Nekromanti Forumsspel: Gotham City

Björn den gode

Swashbuckler
Re: Jag är man

Nu resonerar du fel tycker jag. Vad är det som säger att någon annan hade gått ut med kvinnornas specialförmåga om inte jag hade gjort det? Jag är tvärtemot ganska säker på att detta inte hade hänt, dels för att det inte är uppenbart att det är bra och dels för att rising i sina tips i förra tråden specifikt sa att det inte är bra att avslöja sina specialförmågor för tidigt.

När jag nu kom fram till att den här förmågan enbart tjänade till att avslöjas tidigt (det ingår också en förmåga att ta reda på vilka kön andra har) så gjorde jag det.

Du får förstås vara misstänksam mot mig ändå, men när jag gör saker som uppenbarligen är bra för oss och som det inte alls är självklart att de annars skulle bli gjorda så tycker jag faktiskt i rättvisans namn att det borde göra mig mindre misstänkt, inte icke-misstänkt men lite mindre iaf.

Dessutom tycker jag det var synd att du just gav hjältarna tipset att inte ljuga om sitt kön, hade det inte varit för att jag gissar på att hjältarna kan kommunicera via pm så hade jag trott att du velat varna dina hjältekompisar för att svara fel här.

Nightowl

Champion
Re: Vilket kön är du?

Vad säger att vi kan lita på kvinns bara för att de står i brottsregistret?

Bevisföremål A: Catwoman.
Bevisföremål B: Talia al'Ghul.

(Mao, ett elakt trick från Risings sida *kan* vara att en förment skurks "specialförmåga" är att vara en allierad till Lädis... just nu är jag förvirrad, kan någon upplysa mig om detta är möjligt?)

Erik

Björn den gode

Swashbuckler

Alltså det här med specifika roller är en liten senare fråga. Men jag vet, för att jag fått den informationen av rising, att det finns fyra kvinnor, exakt tre är på skurkarnas sida och exakt en är på hjältarnas sida. Det vet också övriga kvinnor, därför vore det jättebra om de övriga skurkkvinnorna trädde fram, jättegärna ikväll så vi hinner ta hänsyn till det också.

johoohno

Warrior

Ja e en jääälit manli man. Så pass att jag allri skulle komma i ett par tajta läderbrallor.

johoohno

Warrior

E ru helt säker på att re anra damerna har kåll på de'ru säger rej ha kåll på?

Björn den gode

Swashbuckler

Det är förstås trevligt att du har rätt när du säger att jag har rätt, men jag vill bara att du ska veta att jag noterat att du försöker ställa dig in hos mig och att jag tycker även det är misstänkt beteende.

johoohno

Warrior
Blyrör och knogjärn

Ja e ruggit sugen på å klubba ner Gozhams "försvarare", men än så länge e're ju bara en massa tomt dravel å tjafs. Fasen vi borde ju va en si sådär 15 stycken som vill samma sak, ellerur?

Så va gnabbas ni om, fram me blyrör å dunka ner den därna dynamiska duon med koppleri.

(Fast kan nån peka ut vicka re e som ska klubbas, nästan alla har ju på sej sånna därna masker.

Coffe_Kanon

Swordsman

för säg att siaren hittare en erkänd kvinna som hjälte, då är vi övriga kvinnor automagiskt skurkar, tex.
Hmm, en siare med kraften att avgöra vem som är kvinna? Må det vare så att denne äro utrustad med en s.k "pussymagnet"? :gremgrin:

//Coffe - som drar smaklösa skämt om situationen

Björn den gode

Swashbuckler

Du får jättegärna dra smaklösa skämt men bara för att förvirringen inte blir total.

Nej, siaren ska bara avgöra om personen i fråga är hjälte, att den är kvinna ska den redan ha gått ut och sagt och om vi hittar den kvinnliga hjälten så vet vi att övriga kvinnor är skurkar.

Hellzon

Långsamma Vargen

thark said:
Stopp där, bäste Hellzon! Sen när vet vi hur många hjältar det finns? Antingen drar du siffror väldigt mycket ur luften och trollar därmed fram meningslös statistik baserad på komplett instabila grunder, eller så sitter du inne på information du inte borde ha och kan därmed anses å det synnerligaste misstänkliggjord.
Jag drar mina siffror ad rectum, det ska erkännas. Dock tycker jag att de är grundade. Jag tror det är mycket sannolikt att vi kan räkna med 3-4 hjältar totalt. 2 skulle vara alltför få, spelet skulle krascha totalt om vi råkade nita en av en slump, det skulle bara bli en formalitet att hitta den andre. 5 eller fler låter väldigt mycket, IMHO. Dock är 5/19 ändå färre än en tredjedel (som jag fått för mig är en vettig övre gräns för antal "varulvar").

