag är man.

//flurtis

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Blandade tankar igen

Johan K har 3 röster, Nightowl droppade till 2 när Anders Åstrand bytte röst, Vicotnik har 2.

//Krank, håller kollen

Anders Åstrand

Swordsman

Om Johan K svarar tillfredsställande på könsfrågan så faller troligen min röst på honom bort.

Björn den gode

Swashbuckler

Det kan förstås vara så att du håller kollen för att du vill veta hur du ska kordinera rösterna med dina hjältepolare, men då hade du antagligen inte berättat det för oss.

Den här till synes lilla grejen gör att du ligger på plus hos mig för tillfället, ni andra som inte har varit konstruktiva över huvud taget bör nog fundera på att bli det, blir så svårt för oss att vinna annars nämligen.

Björn den gode

Swashbuckler
Lindenius leker

Det är faktiskt ganska imponerande av någon att skriva så fruktansvärt meningslösa inlägg, det är dags att han kommer upp med några svar eller förbereder sig för att annars riskerar du att gå från störande men inte farlig mysfröken till antagligen hjälte, och då ligger du inte bra till. Så några provfrågor kan du få direkt:
1. Är du man eller kvinna?
2. Vem tycker du är mest troligast hjälte för tillfället?
3. Om du skulle bli tvungen att välja att följa Herr Nils eller Johohohons röster idag och imorrn, vem skulle du välja.
4. Är Nightowl hjälte eller skurk?

Sodivra

Champion

Jag är också misstänksam mot Lindenius. Riktigt vag med sin identitet. Jag är inne på den här planen att pressa någon på sitt namn (Inte roll, bara namn) och se om de försäger sig. Hur låter det?

Jag tycker vi går ihop och lynchar honom, om han inte kan avslöja sitt namn. Kan han bara göra det så kan jag tänka mig att hoppa på någon annan som har opinionen mot sig.

Sedan finns det en hel radda deltagare som jag känner jag inte har någon vidare koll på alls, vilket känns lite obehagligt.

thark

Hero

Med detta sagt, och givet valet av vem som känns mest misstänkt bland de som faktiskt är kandidater att bli lynchade i detta skede, så...

Johan_K uttalar jag mig inte om i någon riktning än, men om han skulle vara hjälte gissar jag baserat på ren personkännedom att han inom den inte allt för avlägsna framtiden kommeratt ge upphov till något mer konkret avslöjande klavertramp vad gäller handling eller uttalande.

...följaktligen ändrar vi riktningen på anklagelserna.

För övrigt tror jag personligen folk lägger för mycket vikt vid spekulationerna kring huruvida Rising har riggat partiet eller inte. Även om det förstås är möjligt att han gjort det (även om jag nu hoppas att så inte är fallet), ska det ju i så fall även ses mot bakgrunden att majoriteten av deltagarna i partiet är nytillkomna och därmed inte kan dömas utifrån föregående omgång.

Röst: Nightowl

Anders Åstrand

Swordsman

För övrigt tror jag personligen folk lägger för mycket vikt vid spekulationerna kring huruvida Rising har riggat partiet eller inte.
Det som är talande är ju inte huruvida han gjort det eller inte (det kan vi inte veta), utan hur folk försöker använda misstankarna om det.

Coffe och hellzon sätter misstänkt stor tillit till teorierna om att spelet är riggat, och i så fall hur.

Men nu har jag snart misstänkt alla, så om vi utgår ifrån att jag är korkad och hjältarna smarta så finns de nog att finna bland dem jag inte misstänkt. :gremsmile:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

...och där blev thark, intressant nog, den förste att ha ändrat sin röst två gånger.

Vad det betyder? Inte vet jag. Men det är ändå intressant. Och innebär att Nightowl är tillbaks på delad förstaplats med Johan K. Tre röster var... Hmmm...

Johan K

Gammal & dryg
Vilket kön är du? (Röst ifrån Johan K)

Det var ju åxå en anledning till att ge mig en röst.. Bar för att man inte anger sitt kön. Jag menar, vad har det för betydelse ??
Men ok, kan ta rösten.. Som tack för rösten får jag väll ge tillbaka en röst till dig Herr Nils.
Röst: Herr Nils

Tell

Hero
vid nått tillfälle hävdade Cicero (RÖST)

...Att din tystnad talar emot dig.

Jag faller in i ledet. Och Anklagar Dig.

RÖST: J. K.