Men för all del, finns det fem hjältar blir det sannolikare att en man är läderklädd än en kvinna. Och en smittbärare skjuter alla beräkningar åt helsike.

Eftersom jag som tidigare redogjort finner Herr Nils plan synnerligen suboptimal finner jag det även ytterligare misstänksamt att du är så snar att haka på den.
För det fanns ju så många andra bra planer. Spöa fok i bokstavsordning. :gremsuck: Jaja, hälften av oss galningar har väl OCD och flippar ur om vi inte gör så.

men åtminstone för stunden har mina personliga misstankar skarpt riktats mot att du antingen är aktivt på änglarnas sida eller i annat fall en belastning för sällskapet.
En röst på mig, två på Nightowl, två på Björn... jag är inte jätteoroad. :gremcool: (Om jag nu minns rätt, orkar inte sila igenom hela tråden igen.) Jag förstår hur du resonerar, och min initiala reflex att misstänka dig tillbaka har minskat... lite. Folk blir helt enkelt rädda och arga när man börjar slänga anklagelser omkring sig, och det leder till inre stridigheter och lynchningar av oskyldiga (eller kanske "skyldiga" i den här kontexten). Jag vill bara påpeka att jag också är läskunnig, har läst resonemanget efter den första varulvstråden, och förhoppningsvis skulle hålla ner huvudet mer om jag hade läderkalsonger.

Anders Åstrand

Swordsman

Jag förhåller mig något skeptisk tills någon har bekräftat.

Dock inte så skeptisk att jag inte kunde outa mig som man givetvis, efter mycket nogrann statistisk analys av listan över batmanskurkar någon länkade i en annan tråd insåg jag att det nog är den största gruppen.

Björn den gode

Swashbuckler

Bra tänkt, eftersom det är en så enkel grej att bekräfta och det finns två andra skurkar som kan bekräfta det. Om det här inte blir bekräftat så är det något väldigt skumt men det får vi ta då, nu måste jag dessvärre försvinna ett tag.

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Jag är man

Björn den gode said:
Vad är det som säger att någon annan hade gått ut med kvinnornas specialförmåga om inte jag hade gjort det? Jag är tvärtemot ganska säker på att detta inte hade hänt, dels för att det inte är uppenbart att det är bra och dels för att rising i sina tips i förra tråden specifikt sa att det inte är bra att avslöja sina specialförmågor för tidigt.
Inte uppenbart? Jag är förstås inte ovetande nu när du avslöjat det, men "här har vi en potentiell pool på fyra personer varav exakt en är hjälte" känns ganska tydligt för de fyra som nu visste det. Kruxet är att vi måste få ut folks kön till allmän beskådan*, vilket kanske kunde varit svårt att komma på, men Herr Nils grundade konceptet förra rundan, jag tycker fortfarande att det kan a en hel del poänger, och att avslöja kön är knappast lika drastiskt som att avslöja roller.

Dessutom tycker jag det var synd att du just gav hjältarna tipset att inte ljuga om sitt kön
Attans, bra tänkt av dig, dåligt tänkt av mig. Jag kan ju bara försäkra att jag är en hederlig skurk. (Och jag förutsätter att hjältarna får diskutera inbördes, annars kan de ju inte diskutera vem som ska klubbas under "natten".)

*) Pun intended.

johoohno

Warrior
Re: Lynchledare = Johoohno?

Ja e rackarns bra på å lyncha folk så om ja får, å ni vill hänga på, kan ja va lynchledare. Fast jag har ingenting emot å hänga på nån annan, bara det blir bankande av.

Lindenius

Swashbuckler
Re: HITLISTA!

Nej, inte en Hit-lista i betydelsen att döda lista, utan en nu kommer ni hit lista. För att ha koll på vilka som inte har sagt något så är det just nu:
Andersson
Basenjani
Coffe_Kanon
flurtis
Johoohno
Lindenius
magoo

Om ni inte säger något alls innan draget är slut så är ni förstås mycket misstänkta, och säg helst inte bara hej heller utan något som är lite mer intressant.
Kära syster. Nu tycker jag du ska ta och försöka och minnas ordentligt vilka som har talat här inne och inte innan ni börjar komma med några förhastade slutsatser.

Basenanji

Postd20modernist
Jag är ju...

...här hela tiden.

Fast du har bara inte upptäckt mig än.

Jag tycker att det är misstänkt att snabbt vilja 'blya' ner nån.
Man måste tänka längre än så.

Nu ska jag läsa genom tråden, sedan kommer jag att dra vissa slutsatser efter det.

/Basenanji